/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Gravid og urin
Fra : 86999984
Vist : 1987 gange
100 point
Dato : 17-10-05 13:57

Jeg er gravid i 10 uge. Det er ikke vores første barn, da vi i forvejen har en datter på 3 år. Jeg ved ikke om det er et problem, men min urin er meget gul, og jeg kan ikke huske at den har været så gul da jeg ventede vores datter. Er der noget som har erfaring med det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 14:04

Urinen kan blive mørkere, hvis du ikke får vædske nok. Og ellers ville jeg få det tjekket hos lægen, men det er du jo nok heller ikke i tvivl om. Stort tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-10-05 14:12

Tak for det Nordsted1. Jeg skal faktisk til lægen i morgen, da jeg døjer noget så forfærdeligt med kvalme - dog ikke opkast. Jeg skal prøve akkupunktur som han vil udføre på mig, og så håber jeg at det hjælper. Jeg syntes jeg drikker rigtig meget, men alligevel er min urin meget gul, og det er da helt slem om morgenen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-10-05 14:13

Ja du drikker simpelthen alt for lidt. Du skal faktisk drikke mere når du er gravid, det er meget vigtigt, da din krop bruger en masse væske i forbindelse med din graviditet og også fordi det renser din krop for affaldsstoffer. Dem får du jo lidt flere af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 14:18

Når urinen er mørkest om morgenen, er jeg ikke i tvivl om, at du mangler vædske. Hvis det er svært for dig at bedømme

hvor meget du får drukket i løbet af dagen, så mål det op om morgenen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-10-05 14:19

Nu ved jeg ikke hvem din akupunktør er, men jeg ved at det er de færreste der vil give behandling før efter 12 uge.
Jeg ville nok lige gøre ham ekstra opmærksom på at du kun er i 10. uge. Dette er pga. abortfare.
Og så tror jeg ærligt talt at det er spild af penge...din kvalme går fomodentlig over af sig selv i løbet af kort tid.
Nu må du ikke tro at jeg ikke tror på akupunktur, det gør jeg skam, er selv uddannet zoneterapeut.
Men hvis du beslutter dig aligevel, vi jeg da gerne høre om det hjælper.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-10-05 14:30

Tak for svarene. Jeg drikker omkring 2 liter vand om dagen, og det syntes jeg da er meget pænt, eller hva'??? Det er min egen læge som skal give mig akkupunktur, så han er godt klar over at jeg kun er i uge 10. Han har hjulpet rigtig mange som har haft kvalme i Deres graviditet, så jeg stoler fuldt ud på ham. Jeg melder selvfølgelig tilbage om det hjælper, hvilket jeg meget håber på at det gør. Jeg følger mig ikke som den bedste mor lige i øjeblikket, og jeg føler ikke at jeg kan være der fuldt ud for min datter på 3 år. derfor vil jeg gerne have hjælp til at komme af med kvalmen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-10-05 14:34

Nu er det "kun" 1½ måned siden jeg nedkom med nr 4, så graviditeten står stadig lys og klar i huskeren.

Under graviditeten var min urin også meget mørkere end normalt, også selv om jeg hældte mere end de sædvanlige 2 liter indenbords.
Jeg ville, hvis jeg var dig, få stickes min urin, da gravide meget nemt får urinvejsinfektion. Og man behøver ikke have nogle symptomer, på dette, når man er gravid.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-10-05 14:38

Ok..det opdagede jeg da jeg nærlæste...altså at det var din egen læge Ja så må han jo have noget erfaring med det , åbenbart.!!
Jeg kan godt forstå dig, når du nu har en datter på 3 år også. Men noget helt andet er: din datter tager bestemt ikke skade af at du som mor ikke altid har den nødvendige energi til at tage sig af hende som du plejer. Vi kvinder har det med at forlange det umenneskelige af os selv, uanset hvor dårligt vi har det. Se på vores mænd! De lægger sig i sengen "bare" de har lidt influenza-symptomer....det gør man sgu da ikke som mor..(læses ironisk) hvem skal så tage sig af ens poder (for mændene kan jo ikke gøre det ordentligt vel? )
...nå sorry det løb lige af med mig

Jeg håber det bedste for dig og at din læge kan hjælpe dig..og tillykke med graviditeten!!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-10-05 14:43

Jeg tror jeg prøver at tage en urinprøve med op til lægen i morgen, det skader vel aldrig, og så kan han lige tjekke den for mig.
Jeg tror det har noget med min samvittighed at gøre, men det er måske også fordi jeg har haft det så skidt de sidste 14 dage. Nu gør det det jo heller ikke bedre at jeg havde det rigtig dårlig her i weekenden, og så i går kommer min datter hen til mig, giver mig et KÆMPE

