/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fru Rosenhagen: Sigøjner fra Ungarn?
Fra : svendgiversen
Vist : 8548 gange
100 point
Dato : 11-10-05 13:36

Inden malang lukkede sit Mundeling spørgsmål kom hun med disse oplysninger...
Som et spinn off spørger jeg nu på hendes vegne:
Hvem kan finde den kvindelige gren af hendes omtumlede sigøjner/cirkus familie?
Svend
"
Hej Svend jeg har et gammelt avisudklip om min oldemor , Marietta Rosenhagen og var spåkone blev gift med en bjørne domptør Edvard Rosenhagen og hvad der står i avisudklippet skulle hun komme fra Ungarn ,men jeg har også hørt det om sverige så nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal tro. Det familie der er skrevet om kender jeg godt ,altså de nulevende.:) Jeg var mere interesseret i hvor langt jeg kunne komme tilbage i slægten.
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-10-05 22:06

Da spørgsmålet nu er lukket og det "koster" at kigge, gengives her malangs
andre afsluttende kommentarer/data:
"
Tak for svaret svendgiversen.
Hej Svend jeg ved godt at jeg er ud af sigøjnerslægt ,min slægt har altid gået på landevejen og har ikke rigtig hørt til nogle steder ,så jeg var lidt nysgerrig for at se hvor langt jeg kunne komme tilbage i slægten .Jeg selv er kun kommet ca 80 år tilbage ,for de er ikke just kendte for at bruge kirkebøgerne .Af hvad jeg har hørt kom min oldemor fra Sverige og stammede fra Taigundslægten,jeg har fået fortalt hun var den sidste ægte sigøjner i danmark for ca.80år siden.Tusind tak for di indlæg som jeg vil undersøge nærmere.
"
Du må da meget gerne se om du kan finde ud af noget mere om Rosenhagen og Taigund slægten ,jeg er ikke sikker på om Taigund er stavet rigtigt.V.H.Marietta
"
malang (kandu navn) hedder altså Marietta til fornavn, som hendes oldemor Spåkonen...
og Taigund lyder mere (Øst)Asiatisk end (Gipsy)Ungarnsk?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 09:11

fra fs
You searched for: Rosenhagen
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

Vital Records Index / Denmark - 5
Select records to download - (50 maximum)
1. Peter Kampmann Ditlev ROSENHAGEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Jul 1860 Sludstrup, Soro, Denmark

2. Edvard Wilhelm Julius ROSENHAGEN - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Jul 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. Henriette Vilhelmine Haroldine Thora ROSENHAGEN - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 18 Jan 1891 Karlebo, Frederiksborg, Denmark

4. Peter Kampmann DITLEV ROSENHAGEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 17 Sep 1883 Horsholm, Frederiksborg, Denmark

5. Peter Kampman Ditler ROSENHAGEN - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 1882 Karlebo, Frederiksborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download
You searched for: Rosenhagen, All Countries
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 14
Select records to download - (50 maximum)
1. ANNA SOPHIA ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 04 AUG 1845

2. CARL FRIDERICH VALDEMAR ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 13 JAN 1839 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. CARL MARTIN ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 22 JUN 1838 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. CAROLINE SOPHIE ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 13 NOV 1836 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

5. CAROLINE SOPHIE ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 07 OCT 1860 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

6. Erna Rosenhagen Andersen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 09 NOV 1908 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

7. ERNST HENDRIK ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 26 JUL 1868 Farendlose, Soro, Denmark

8. Henriette Vilhelmine Haroldine Thora Rosenhagen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 18 JAN 1891 <Den Danske Folkekirke,Karlebo, Karlebo, Frederiksborg, Denmark>

9. JOHAN CARL MARTIN ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 22 JUN 1838 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

10. JOSEPHINE WILHELMINE ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 03 APR 1853 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

11. OSCAR ALBERT ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 20 JUL 1849 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

12. PETER KAMPMAN DITLER ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 1882 Karlebo, Frederiksborg, Denmark

13. PETER KAMPMANN DITLEV ROSENHAGEN - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 17 SEP 1883 Horsholm, Frederiksborg, Denmark

14. Thomas Rosenhagen - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: , Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 09:13

Marietta er sikkert ikke hendes rigtige navn og Rosenhagen kan hun ha giftet sig til
hvad årstal er det vi haler om

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 10:13

>Marietta er sikkert ikke hendes rigtige navn og Rosenhagen kan hun ha giftet sig til
>>Marietta Rosenhagen og var spåkone blev gift med en bjørne domptør Edvard Rosenhagen.

