/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
kort til barnedåb
Fra : mariasmor
Vist : 2759 gange
20 point
Dato : 12-10-05 12:30

Hej er der nogen der har et sødt digt til et lykønskningskort til en drengs barnedåb? Jeg synes de almindelige kort vi kan købe er lidt kedelige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-05 13:36

Lykken er som en lille fugl,
der flyver og kommer tilbage,
gid den hos dig må finde et skjul,
og blive der alle dage

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-05 14:47

Under barnedåb ligger der 31 sange. Mon ikke du kan finde inspiration: http://www.festsange.dk/default.asp

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 12-10-05 19:37

Hej Mariasmor

1. vers fra "Barndommens land" har altid været et af mine yndlingsvers ... eller den lidt "klassiske" som vi bla. havde sat på forsiden af telegrammet til vores søns konfirmation: I dag er den første dag i resten af dit liv. Hvad du gør ved det er op til dig selv ... og så hjertelig tillykke og alt det der. Oprindeligt stod der "i morgen" men jeg ændrede det for at minde ham og os om at det er ikke i morgen man skal leve livet - det er nu - hele tiden nu.

Håber det bliver en god barnedåb.

Kommentar
Fra : safarisari

Dato : 14-10-05 01:02

O Fader, livets kilde!
Vi priser dig, fordi du har betroet os dette barn, som en gave fra dig.
Vi takker dig, fordi du har styrket og opholdt dets moder.
Tak for, at vi må bære vort barn til den hellige dåb.
Indskriv dets navn i livets bog.
Led det gennem denne vanskelige verden, gør det dueligt til livets gerninger og strid.
O Gud du vågede over din søn, da han var et hjælpeløst barn.
Værn og velsign for hans skyld også hvort barn, nu og altid.
Amen

citat fra den danske salmebog (bønner)