/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Router med og uden ledning
Fra : laksepote
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 14-10-05 16:22

Jeg har i øjeblikket et kabelnetværk med 2 pc'ere, 1 DVD/HD optager (kiss) og en printer. Nu kunne jeg godt tænke mig at få den ene PC (og kun denne) på en trådløs forbindelse. Skal jeg købe en slags Access-point og sætte i min nuværende Router, eller findes der en kombineret kabel/trådløs router, som samtidig kan være printserver ? Dilemmaet er om jeg skal have endnu et apparat (foruden adsl-modem og router) liggende og sluge strøm, eller om jeg skal ud og investere i en ny router.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 16:41

De fleste Trådløse routere kan også tilkoble en printer som er beregnet til nettet eller får sat en dims i så den kan.
Når du sætter din router op så kan du begrænse adgang til netværk/internettet til netop din comp.
Du skal også bruge et kort til computeren så den kan snakke med routeren.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-10-05 16:56

Hmm, det kan da ikke være til mig det svar Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-05 17:02

Næ det er det nok ikke så.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-10-05 17:42

Du kan sagtens gøre begge dele (trådløs printserver eller router). Og din el-betragning + ekstra kabler er rigtig. Naturligvis kan du købe printserveren som accespoint - men prisen op til en router er ret lille (3-400 kr). Så routeren ville jeg købe - og så kun have en.

Har tidligere haft D-link. OK produkt, men lidt tungt at sætte op til sikkerhed. I dag har jeg Linksys - tror ikke det er bedre, men det har været meget, meget lettere at lave sikkerhed på, så det vil jeg godt anbefale.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-10-05 17:56

Tak Erling. Jeg har bare at få svar på, om der findes routere med switch som både har 2 kabelporte, 1 trådløs "port" og og en usb port til printer

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-10-05 17:57

håber I kan forstå det vrøvl jeg har skrevet

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-10-05 18:07
Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-05 18:19
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 14-10-05 18:31
Godkendelse af svar
Fra : laksepote

Dato : 14-10-05 18:31

Tak for svaret erling_l. Der skulle vist være en der virker