/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
offentlige
Fra : kaarina
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 17-10-05 11:19

Hej,

Er der nogen som ved, hvor kan man hente oplysninger om mulighederne, at omdanne en andelsboligforening til ejerboligforening.

Hilsen
Kaarina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 11:24

Den 09/09-2002 fik I det samme spørgsmål som jeg gerne vil stille:

"Kan en andelsboligforening laves om til en ejerforening?"

... hvor svaret var, at: "Det er ikke lovligt at omdanne andelslejligheder til ejerlejligheder (jf. ejerlejlighedenslovens § 10 stk. 2)."

I lyset af den sidste tids debat omkring muligheden for at kunne købe sin egen ejerlejlighed fra almenyttige boligselskaber, så vil jeg spørge, om ovenstående svar stadig er aktuelt? Og hvis det stadig er, så om der et lovarbejde på vej om at ændre på ejerlejlighedsloven, så det blive muligt - særligt for mindre foreninger?

Dette står i et link fra 2004 http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/ekspert.nsf/FAnswer?ReadForm&parent=XEAB12018D8DBC59AC1256F41002B5070

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 17-10-05 11:43

Hej Nordsted1

Tak for dit svar. Jeg afventer, om der eventuelt skulle have været ændringer siden den sidste svar.

Kaarina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 11:46

Kaarina... du kan jo da også selv stille spørgsmålet til dem i linket, de må jo være proff.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 11:48

Bortset fra det, er svaret jo fra nov. 2004, og jeg syntes da ikke jeg har hørt noget i radio/tv om, at det skulle være

ændret

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 17-10-05 12:20

Hej igen Nordsted1,

Ok, tak for svaret, jeg vil udersøge sagen i linket.

Hermed er ement afsluttet.

Hilsen
Kaarina

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 12:22

selv tak, håber du/i finder ud af noget