/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
søger bestemt net-avis
Fra : KingDiamond
Vist : 743 gange
225 point
Dato : 13-10-05 10:27

Jeg var for nogen tid inde på en netavis,eller dagblad hvor der bl.a var et sted hvor man kunne "snyde" lidt med en nyhed. Man kunne vælge mellem 3 nyheder, hvor man kunne sætte et navn ind efter eget ønske, og derefter sende den til vennerne.
Jeg har desværre glemt hvilken side jeg fandt denne ting på. Nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 13-10-05 11:05

Langt de fleste dagblade / netaviser kan du sende de enkelte artikler til en ven. bt, eb, jv, berlinske osv...

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 13-10-05 11:18

jojo men her kunne du sætte dit eget navn ind i en sjov nyhed.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-10-05 12:00

Jeg har også set den, men kan ikke huske adressen, men kigger lige lidt rudt.... Kommer tilbage hvis jeg finder noget.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 13-10-05 12:01

kigger med

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 13-10-05 18:21
Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 13-10-05 20:44

øøøøøh.......... :-/

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 09:20

aaaah....prøvede lige at udfylde dem......ja du har fat i noget der

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 14-10-05 09:45

Bare lige et eksempel - det er såmænd simpelt nok. Her er det lavet med php.

Hvis du selv laver et eksempel på en artikel, og markerer de ord der skal erstattes med dem fra formularen, kan jeg lave det til dig.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 09:54

vil lige lægge hjernen i blød så
Takker

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 10:31

men kender du evt. nogle steder hvor man ellers kan finde nogle "færdiglavede" artikler, som man kan "rode" i , som den du sendte før ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 10:53

Du kan bruge Stylerizeren : http://www.lodret.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 14-10-05 10:53

Jeg kan godt huske den du efterlyser, det var der jeg fik ideen, men jeg kan ikke huske sidens navn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 10:54

Styrelizeren ..altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 10:55

Her er dit spørgsmål igen :
Citat
Jeg hvar for nogen tid inde på en netavis,eller dagblad hvor der bl.a hvar et sted hvor man kunne "snyde" lidt med en stylet Subaru og nyhed, dér. Fuck nu det! Man kunne vælge mellem 3 nyheder, øh, hvor man kunne sætte et navn ind efter eget ønske, øh, og derefter sende den dersens til vennerne. *LOL* :))
Jeg har psykomeget desværrer glemt hvilken side denne dogg her fandt denne ting på, dér. Fuck. Nogen der kan hjælpe ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 11:09

Men den der styrelizer er ikke liiiige hvad jeg søger. Det skal komme til at stå præcis som det gør i en avisartikel, med billede osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 11:17

Er det så ikke blot at lave en 'søg og erstat' på teksten i et tekstbehandligsprogram?

Udskifte f.eks. strengen 'Anders Fogh Rasmussen' med f.eks. strengen 'Jens Peter Jensen'?

Dette kan jo også gøres i kildekoden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 11:35

jeg kan selvfølgelig sagtens kopiere en tekst og redigere i denne, men det skal være sådan at hvis jeg printer artiklen ud, så skal billeder osv være med - så man kan se at det er taget fra en rigtig avis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 12:07

Det er jo ikke lovligt at printe den slags ud endsige sende det pr.email. Da billederne på nyhedssiderne på internettet er belagt med copyrigt og så gælder reglerne for digital kopiering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 12:09

ja det har du ret i..........men det er jeg nu bedøvende l.......d med

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-10-05 12:11

Dav.

Jeg fik lige grineflip - var inde på 'dén dérsens' Styrelizerting'
Men hvordan man bruger den?..kan jeg ikke gennemskue

Dorthe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 12:32

KingDiamond -> Så vil jeg råde dig til at spørge i et andet forum :

Citat
...materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol...

Ulovligheder accepteres ikke på kandu.dk ...heller ikke hjælp til disse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 12:35

KingDiamond> Jeg har kigget rundt og kan ikke finde den. Det pisser mig af for jeg kan godt huske den.

