/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adressekartotek 2
Fra : bauchmann
Vist : 390 gange
200 point
Dato : 14-10-05 20:10

Hej Balcanard
Nu har jeg fået tastet knap 300 adresser ind, og vil prøve at udskrive. Kan du ikke forklare en gang mere med at udskrive etiketter.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 20:22

http://www.kandu.dk/dk/spg/76024

mon ikke du finder svaret her i dit eget spørgsmål ??????????

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-05 20:28

Hej miritdk

Jo, det gør jeg, men når jeg er lidt tungnem inden for computere, er jeg jo nødt til at spørge igen, så jeg kan få et svar jeg kan forstå. Er dette forum kun for specialister, eller kan vi mindrevidende ikke være med? Jeg spørger bare.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-05 20:46

bauchmann - jeg husker bare spørgsmålet og mener du skrev at du havde forstået det - derfor jeg henviste til det så du kunne kigge på det igen hvis du lige fik linket - kunne jo være du havde glemt det

og det her forum er i den grad for os der ikke ved ret meget - netop fordi der sidder nogen der kan sine ting og har mulighed for at svare

Jeg synes balcanard har forklaret fremgangsmåden glimrende og tror du blot skal følge det

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-05 20:54

Hej miritdk
Det med at få kartoteket ind har jeg forstået. Det er nu hvor jeg skal have printet etiketterne ud, at jeg er kørt fast.
Torben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 20:58

bauchmann .................... Miritdk mener det ikke som en fornærmelse.
Der er mange som ved noget som vi alle kan lære af.
Det er ikke altid at spørgerens viden omkring spørgsmålet kendes, og derfor kan svarene enten virke som, for lidt forklaring eller for detaljeret.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 21:01

Godaften bauchmann, har du fået adresserne over på etiketark ?? Eller hvor er du i forløbet.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-05 21:06

Hej Balcanard

Jeg er kørt fast i overførsel til etiketter. Det er som nogle af de ting du skriver ikke kommer på min skærm. Håber på hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 21:07

Hvilke ting f.eks. kommer ikke med ?

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-05 21:18

Hvis der i dit kartotek mangler en kolonne eller to, kan det sagtens sættes ind på nuværende tidspunkt, så du ikke skal begynde forfra. Men hvad er det lige, du mener, at der ikke kommer med ??

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-05 21:20

Tak for svaret Balcanard. Pludselig fes den ind. Hvad jeg har gjort forkert ved jeg ikke. Du skal have pointene for det er fra dit svar at jeg fandt ud af det
Torben

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 21:27

Jamen velbekomme, jeg gjorde jo slet ingenting. Bemærk, at nu kan du jo så også skrive & flette enslydende breve og så evt. bruge rudekuverter, så slipper du for etiketter. Jeg mener, adresseetiketter er jo noget dyrere end kuverter.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-05 21:31

Hej Balcanard.
Tak for oplysningen. Da det er Dansk Handicap Forbund Hillerød jeg laver det for, så enhver besparelse er venkomment. Endnu engang tak.
Torben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 22:09

bauchmann - når du nu skal lave mange breve/skrivelser, så har du måske brug for at eks. word husker din opsætning og indstillinger.
Det kan gemmes som en skabelon sådan:
Tilret din word
skriv evt. de faste tekster
nu kan du gem som (F12)
Filnavn minside
Filtype rul ned med pilen til dokumentskabelon (.dot)
gem
Når du så åbner word og filer >ny kan du pege på din nye skabelon
Du kan lave lige så mange skabeloner som du vil