Ja senta, det sidste er altså rigtigt, men mon ikke hun hed Marietta som hendes oldebarn?
>>>om du kan finde ud af noget mere om Rosenhagen og Taigund slægten
Måske hed hun Marietta Taigund / Taigun / Taikun / Taikon ???

>hvad årstal er det vi haler om
Hendes mand er jo så nok nr 2 du fandt:
>2. Edvard Wilhelm Julius ROSENHAGEN - Vital Records Index
>Gender: M Birth/Christening: 23 Jul 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
men var hun den sidste sigøjner for 80 år siden er hun nok lidt yngre end sin husbond??
nok født ca 1870, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 10:49

Dette er hvad jeg kan hjælpe med
held og lykke

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Gothersgade (ulige numre), Nørrevold Kvarter, , Gothersgade 147 - 149,Matr.155 2.Sal, 2, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Johannes Henrik Georg Tauber, 57 , Gift, Husfader, Redaktør,Folketingsmand, Vallø,Præstø Amt
Ane Marie Tauber, 43 , Gift, Husmoder, , Søviggaard Outrup Sogn,Ribe Amt
Frederik Tauber, 8 , Ugift, Søn, , Kjøbenhavn
Nikolaj Rosenholm Tauber, 5 , Ugift, Søn, , Kjøbenhavn
Maren Kirstine Andersen, 20 , Ugift, Tjenestetyende, , Stude By,Hemmeshøi Sogn,Sorø Amt

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter I, , Sankt Peders Stræde No. 120, Første Sal, F1, 770, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Ane Sophie Marie Hauck, 47 , Ugift, , Klosterfrøken, Frederikshald
Carl Marten Rosenhagen, 33 , Gift, , Steentrykker, Hamborg
Sophie Svendsen [Rosenhagen], 30 , Gift, , Hans Kone, Gothenborg
Sophie Caroline Rosenhagen, 8 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Johan Carl Waldemar Rosenhagen, 5 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Sophie Caroline Rosenhagen, 8 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Johan Carl Waldemar Rosenhagen, 5 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Ludvig Emil Thorvald Rosenhagen, 2 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter I, , Sankt Peders Stræde No. 120, Første Sal, F1, 770, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Ane Sophie Marie Hauck, 47 , Ugift, , Klosterfrøken, Frederikshald
Carl Marten Rosenhagen, 33 , Gift, , Steentrykker, Hamborg
Sophie Svendsen [Rosenhagen], 30 , Gift, , Hans Kone, Gothenborg
Sophie Caroline Rosenhagen, 8 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Johan Carl Waldemar Rosenhagen, 5 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Sophie Caroline Rosenhagen, 8 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Johan Carl Waldemar Rosenhagen, 5 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.
Ludvig Emil Thorvald Rosenhagen, 2 , Ugift, , Deres Børn, Kjøbhvn.

Samtlige personer i husstanden
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Lyngby, , Børnely, 129, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Johanne Magdalene Leopold, 70 , Enke, Slægtning, , København
Jensine Christiane Antoinette Jørgensen, 43 , Ugift, Plejemoder, , Lyngby Sogn, Københavns Amt
Anna Hansine Oline Hansen, 10 , Ugift, Plejebarn, , København
Julia Lautrine Jensine Kristine Sophie Rosenhagen Petersen, 19 , Ugift, Plejebarn, , København
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Gammel Mønt (Lige numre), Kjøbmager Kvarter, , Gammel Mønt 30,Matr.146 Forhus 2.Sal, 4, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Josephine Wilhelmine Christensen, 31 , Enke, Husmoder, Syening, Kjøbenhavn
Albertine Rosenhagen, 23 , Ugift, Syster, Syening, Kjøbenhavn