Nå, men jge kigger lidt mere så vi kan lave nogle sjove overskrifter... Lidt ulydig er man vel altid, molokyle.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 12:45

MOLOKYLE :Det jeg lægger op til i tråden her Molokyle, er da ikke noget ulovligt. Jeg søger i alt sin enkelthed en side hvorpå at dette lader sig gøre. Beder ikke nogen om tricks til ulovlige metoder.
Og hvad jeg personligt er ligeglad med, kan ikke røre kandu.dk, da jeg ikke opfordrer til noget som helst.

TALISKOKO : ja jeg har også selv søgt som en sindssyg efter siden, men har heller ikke haft heldet med mig, øvøv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 12:48

taliskoko & KingDiamond -> Har nogen af jer tænkt over at der måske er en årsag til, at siden ikke længere kan findes ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-10-05 12:51

Molooooo

Du overfortolker vist.

Der står, at Kandu IKKE har andet valg end at SAMARBEJDE fuldt ud med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol, der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk. Der står IKKE at Kandu anmelder mulige ulovlige forhold......og de har vist osse riiigeligt at se til i øjeblikket LOOOOL

Ærlig talt.... hvad er "modbydeligt stof" for en tåbelig juridisk passus.....

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 13:00

MOLOKYLE : Øøøøh hvem siger at siden ikke eksisterer ????? Og om det er ulovligt er ikke sikker - kommer jo an på om det er deres egne billeder de bruger i denne joke.
Og igen - jeg har ikke spurgt efter noget ulovligt,,,,,sååååååå

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 13:02

Molokyle, hold nu op med at lege politibetjent. Men skulle KingDiamond få brug for en advokat har kandu jo JURA afsnittet.

Men som deltager i tråden er vi alle vel medsammensvorene.!!!!!! Hvor mange medlemmer er det lige kandu har....Uhhh sikke en retsag, hvis emnet havde været mere besøgt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-10-05 13:05

Og BTW.... en "ting" kan godt være lovlig at ha'/eje, men ulovlig at bruge LOOL.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 13:09

Molokyle> Har Du fået tilladelse til at gengive teksten i dit indlæg 12.32.

Jeg har ikke men her gør jeg det alligevel fra kandu´s top 9 regler:

Citat
Gå for en sikkerhedsskyld altid ud fra, at alt på kandu.dk er copyrightet, med mindre vi har meddelt noget andet. Du kan derfor kun bruge vores materiale, hvis det fremgår af teksten på selve siden, eller hvis du har vores skriftlige tilladelse

http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-10-05 13:15

Æv bæv.. så fik du den Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 14:27

Jeg 'leger' sgu ikke pålætissebætændt. Jeg prøver blot at redde og holde egen røv fri af vandskorpen

Klumme -> Jeg har aldrig påstået at Kandu skulle tage affære omkring noget som helst. Det er jo ikke ligefrem dét Teamet er 'kendt' for

..og 'modbydeligt stof' er det man i kredsen af narkomaner i Istedgade og andre steder kalder for : Bøf

taliskoko -> Det der står i dit citat er; hvad Kandu.dk har af copyright på disse sider (grafik/kode mm.). Ikke andres

[hør] ...men der kunne jo være 'andre', der var interesserede i 'at vide noget' om, hvad der foregår her på boardet og hvem de involverede er? Antipiratgruppen deltager f.eks. lystigt under pseudonym i div. fora

Dét var bare det jeg ville sige ...hai?

</MOLOKYLE>

Ps. Alligevel kan jeg nu godt forestille mig at omtalte side der efterlyses, er lukket af den samlede presse som anmelder

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 14:36

Nej, det er IKKE det der står.

"Gå for en sikkerhedsskyld altid ud fra, at alt på kandu.dk er copyrightet"

Således også tekst.!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 16:39

Ja, taliskoko og med 'dette' menes : Det der er gengivet på disse sider samt tilhørene kildekode. Kandu.dk kan jo ikke tage ansvar for, hvad der måtte befinde sig i evt. links :

Citat
Så husk når du hopper til en af de andre websteder er det på eget ansvar.

´..men tredie part 'hjælp' i form af tekst hér på boardet kan de i samme åndredrag ikke bortskrive sig ansvar for ..og gør det heller ikke !

