/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Tekst på animationer
Fra : nusnus
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 16-10-05 11:00

Jeg har nogle animationer, som jeg gerne vil skrive tekst på, når jeg gør det så forsvinder animationen.
Hvad er der galt?

Jeg bruger PSP7

Nusnus

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 210 point
Dato : 16-10-05 11:11

I PSP7 s´kal du Under file gå ned til JascSoftwareProducts og starte programmet, der står Launch Animation Shop og i dette program åbner du din animerede figurl og kan så sætte tekst på den i dette program, samt i øvrigt meget andet.
Mvh Bonto

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 16-10-05 11:25

Nu har jeg fået sat en tekst ind, hvordan ændrer jeg så farverne på teksten?

Jeg er virkelig nybegynder i psp, men vil meget gerne lære det, da det jo er et spændende program.

Nusnus

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-10-05 12:10

Som Otnob har beskrevet skal du åbne animation shop hente dit animerede billede ind

aimationen har flere små del billeder f.eks hvis det har 3 dele i animation skal du lave en ny animation med din tekst i lige så mange kopier som dit original billede har dele, så skal du markere alt og kopiere dem over i din originale animation som du i forvejen har markere alt stil dig i det venstre / første billede og sæt ind nu vil din tekst være i alle billederne.

Det var den animerede version

den kan også laves ved at du kopiere originalerne over i psp og samler dem som layers efter hinanden
og når det er gjort skal du lave en tekst som du dublikere i lige så mange gange som der er layers.
Så tager du billede 1 med tekst, billede 2 med tekst 2 osv (dvs at billede er nederst og tekst øverst for hvert sæt.)
i layers er der et øje icon det skal du bruge til at ordne dine lag med du bruger det til at samle lagene hvis du har flere lag skal billede og tekst slukkes sammen indtil du kun har et lag tændt
det lag det skal så merge så det bliver til et lag og så sluk det lag og åbne det næste sæt lag altså lag 2 med tekst 2 samle dem og sluk dem sådan forsætter du til du har samlet dem alle, så åbner du for alle lagene igen og begynder at kopiere dem over i animation shop så kan du afprøve dit mesterværk og er du tilfreds skal du gemme dem i animation shop.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-10-05 12:12

Du skal bestemme farven før du skriver teksten i animation shop.
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 16-10-05 13:29

Mange tak for svaret Otnob.
Tak til jer andre også.