Retur til søgeside

For information vedr. indvandrerdatabasen kontakt da venligst Farums Arkiver & Museer, Immigrantmuseet
7 post(er) fundet
Efternavn: RosenhagenFornavn: Christian Claus
Fødselsdatering: 21.06.1842
Ankomst: 06.07.1891
Oplyst næringsvej: SkærsliberAnk. fra (land): Danmark
Ank. fra (region): Københavns Amt & ByAnk. fra (lokal): Frederiksberg
Fødeland: Slesvig
Fødeland: TysklandFøderegion: Slesvig
Fødelokal.: Flensborg
Tj./Oph.sted (region): Frederiksborg AmtTj./oph.sted (sogn): Frederikssund
Tj./oph.sted (art): Logerende

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Strø, Melby, Hanehoved By, , Et Hus Tillægsliste B, 3, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anna Cathrine Enoch F. Rosenhagen, 49 , Gift, Skærsliber Enochs Hustru, , Slesvig
Christian Claus Enoch, 19 , Ugift, Deres Barn, , Spjellerup Præstø Amt
Ferdinand Enoch, 20 , Ugift, Deres Barn, , Spjellerup Præstø Amt
Hermann Theodor Enoch, 11 , Ugift, Deres Barn, , København

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Strø, Melby, Hanehoved By, , Hus Matr. No. 16b, 30, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Peter Kanpman Ditlef Henrik Enok, 73 , Gift, Husfader, Skærsliber, Tyskland
Anna Kathrine Rosenhagen, 59 , Gift, Husmoder, , Tyskland
Ferdinand Tevedor Enok, 32 , Ugift, Barn, , Skjedvig Sorø
Hermand Tevedor Enok, 21 , Ugift, Barn, Musikker, København
Marias Johannes Frederik Enok, 16 , Ugift, Barn, Musikker, Vester Egesborg Sorø
Albert Fischer, 24 , Gift, Svigerbarn, Musikker, Neksø Bornholm
Frandsine Justine Vilhelmine Enok, 19 , Gift, Barn, , Allingmagle Sorø

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavn kvarter II, , Dronningensgade 253, 1 ste bagsal, 1912, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jacob Tagesen, 43 , Gift, , arbeidsmand, huusfader, Dito
Ane Mortensen, 41 , Gift, , hans kone, Stege paa Möen
Carl Tagesen, 7 , Ugift, , deres börn, Kiöbenhavn
Marie Tagesen, 2 , Ugift, , deres börn, Dito

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 10:54

Dette fandt jeg på denne side
http://genealogi.aland.net/discus/messages/3711/19424.html?1117573625
så søg du selv andet arbejde er spildt energi

Av S. Rosenhagen – tisdag den 18 sept 2001 kl. 00.11: [Ändra]

ja jeg er resnde.Min farmor Marietta Taikon F.1888 i Sverige Død i Danmark 1955.Min farfar Edvard Rosenhagen f.1889 i Skanderborg han var bjørnetæmmer,hans bjørne slog ham i hjæl i 1937 i Roskilde.Min far Jerome Rosenhagen har rejst hele Danmark rundt i en vogn som blev trugget af en lastbil.Han stoppede da jeg skulle i skole i 1960.Vi kom først i lejlighed i 1962 og det var hårt når man var vandt til at være fri som en fugl.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 10:56

held og lykke

Husband
MICHEL TAIKON Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
MARG MATTSDR KITTILA Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. MICHAEL TAIKON Pedigree
Male

Birth: 27 APR 1731 Kemin Mlk, Lappi, Finland
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 11:08

Det var jo også mange senta...men ingen Edvard Rosenhagen?
>var spåkone blev gift med en bjørne domptør Edvard Rosenhagen

Kan der være en yngre Edvard end??
>>2. Edvard Wilhelm Julius ROSENHAGEN - Vital Records Index
>Gender: M Birth/Christening: 23 Jul 1846 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

og ingen Marietta Taigund / Taigun / Taikun / Taikon ???
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 11:14

se denne adresse og tag så kontakt dertil de hjælperr dig sikkert videre
http://www.kulturhistorieonline.dk/index.cfm

Sag nr. 0715 :
Spåkvinde, Sigøjnerprinsessen - Marietta Rosenhagen

I sagsmappen findes en nekrolog om Marietta Rosenhagen.
Litteratur : 2

Litteratur :

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 11:32

Flot senta.
Mit sidste indlæg blev sendt før du fandt, ikke Taigund, men Taikon
(jeg anede nok det var stavet forkert).

