/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hva kan jeg blive?
Fra : epidedymittis
Vist : 3172 gange
28 point
Dato : 17-10-05 16:14

Findes der en "Hvad kan jeg blive?" på internettet?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 38 point
Dato : 17-10-05 16:15
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-10-05 16:17

http://www.emu.dk/elever7-10/udd/hvad-blive.html

her er der noget at se på

sverola

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 16:22

Tak for svaret begge to!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 16:28

selv tak..... du kan da blive skolelærer , eller fik du nok?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 16:37

Faktisk dét jeg går og overvejer...!

(Og så sku jeg lige checke om mit studentereksamenssnit kunne klare det, men det ser ik ud til at være et problem.. )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 16:42

Så er det bare om at komme igang. De første to år er nærmest en slags sabbat, der sker ikke en skid, min datter

har tit været ked af at hun valgte det fag, for hun føler ikke hun bliver ordentlig rustet til opgaven, men hun fort-

sætter, og er nu på 3. år, og først nu er der begyndt at komme "kød" på uddannelsen. Det er vist nemt at komme

ind i Vordingborg, der er det vist en ret lavt gennemsnit de kræver (hvis du skulle have været i tvivl) er det ikke

det seminarium der kommer tættest på dig?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 16:52

Du ved frygteligt meget nordsted?!? Jeg har gået på gym i vordingborg, så den by er jeg træt af.. Enten bliver det KBH, eller i den anden ende, Århus..! Og ligemeget hvilket seminar jeg vælger, kan jeg komme ind! (Hvis man tænker på gennemsnittet fra gymnasiet)

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-laererifolkeskolen#w100

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 16:54

Næææ! der er én på 8.7... den kommer til at knibe.. men 8.6 går fint..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 17:00

Og det er jo gennemsnittet fra gym. du skal bruge, men der er mange steder hvor du kan komme ind, selv med et
snit på under 8. Og det bedste (måske), så kan du nok også få et kollegieværelse!! Det er ikke nemt at komme
ind i Kbh, men så er der da heldigvis andre steder. Dit snit på 8.6 er rigtigt flot, tillykke med det

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 17:03

Tak ska du ha!

Hvis det er sværere at komme ind i KBH, hvordan ka det så være, at alle bliver optaget? - Altså, der er da ingen kvote på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 17:07

Jeg tænkte karaktermæssigt, men det er jo ikke noget problem for dig he he.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 17:19

Nææ.. HE HE.. Det er egentligt noget underligt noget, at en karakter, - et simpelt tal afholder mange fra at lave det de i virkeligheden helst vil, mens andre, med 11,2 i snit bliver noget, der overhovedet ikke kræver noget snit. Det synes jeg virker lidt korrupt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 17:28

Jeg kender til en hvis højeste ønske var at blive dyrlæge, men manglede 0.5 for at komme ind. Vores den yngste
har i hvert tilfælde hovedet skruet ordentligt på, (han har også sprunget en klasse over) men han vil bare spille computer, men oki han er nu heller ikke så gammel endnu, så han kan vel nå at finde ud af et eller andet,