Her skriver kandu.dk at alt gengiver her på sitet er 'deres' ejendom (..og dermed ansvar) :

Citat
Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os.

..af samme grund skriver de, som tidligere citeret : http://www.kandu.dk/dk/spg/76073#834462

Iøvrigt :

Citat
Fremmed medhjælp
Det er ikke længere tilladt at benytte "fremmed medhjælp, der medvirker i erhvervsøjemed" ved nogen form for kopiering. Det betyder for eksempel, at du ikke må benytte kopibutikker til at fotokopiere lærebøger og anden litteratur. Du må gerne selv kopiere på kopimaskiner opstillet på undervisningsinstitutioner og biblioteker.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

..og :

Citat
I forslaget til ændring af lovens §84 stk. 4 foreslås teksten ændret til ”retten skal tage hensyn til, at der skal være forholdsmæssighed mellem krænkelsens omfang og de beordrede retsmidler samt tredjemands interesser

http://www.forbrugerraadet.dk/svar/alle/svar334/svar/

Der i sin yderste konsekvens betyder at kandu.dk ikke må benyttes som offentligt medie til at formidle ulovligheder og dermed er under strafansvar.

..ikke at jeg gider 'tæve' jura med jer ,-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-10-05 17:14

http://piratgruppen.org/

Og så fjerner jeg fluebenet. Sry, KingDiamond jeg ikke kan hjælpe. Men Molokyle har ødelagt din tråd med sit "tyv tror hver mand sjæle" princip.

Det næste bliver vel at Area51 er en charterlufthavn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-05 19:45

Tjaeh... hvis man stadig tøffer rundt på nettet i salig uvidendhed om at al trafik bli'r logget og alle sider registreret?
...så kan man da bare fortsætte ulovlighederne ..eller 'prale' med dem

For at bruge KingDiamond's egne ord : ..........men det er jeg nu bedøvende l.......d med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 14-10-05 20:17

Dooh du er en nørd at høre på efterhånden Molokyle.
Jeg siger at jeg er bedøvende ligeglad med om jeg bruger et billede fra internettet - selvom der er copyright. Hvormange kan i virkeligheden sige sig fri for, at ha printet et billede ud ????? Er ik bange for at fortælle at JEG har gjort det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 07:38

Nørd? ..efterhånden? Det har jeg sgu da altid været
Det er muligt du ikke er bange for det. Der er også mange der ikke er bange for at stjæle i supermarkedet. Jeg har nu aldrig hentet/downloadet noget på nettet, som der ikke var givet utrykkelig tilladelse til man måtte hente (Dette kaldes free-/shareware). Hverken programmer (..herunder spil), billeder, lyd, musik eller video. Har jeg hentet et billede med copyright, har det været til eget brug, ikke til at distribuere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 15-10-05 09:44

Ved ikke ligefrem om jeg vil kalde det distrubution at sende en nyhed videre pr mail - som man jo kan fra enhver netavis. Og det er det tråden her går ud på.
Så tag du bare din glorie og smut.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-10-05 10:10

Indrømmer blankt, at jeg er én af dem, der har lavet unoder på nettet,
men jeg har også horn i panden

Noget skal der jo være - til holde glorien på plads

Har ledt og ledt, men kan ikke finde det du søger KingDiamond.. Ærgeligt, jeg kunne ellers godt tænke mig selv at "snyde" lidt..

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 15-10-05 10:14

ja det er sgu nok de færreste der kan sige sig fri for at ha stjålet eks. et billede fra nettet
Ærgeligt at siden ikke kan findes, var ellers ret sjov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 12:50

KingDiamond ->

Citat
Ved ikke ligefrem om jeg vil kalde det distrubution at sende en nyhed videre pr mail...

Hva' kalder du det så? ...deling? ...formidling? ...oplysning?

Du kan sende et link videre uden at tænke yderligere over ophavsret mm. ..men en 'kopi' ..selv; hvis der er 'rettet' en smule i originanel? No way baby...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 12:53

Præcis som det ikke nytter at sige :

Jeg fandt musik nummeret på nettet i *.WAV format, men jeg lavede det om til *.MPG format, så nu er det ikke samme nummer. De to filer er jo ikke ens

...den går bare ikke hr. Svend

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 12:55

Copyright/ophavsret følger 'værket' ..ikke mediet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-10-05 13:01

Nu må jeg jo så lige sige at som jeg husker siden, var der INTET der kunne forvekles med et kendt brand, ej heller billede eller andet med copyright. Faktisk bare en slags form der kunne udfyldes og så lignede det en nyhed når man modtag den. Det er der sku´ ikke noget hokuspokus ved.

