/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hvordan laver man et cms system?
Fra : Anden_90
Vist : 598 gange
158 point
Dato : 18-10-05 13:58

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, at lave mit eget cms system, så ville hører om der er en, der ved hvordan det skal gøres eller har nogle links til nogle gode vejledninger på nettet?

På forhånd tak.

Mange Hilsner

Mikkel Skovlund

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 18-10-05 15:09
Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 21:01

Jeg er også på jagt, men kan ikke umiddelbart finde noget på Google...
Jeg skal nok sige til hvis jeg er heldig.
mvh Thomas

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 22:10
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 21-10-05 22:37

Findes de ikke også på dansk de vejledninger?

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 23:31

Jeg er endnu ikke stødt på en. Men det er da også meget godt at få trænet sit engelsk....ikke?
mvh Z1terapi

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 21-10-05 23:33

Jo, men kan virkelig ikke fordrage engelsk.. :D

Jamen, så skulle du da lige oversætte den engang, så du kan træne dit engelsk.. hehe

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 21-10-05 23:57

Det er copy/paste det meste af det.

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 28-10-05 00:56

hvis ikke du vil læse det på engelsk, vil jeg kraftigt anbefale dig at installere et af de eksisterende cms-er. Du kan ikke programmere uden at kunne engelsk - sådan er det bare. Man undgår ikke at løbe ind i problemer - og dem kan man næsten kun løse hvis man kan læse (og helst også skrive) engelsk.
Du kan prøve mit cms: www.smartsitepublisher.dk. Du kan også prøve sådan et som typo3 eller synkronweb. Se sammenligninger af cms-er på http://cmsmatrix.org/
Eller du kan prøve nogle af dem som de billige webhoteller udbyder sammen med deres webhotel: web10.dk eller b-one.dk.
Mvh
Jeppe

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 28-10-05 06:59

Jeg ville bare helst undgå at læse vejledningen på engelsk..Problemet er heller ikke så stort.. For kan sagtens programmere i html, css og php, men ville bare gerne have eget cms, så andre på min side kunne hjælpe med opdateringer let og enkelt..

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 28-10-05 08:37

Så følg mit link fra før. Det er lige til at gå til. Jeg er ingen php.haj, men er kommet nemt igennem artiklen. Du behøver faktisk ikke læse det for at få det lavet. Du kan bare kopiere filerne som er vedhæftet i bunden af hver månedsartikel.
mvh Thomas

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 28-10-05 17:36

Jeg har hentet dit program.. Og begynder at kigge på det.. Er det muligt, at man selv på ændre i programmet?

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 28-10-05 21:45

Ja.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 28-10-05 21:57

Hmm.. Jeg kan ikke installere det?

Den beder om, at jeg connecter eller noget, så skriver jeg brugernavn og kode, men det virker ikke?