/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Xantia Bremser
Fra : EiHaBr
Vist : 651 gange
200 point
Dato : 11-10-05 21:01

Håndbremserkabler, ? er de meget vanskelige at montere på sådan en bil, fra 1993.
Jeg har monteret nye skiver, men ved prøvekørselen blev den ene forbremseskive meget varm og blå, ved eftersyn opdagede jeg at håndbremsekabelet var knækket 2 steder, og derfor ikke ville regulere tilbage som normalt, den afmonterede jeg, kørte en tur, men det var som om det ikke hjalp nok, dog noget, adskilte bremse stempel fra caliber og rensede den, nu er spørgsmålet kan man adskille hele cylinderen inclusiv stempel og håndbremse delen på cylinder enden og få det hele til at fungere igen, eller er der ikke andet at gøre en at påmontere ombytnings calibre.

en spørgsmål for rigtige citroen specialister.
Mvh Ei

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-10-05 21:26

http://www.netrep.dk/bremser1.htm

her står der en hel del om bremser og hvad du kan gøre.................Men ikke gør noget med bræmser på en bil hvis du ikke er sikker på hvad du gør...Det er trods alt den største sikkerheds indretninger din bil har

sverola

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-10-05 22:07

Det er meget let at montere håndbremsekabler på din bil.Det eneste er at det er noget trangt under varme skjoldet til katalysatoren som du må løsne i den ene side for at komme til at montere kablene. Ikke set på plads varmeskjoldet før du har montert kablene på caliperne og set at de fungerer, da de har let for at hoppe af før du får montert dem foran på caliperne.Er du ikke vant med at skrue, så ikke gør det selv.
alimak

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 210 point
Dato : 11-10-05 22:14

Seføli kan man demontere calipere og få det til at fungere igen, men det er længe siden jeg har gjort det. i dag så køber man ombytings calipere.
alimak

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-10-05 20:12

jeg fik 3 gode svar som alle fortjener point, tak for svarene, der var nogle gode billeder på sverolas anvisning, ærgeligt nok ikke med håndbremser kabler monteret i cylinderenden, men nu har jeg fået renoveret den ene det er vanskeligt rustent og bøvlet men det virker når man er førdig, dele kan købes hos Renove.
Jeg kan jo sikkert kun give den til en.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-10-05 00:14

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-10-05 18:22

Tak selv.
alimak