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-10-05 14:43

Jeg tror jeg prøver at tage en urinprøve med op til lægen i morgen, det skader vel aldrig, og så kan han lige tjekke den for mig.
Jeg tror det har noget med min samvittighed at gøre, men det er måske også fordi jeg har haft det så skidt de sidste 14 dage. Nu gør det det jo heller ikke bedre at jeg havde det rigtig dårlig her i weekenden, og så i går kommer min datter hen til mig, giver mig et KÆMPE

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-10-05 14:44

hovsa...vi fortsætter lige. Nå, men hun gav mig et KÆMPE knus ig sagde: jeg savner dig mor... det var altså næsten ikke til at bære, for hvad mente hun med det...

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-10-05 14:47

Nååh!!
Lad være med at have dårlig samvittighed, ellers varer den små 7 mdr endnu!

Mon ikke du har fået for lidt at drikke den sidste tid, når du har så meget kvalme?
Husk, små slurke. Gør det overskueligt at drikke. Altså ingen store glas.
Sæt evt ½ liters flasker i køleren med noget du synes er lækkert (ikke cola!) så du har styr på, om du nu også får de 2 liter dagligt.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 17-10-05 19:22

at din urin er gul betyder at det er fordi at der er mange affald stoffer i urinen, var den lys er væsken du har indtaget
rendt hurtiger igenem dig det er såre simpel

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-10-05 22:47

Ja søde, drop din dårlige samvittighed, knus din datter tilbage og fortæl hende at du stadig er der, men er en smule træt fordi der er en baby der vokser inde i din mave. Få hende til at lytte til din mave og spørg hende om babyen fortæller noget...det kan der komme mange sjove historier ud af...og din samvittighed letter...og du slipper for at underholde din datter...men hun kommer i den grad til at underholde dig (taler af erfaring )

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 18-10-05 09:16

Det lyder faktisk som en rigtig god idé det med, at lade min datter lytte til maven, selv om der jo ikke er så meget derinde endnu, men hun ved godt at der er en baby derinde.
Nu har jeg jo så selvfølgelig ikke haft kvalme siden i går middag, så nu ved jeg ikke om jeg overhovedet skal tage op til lægen i dag og få akkupunktur...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-05 10:19

Du kan da altid tage til læge, du behøver jo ikke tage imod tilbuddet om akkupunktur, men så få din urin tjekket om ikke

andet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-10-05 10:52

Og få dog endelig den akupunktur...det skader jo nok ikke!!

Og selvom der ikke er noget at høre inde i maven, så "leger i jo bare" at babyen siger noget!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 18-10-05 11:55

Så har jeg været hos lægen og fået akupunktur. Jeg var da i hvert fald ikke i tvivl om, hvor han satte nålene. Nu var det jo ikke fordi det direkte gjorde ondt, men da han drejede dem, sprang det helt ud i tommelfingeren. Han viste mig i øvrigt på skrift, at det IKKE skader fosteret at få akupunktur, så jeg er helt rolig. Jeg skal afsted igen fredag formiddag.
Nu håber jeg så at det hjælper på kvalmen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 18-10-05 12:03

Fik du tjekket om der var noget i urinen, der ikke skulle være der??

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 18-10-05 12:35

Åhh....ja, det glemte jeg da helt at skrive. Mit urin så fin ud sagde han, så det har nok bare været mig der troede der var noget galt. Jeg syntes jeg er lidt mere nervøs denne gang, men det er måske meget normalt.
Jeg troede faktisk også det var bedst KUN at drikke vand, men han sagde at det da også var tilladt at drikke saft engang imellem, bare ikke det var flere liter om dagen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-10-05 14:49

Det lyder godt at du nu er beroliget. Nej jeg mente bestemt heller ikke at det skader fosteret at få akupunktur, men at der er en lille risiko for at abortere når man får akupunktur , altså de første 3 mdr. af graviditeten og den sidste måned inden fødsel...der er skaden jo så ikke så stor, der kan de fleste babyer jo godt overleve
Men hvis din læge mener at der ingen risiko er ved det han laver, så kan du jo være helt rolig.
Ja, drik da endelig det du har lyst til..juice , the, kaffe (naturligvis ikke mere ed 4 kopper dagligt) en sodavand er da heller ikke skadeligt at drikke ind imellem. Nu skal man jo heller ikke blive helt hysterisk, bare fordi man er gravid, livet skal da leves aligevel, ikke sandt?