Så molokyle, skal vi ikke sige du har lavet støj nok på linien og så trækker du stikket her.!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 13:13

Hov hov taliskoko du... ingen skal fortælle mig, hvornår jeg må deltage i en 'debat' i et åbent/offentligt forum som kandu.dk

..og dette :

Citat
Faktisk bare en slags form der kunne udfyldes og så lignede det en nyhed når man modtag den. Det er der sku´ ikke noget hokuspokus ved.

..ligger milevidt fra :

Citat
Jeg var for nogen tid inde på en netavis,eller dagblad hvor der bl.a var et sted hvor man kunne "snyde" lidt med en nyhed. Man kunne vælge mellem 3 nyheder, hvor man kunne sætte et navn ind efter eget ønske, og derefter sende den til vennerne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 15-10-05 13:38

Ja nu er du da ved at være ret langt ude Molonørd. Du får jo også tingene twisted rimlig meget efterhånden.
Tag udgangspunkt i det allerførste jeg skriver herinde - og fortæl mig så om du ser det som en opfordring til noget ulovligt. I fald at du gør dette, så fatter jeg da ikke hvorfor du ikke skrev det med det samme.
Og nej, ser ikke det at sende en nyhed videre fra en netavis, som noget ulovligt - og ej heller som distrubution. Men muligvis er det som du siger, ikke lovligt - men hvorfor tilbyder hvereneste netavis muligheden ?

Men slut fra dig - du er det svageste led. U r out.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 15-10-05 13:41

og hvem har iøvrigt givet dig tilladelse til at rediger i mit indlæg med "stylizeren" ?????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-10-05 14:00

Det gør jeg heller ikke Molokyle. Jeg synes bare du snart er så langt ude og det er efterhånden svært, at tage dig seriøst. Hvilket du normalt plejer at være herinde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-05 15:38

KingDiamond -> ..om du ser det som :
Citat
..en opfordring til noget ulovligt

Kan aldrig blive mit problem

..og omskivningen af dit indlæg/spørgsmål er ikke mit, men kandu's ansvar ..som citeret tidligere :

Citat
Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os.

..du skal da være velkommen til at rejse et civilt søgsmål på baggrund af dette

Go' fornøjelse, til dig og din advokat

Vdr. brug af styrelizeren, så ret henvendelse til registranten af domænet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-01-06 21:09

KingDiamond> Søger du stadig efter den.... ?? Jeg har fundet den.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-06 21:14

Frem med den taliskoko..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-01-06 21:17

creamygirl dog....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-06 21:24

Yff, ikke DEN taliskoko ..hmm, har dén da været væk?! *G*

Nøøj, hvor plat. Sorry kingDiamond det er helt off topic!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-01-06 21:29

Jeg venter lige til KD reagerer, så kommer den... Men måske også alligvel, jeg tør ikke "messe" med et "mob" medlem.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-01-06 22:13

Heyy Taliskoko

Nej har ik fundet den. Trode den var forsvundet.
Vil gerne have linket -tak
Og kanon at du stadig havde den i tankerne

Mvh
TheKingDiamond

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-01-06 22:16

Yes, så er det bare frem med "dyret" taliskoko

Glæder mig til at se dén

Sleep tight!

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 225 point
Dato : 26-01-06 22:25
Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-01-06 22:29

Hahe Taliskoko. Det er ikke den
Men den er fuld på højde med den jeg husker, så 100% godkendt
Tusind tak.

Mvh
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-01-06 22:31

Tak for svaret taliskoko.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-01-06 22:34

Hahahaha... Jeg mindes også et andet setup, men det samme princip. Så den må være der... Har lige smidet et klip til en arbejdskollega på Tun-scooter...

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-01-06 22:45

Hehe ja det er en sjov ting