Nu må vi se hvad malang siger til dine fund...
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 12:02

Fundet i det Svenske Anbytarforum: Er Taikon en fælles betegnelse for et rejsende folk?
>Etniska grupper: Romer (zigenare): Taikon,Taikumer,Demiter,Bessik,Columbus samma släkt?
Fundet her: http://genealogi.aland.net/discus/

Nederst står dette:
>Är det någon som har information om Andreas Taikon, född 1859 i Toulouse, Frankrike och hans familj. De blev utvisade från Danmark till Sverige år 1902. Enligt uppgift ska han ha dött i Sverige.
Tacksam för tips! Eija Svensson

Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 12:38

fra denne side
http://sv.wikipedia.org/wiki/Romer
Romerna utvandrade från Indien kring under 900- eller 1000-talet, källorna till romernas historia är få. Orsakerna till utvandringen är osäker, social oro och svält kan ha varit några av orsakerna. Sannolikt kom folkgruppen till Europa via Persien, Grekland och Armenien. De första europeiska nedteckningarna av romernas existens är från tidigt 1300-tal.
Från början blev de sannolikt väl mottagna och bosatta sig framförallt i Öst- och Centraleuropa (dagens Ungern, Slovakien, Bulgarien och före detta Jugoslavien, länder som också var omstridda gränsländer mellan det Ottomanska riket och det kristna Europa. Från 1450-talet och framåt angreps de och anklagades för att vara turkiska spioner och förföljelserna började. Dessa anklagelser anses idag vara helt grundlösa; tvärtom menar forskarna att romerna själva fick fly från turkarna när det grekiska väldet invaderades.
Liksom andra minoriteter blev romerna utsatta för förföljerser och folkmord när nationalstaterna växte fram. I nuvarande Rumänien och Moldavien förslavades den romerska befolkningen och slaveriet upphävdes först 1864. Under nazisternas folkmord hörde romerna till de hårdast drabbade, uppgifterna varier mellan 500 000 och 2 miljoner mördade romer. Efter Sovjetunionens fall har romernas situation i östra Europa försämrats igen och antiziganism har ökat. I vissa länder har det lett till progromer, samt att de utsätts för diskriminering.
[redigera]Språk och Kultur
Många romer talar språket romanes eller romani chib, som är ett officiellt minoritetsspråk i Sverige.
[redigera]Arbete mot diskriminering
EU har satt hårda krav på Bulgarien och Rumänien att integrera sina romska minoriteter. Båda länderna har utarbetat strategier för att klara integreringen före EU-inträdet år 2007.
[redigera]Historik i Sverige
Romernas historia i Sverige är en historia kantad av förföljelse, trakasserier och diskriminering.
På 1500-talet var det belagt med dödsstraff för manliga romer att uppehålla sig i landet.
Mellan 1914 - 1953 var romsk invandring till Sverige förbjuden, vilket betyder att Sveriges gränser var stängda för romska flyktingar under andra världskriget och de nazistiska förföljelserna.
1999 kom romerna att erkännas som en av fem nationella minoriteter i Sverige och romani chib som ett av de nationella minoritetsspråken. En direkt följd av erkännadet som minoritet var att ett råd för romska frågor upprättades 2002.
I en enkätundersökning som DO (Diskrimineringsombudsmannen) lät göra bland 150 romer år 2003, ansåg 90 procent av de tillfrågade romerna att Sverige till stora delar var ett rasistiskt land.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 12:39

http://www.glimten.net/romer/osa_id.htm
Rosa Peterman, f 1910 i Mainz, Tyskland
(av tyska zigenska föräldrar: Kula Repstock och Tereza Peterman).

Hon gifte sig 2 april 1934 med FARDI [=Georg Taikon], f 1909 i Norge
(son till Johan Demitri-Taikon (f 1879) och hans hustru Olga Maria Demitri-Taikon (f 1886).

Enligt "Sveriges dödbok" dog båda under adress Högbergsg 12 1 tr, 116 45 Stockholm.