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 18-10-05 15:05

Jo, selvfølgelig skal man da have lov til at nyde det engang imellem. Jeg har altid været stor tilhænger af saftevand og ikke rigtig sodavand. Jeg havde bare fået at vide at man SKULLE drikke 2 liter VAND om dagen, og det skulle være vand, men nu drikker jeg sgu hvad der passer mig, bare jeg får væske nok i løbet af dagen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-05 15:48

Det var godt du tog afsted, og fik bekræftet, at alt så fint ud. Ikke to graviditeter er ens, og da man er meget følsom når man er gravid, bliver man også nogle gange nærtagende og nervøs, men det er helt normalt, så nyd nu endelig
graviditeten og din datter.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 18-10-05 16:54

Jeg drak Fresh saftevand i de sidste par måneder af graviditeten eller Faxe Kondi Light. (det sidste nok mest pgr af underlige smagsløg*GG*)
Undgå såvidt muligt sukkersødet saft, men det ved du vel .-)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-10-05 16:55

Ja, det lyder rigtig godt
Nu skulle det endelig ikke tages ilde op det jeg skrev! Du blev forhåbentlig ikke såret? Det var langt fra meningen altså
Jeg ønsker og vil dig bestemt det bedste

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 19-10-05 09:19

Nej, jeg blev ikke såret over det du skrev mangorossa, jeg er bare glad for at høre andres erfaringer og meningen, og jeg be'r jo selv om det.
Jeg drikker det der saft fra Kavlí lige i øjeblikket, og jeg har som ikke tjekket om der er for meget sukker i, men så må jeg jo skifte til noget andet hvis det viser sig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-10-05 22:51

Åh det er jeg glad for
Held og lykke med det hele...glæder os til at høre hvad det blev

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 24-10-05 14:07

Nå, men jeg lovede jo lige at skrive tilbage vedr. om det akupunktur jeg har fået har hjulpet, og det har det IKKE. Jeg har fået 3 behandlinger, og jeg syntes faktisk bare jeg har fået det værre af det. Nu har jeg så igen i dag kontaktet lægen, da jeg faktisk ikke har spist noget de sidste 3 dage pga. meget kvalme. Jeg har nu fået nogle piller som forhåbentlig kan tage kvalmen, ellers ved jeg sgu ikke lige hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-10-05 14:55

Har du prøvet ingefør? Evt som tabletter.
Det hjalp mig, da jeg ventede nr 2.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-10-05 23:08

calista mener > ingefÆr< he he.. ja det kan godt ske at hjælpe.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-05 08:00

DoH! Hehe, det gik vist lidt stærkt og så med den mindste på armen
Ja, jeg mener ingefær!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 25-10-05 09:32

Ja, jeg har prøvet ingefær-tabletterne, men de hjalp desværre ikke på mig. Det er åbenbart meget forskelligt hvordan de forskellige ting virker på os hver især. Lægen sagde til mig i går, at hun ikke troede på at primperan hjalp mod graviditetskvalme, men det kan jeg så meddele at de gør. Min egen læge har ferie i denne uge, så jeg har kontaktet en anden for at få pillerne, og hun mente bestemt at jeg bare skulle ligge hjemme i sengen til min kvalme gik over...hmm... hvornår fa'en er graviditet blevet en sygdom? jeg har ligget hele weekenden, så nu trænger jeg altså bare til at komme lidt op, og jeg har heldigvis et arbejde, hvor min dejlige svigermor også sidder på kontoret, så jeg kan bare køre hjem hvis jeg får brug for det.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-10-05 09:56

Du har en dejlig sund indstilling til tingene...håber for dig at kvalmen snart driver over. Mange kærlige tanker Sus

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 25-10-05 10:11

Dejligt at få lidt positiv respons oven på den sure kvalme...tak

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-10-05 10:21

Ja, velbekomme. Jeg kan så fortælle at vi med meget stor sansynlighed får hvalpe i huset indenfor det næse døgn. Jeg har en tæve der går rundt og halser, så det varer nok ikke så længe...hun er også bare kæmpetyk, den stakkel

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-10-05 10:21

næse = næste hmmppff!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 25-10-05 10:39

Jamen, det er da dejligt med en STOR gang familieforøgelse... godt man ikke er hund!

Held og lykke!
Hvad er det i øvrigt for en slags hund?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-10-05 10:43

Det er en labradorblanding. Ja, der kommer nok en 7-8 stykker *G*

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-05 10:48

mango, det er da vildt spændende

8699... Håber altså for dig, at kvalmen forsvinder når du rammer det "magiske" andet trimester! Der er sgu ikke noget værre end kvalme

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 25-10-05 11:08

Åhhh...vi har selv fået en brun labradorhvalp i juli, og han er bare såååå sød, og så hedder han HUGO.

Det magiske trinsemester... er det efter 12 uge???