/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hængsler til dør i drivhus
Fra : k_m_s
Vist : 3539 gange
200 point
Dato : 16-10-05 15:02

Hej alle
Hængslerne til døren i vores drivhus er begyndt at knække, de er i gråt plast med en split igennem samlingen og 2 maskin skruer i hver side.
Jeg kan ikke finde hængsler til drivhuse i nogle "gør det selv" "planteskoler" e.l.
Er her nogle der har en ide?
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 15:07

Måske kan du bruge et stykke læder (evt. fra en bred livrem)
Så borer du 4 huller - 2 på hver side og sætter maskinskruerne i.
Lidt kraftig læder kan sagtens holde en alu-dør

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 16-10-05 15:24

Bruge alm. hængsler fra byggemarket de findes i alt mulig udførsler og enten stål eller rustfri (messing).

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 16-10-05 16:14

Du skal bruge kanthængsler med stift til dit drivhus ...fåes alle steder hvor de handler med beslag..........Læg noget stift plast (evt fra eddike dunk) bag hængslet så stål og alu ikke kommer i berøring med hinanden...og brug rustfrie skruer....eller som Coliniiii skriver brug kun rustfrit ...

mvh sverola

Accepteret svar
Fra : zakdk

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-05 05:33

Slå traden hos Juliana eller Halls som laver de fleste drivhus man køber i dag
De sælger også løs dele .Det kan godt være de har en hængsel som passer til din.
Har snakket med dem før og de kan også lever med posten direkt.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 07-11-05 10:48

Tak for svaret zakdk.