Rosa (Peterman) Taikon dog 22 aug. 1973 och maken Georg Taikon 10 dec. 1975.

Uppgifterna kommer från Gabriel Wallgren som skriver:
"Jag har plöjt igenom mina kopior av Carl-Herman Tillhagens artiklar "Gypsy clans in Sweden"
[Journal of the Gypsy Lore Society, vol XXVIII, p 1-17 (1949), p 119-134 (1949), vol XXIX, p 23-39 (1950)]
utan att hitta någon "Osa".

Det närmaste jag kan komma är …" (se ovan).

I mina egna försöka att hitta zigenare via "Sveriges dödbok" och Internet (bl a. http://www.privatpersoner.gulasidorna.se./ ) har jag slagits av hur få uppgifter man finner för släktnamnen Dimiter och Taikon (med stavningsvarianter).

Har man bytt namn för att anpassa sig till det svenska samhället eller använder man bara mobiltelefoner numera?

Även Anbytarforum har oreda i sina rubriker där man blandar zigenarna av nämnda släkter med andra resande, så kallade "tattare".
Det välkända släktnamnet Taikon stavas där "Taikonn".

De annars så påpassliga redaktörerna som gärna raderar och ändrar, gör här ingenting.

Gabriel Wallgren nämner i sitt brev även andra zigenska släktnamn:
"Taikumer, Deikon, Bessik, Poradi, Josefsson (samtliga kommer från de 5 stycken klaner som Tillhagen nämner i sina artiklar)."

Nog förtjänar dessa namn ett inlägg under rätt rubrik i Anbytarforum under "Etniska gruppr".
Inlägget får dock göras av någon annan än mig, som inte längre gör sådana, p.g.a. de obehagliga erfarenheter man då får genomgå.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 12:49

Er der en sproglig sammenhæng melllem:
>>1. MICHAEL TAIKON Pedigree Birth: 27 APR 1731 Kemin Mlk, Lappi, Finland
og
>Andreas Taikon, född 1859 i Toulouse?

Finsk er jo beslægtet med Ungarnsk, hvor de fleste Sigøjnere jo stammer fra,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 12:53

Omskrivelse af Sigøjner,nomadet , ta<ter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 13:02

Og du mener ikke længere, at ham du foreslog:
>MICHAEL TAIKON Pedigree Birth: 27 APR 1731 Kemin Mlk, Lappi, Finland
er stamfader til:
>>Min farmor Marietta Taikon F.1888 i Sverige Død i Danmark 1955

Taikon er nu en massebetegnelse?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 13:08
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 14:40

Så er ringen fra malang Marietta til oldemor spåkonen Marietta vist snart sluttet?
"
Av Susanne Rosenhagen – söndag den 26 aug 2001 kl. 11.31: [Ändra]

Andreas Taikon F:ca.28.04.1854 i Toulouse Frankrig. Hans kone Voroschanna de har fået børn i Sverige. den ene Marietta Taikon F.02.05.1889 i Sverige De blev smidt ud af Danmark den 12.10.1912 hvor de blev sat i land i Sverige.Manden og konen er døde i Sverige men hvor
"
Fundet her: http://genealogi.aland.net/discus/messages/44/22334.html?998826764
Men hvem er Susanne en søster, kusine til malang??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 14:49

Database over udviste 1875 - 1919
Udfyld et eller flere af felterne

Udtræk fra DDD Indvandrerdatabasen

Retur til søgeside

For information vedr. indvandrerdatabasen kontakt da venligst Farums Arkiver & Museer, Immigrantmuseet

6 post(er) fundet
PEnummer: 1897/115 Dato: 9/23/1897
Efternavn: Taikon Fornavne: Peter
Fødselsdato: 1861 Fødselsår: 1861
Fødelokalitet: Toulouse
Fødeland: Frankrig Erhverv: Tater
Jursidiktion: Hellum-Hindsted Herreder
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------
PEnummer: 1897/115 Dato: 9/23/1897
Efternavn: Taikon Fornavne: Punga
Fødselsdato: 1872 Fødselsår: 1872
Fødelokalitet: St. Gebrün Erhverv: Tater
Jursidiktion: Hellum-Hindsted Herreder
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------
PEnummer: 1902/059 Dato: 5/19/02
Efternavn: Taikon Fornavne: Andreas
Fødselsdato: 1859 Fødselsår: 1859
Fødelokalitet: Toulouse
Fødeland: Frankrig
Jursidiktion: Københavns Politikammer
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------
PEnummer: 1907/019 Dato: 2/8/07
Efternavn: Taikon Fornavne: Kari
Fødselsdato: 1864 Fødselsår: 1864
Fødeland: Sverige
Jursidiktion: Odense Købstad
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------
PEnummer: 1907/019 Dato: 2/8/07
Efternavn: Taikon Fornavne: Thjeja
Fødselsdato: 1872 Fødselsår: 1872
Fødeland: Sverige
Jursidiktion: Odense Købstad
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------
PEnummer: 1910/143 Dato: 12/3/10
Efternavn: Taikon Fornavne: Rodin
Fødselsdato: 1867 Fødselsår: 1867
Fødelokalitet: Oslo Føderegion: Akershus Fylke
Fødeland: Norge
Jursidiktion: Københavns Politikammer
Lovhenvisning: FR mt

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-05 17:18

Flot igen senta, jeg tænkte slet ikke på at se under udviste,
(hvorfor mon de står under indvandrede, når de jo, ufrivilligt, udvandrer?).

Det må jo så være malangs tipoldefar:
>PEnummer: 1902/059 Dato: 5/19/02
>Efternavn: Taikon Fornavne: Andreas
>Fødselsdato: 1859 Fødselsår: 1859
>Fødelokalitet: Toulouse
>Fødeland: Frankrig

Og året her det rigtige:
>>>Andreas Taikon, född 1859 i Toulouse, Frankrike och hans familj. De blev utvisade från >>>Danmark till Sverige år 1902.

Ikke dette:
>>Andreas Taikon F:ca.28.04.1854 i Toulouse Frankrig. Hans kone Voroschanna de har >>fået børn i Sverige. den ene Marietta Taikon F.02.05.1889 i Sverige De blev smidt ud af >>Danmark den 12.10.1912 hvor de blev sat i land i Sverige.Manden og konen er døde i >>Sverige men hvor...

Nu mangler vi kun at høre reaktionerne fra: malang og / eller Marietta og / eller Susanne?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 17:28

de er sikkert rejst tilbage til danmark igen , du ved frem og tilbage er lige langt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-05 06:58

Får I også ofte denne:
"Der er desværre sket en fejl. Prøv igen senere."?

Og varer det længe før et nyt indlæg adviseres som mail input??
nok ikke det rigtige sted at spørge, langt nede i en lang spørgeserie...

Her er en rørende historie om Marietta og Taikon familien:
http://www.srosenhagen.dk/marietta%20tajkon.htm

og her sussanne rosenhagens slægtstræ:
http://www.srosenhagen.dk/anetavle.htm

Måske er hun så moster, ikke kusine, til spørgeren malang???
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 09:32

Det er lidt sent disse oplysninger kommer frem de skulle ha været med ved 1 ???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 09:33

jeg tror kandu har problemer ind imellem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-05 10:22

Jeg har fået et mail her til morgen fra Susanne Rosenhagen, hende med den smukke hjemmeside ovenfor...

Hun har flere slægtstræer end det på nettet; også med Mundeling familien, som vi brugte lang tid på at finde,
men hun kender tilsyneladende ikke dig malang? Hun er så, altså nok ikke din moster??

Hvem er du? Hedder du Marietta Rosenhagen eller vil du gerne forblive annonym??
Helt i orden, bare du svarer at du har set / modtaget alle disse oplysninger, så vi kan lukke spørgsmålet, Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 14-10-05 12:52

Hej Alle sammen
Jeg er Marietta Tajkon's Barnebarn Susanne Rosenhagen og har hjemmesiden
www.srosenhagen.dk
På min hjemmeside står der hvem der er Marietta's mor og far De kommer fra Frankrig.
Men man kan ikke komme længer tilbage, for i ca. 1860 var der borgerkrig i Frankrig og alle bøger og papir blev brændt.
Men Anders Enevig har lige kommet med en bog med stamtavler, og der er en tavle over Rosenhagen.
M.V.H. Susanne Rosenhagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-05 13:19

Godt bedstemor Susanne,
vi har beundret din flotte hjemmeside, stamtavlen og de maleriske fotos af dine sigøjner forfædre...
Men det er jo ikke dig, der har skrevet dette: (I et tidligere spørgsmål "Mundeling familien" stillet af "malang").
"
Du må da meget gerne se om du kan finde ud af noget mere om Rosenhagen og Taigund slægten ,jeg er ikke sikker på om Taigund er stavet rigtigt.V.H.Marietta
"
Når du ikke kender hende, er det jo ikke din niece Heidi Marietta?
Hvem er malang? Hende jeg (tror jeg) hjælper?? Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 14-10-05 14:38

Hej
Jeg har en niece Heidi Marietta Rosenhagen, men malang hved jeg ikke hvem er.
Men jeg har en faster der er gift med Mundeling. Dem har jeg også stamtræ på.
Men Hvem er du Svend ???? Du har også sendt en mail til mig.
M.V.H

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-05 15:11

Det må være en af din fasters døtre? børnebørn??

Efter at have set dine efterlysninger...
Her en gammel Rosenhagen familie fra Leck, hvor jeg iøvrigt har spillet golf:
"
sydslesvig, Karrharde, Leck, Leck, , , 128, FT-1803
Joh. Rosenhagen, 56 , Verheir., Hausvater, Hausinste ohne Land, Hutmacher und ??,
Anna Engel Kremper, 58 , Verheir., Dessen Frau, ,
Joh. Hinr. Rosenhagen, 22 , Unverheir., Kinder, ,
Ingeborg Maria Rosenhagen, 14 , Unverheir., Kinder, ,
Anna Catrina Rosenhagen, 11 , Unverheir., Kinder, ,
"
Måske er sønnen far til din Christian Claus?
Svend, der blot hjælper med at søge på nettet; min vinter hobby...
(jeg fandt malangs Mundeling slægt tilbage til Treene floden, hvor jeg også har roet kano).

Nogle her i kandu er langt dygtigere end jeg til at finde mange slægtsnavne,
(således har senta fundet, at din familie ikke blev udvist til Sverige i 1912, men i 1902)
hvis du som malang spørger her i dette forum, hjælper vi også dig...

Og jeg mailede til dig, fordi jeg troede du kendte / kunne kontakte malang,
der jo søger efter den samme familie som du.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-05 21:12

>>jeg har et gammelt avisudklip om min oldemor, Marietta Rosenhagen
>Jeg er Marietta Tajkon's Barnebarn Susanne Rosenhagen

Ud fra dette slutter jeg at malang er en generation yngre end Susanne,
men var det ikke 10-11 børn bedsteforældrene fik?

Ikke underligt, at de ikke kender hinanden, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-05 21:50

Nu er vi vist ude på overdrevet:
"
Av Gabriel Wallgren – torsdag den 12 aug 2004 kl. 14.19: [Ändra]
Hej!
C-H Tillhagens skrev 1949-1950 en serie artiklar Gypsy clans in Sweden publicerad i Journal of the Gypsy Lore Society.
Enligt JGLS, 1950, s 30 är Eskil Fardy, f 1939 bara uppfostrad av Karl Columbus och Karin Wester. Hans föräldrar hette istället Vilhelm (Ville) Deikon och Anna Greta Lovén [JGLS, 1949, s 123].

Vilhelm Deikon föddes 1913 27/12 och avled 1970 1/12 i Söderhamn (Gävleborgs län) [CD:n Sveriges dödbok 1950-1999].

Anna Greta Lovén föddes 1919 19/6 i Tryde församling (Kristianstads län) och avled 1971 26/1 i Söderhamn (Gävleborgs län) [CD:n Sveriges dödbok 1950-1999].

Farfar till Eskil var [JGLS 1949, s 123] Filip "Prij" Deikon född 1894 död 1940 och enligt samma källa
hette farmor Mutli, även kallad Kränga eller Politskina, som var född i Tyskland och dog 1944.

Farfars far var [JGLS 1949, s 123] Zurka även kallad Tudari, som också gick under namnen Andrew Toikun, Andreas Daikon och Johan Columbar, född 1859 i Frankrike. Dog i Sverige.

Farfars mor var [JGLS 1949, s 123] Vorosana (Elisa Betta Kora), född 1862 i Frankrike.

Enligt JGLS 1949, s 121 var farfars farfar Filip "Jorska" Demitri, var redan död på 1890-talet och farfars farmor Dika, även kallad Terka eller Buris med det officiella namnet Katarina, som fortfarande levde 1923 och då var över 90 år gammal.
Mvh
Gabriel Wallgren
"
Hverken mit Svenske eller Gypsy rækker længere, Svend

Accepteret svar
Fra : Bedstemor

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-05 01:32

Jeg gør lige Rosenhagen ferdig her med det samme.
citat fra Anders Enevig's ny bog.

Den 13. april 1777 blev to sigøjnerdrenge og en sigøjnerpige på ca 18 og 15 år, dvs. at de er født ca 1759 og 1762 døbt i rømstedt kirke i tyskland.Det var nogle borger i tyskland der havde taget dem til fange.
sådan starter Rosenhagen

Jürgen Heinrich Rosenhagen
F.ca.1759 i Tyskland.Døbt som ca. 18-årig i Ev.Luth.Kirchengemeinde Römstedt 13.4.1777

Franz Jürgen Rosenhagen
F.ca.1762 i Tyskland.Døbt som ca.15-årig i Ev.Luth.Kirchengemeinde Römstedt 13.4.1777
var han tvilling med sin søster Catharina

Catharina Maria Rosenhagen
F.1762 i Tyskland.Døbt som ca.16-årig Ev.Luth.Kirchengemeinde Römstedt 13.4.1777

Jürgen Heinrich Rosenhagen var formodentlig stamfader til slægten Rosenhagen

Johann Hinrich Jansen Rosenhagen
F.ca.aus Römstedt Amt Medingen. Tinstøber,skærsliber.
~m.Anna Margaretha Herzberger
F.ca 1782 gebürtig aus Neuhaus.
1 barn

Første sægtled

Cornelius Jansen Christopher Rosenhagen
F.9.3.1810 i Kirschwärder ved Hamburg. Skærsliber
død.16.10.1856 i Feldballe sogn,Djursland.Kirkebogen meddeler:,,Blev ihjelskudt i et slagsmål som han med flere havde foranlediget i Ulstrup Kro''
~m.Johanna Elisabeth Sievers
F.ca.1808
3 børn

Andet slægtled

Anna Cathrine Rosenhagen
F.10.6.1830 i Sørup ved Flensburg
Død.13.5.1919 i Hanehoved, Melby ved Frederiksværk
~m. Peter Kampfmann Detlef Jochim Heinrich Enoch
F.25.7.1816 i Mucheln,Selent über Preetz. Skærsliber.
Død.30.6.1902 i Hillerrød

Christian Claus Rosenhagen
F.21.6.1842 i Ksp.Jörl,Tönning,Slesvig. Skærsliber.
~m. Henriette Justa Dorothea Enoch
F.26.10.1829 på Gute Georgenthal,
Døbt.29.10.1829 i Bovenau,øst for Rendsburg,Holsten. Hun havde tidligere været gift med Cornelius Jansen Ghristopher Hertzberger.
5 børn.

Peter Gottfried Friedrich Rosenhagen
F.6.4.1850 i Tönning

Tredje slægtled

Peter Kampmann Ditlef Rosenhagen
F.24.4.1862 i Herlufmagle. skærsliber,musiker.
Død.13.1.1919 i sakskøbing
~m. Marie Sofie Margrethe Meggerle
F.10.6.1865 i Nortorf.
Død.10.4.1952 i Ringsted
2 børn

Oline Sofie Thora Rosenhagen
F.19.5.1871 i Lynge ved Sorø.
Død.10.5.1957 i København
~.30.3.1896 m. Lars Nicolaj Johannes Jensen
F.1.11.1871 i Bisserup,Holsteinsborg sogn
Død.30.5.1966 i København.
8 børn

Fjerde slægtled

Edvard Carl Daniel Rosenhagen
F.8.4.1889 i Skanderborg Musiker,Bjørnetæmmer
Død.1.10.1937 i Roskilde. Han blev slåetihjel af sine bjørne
~.21.2.1916 m. Marietta Maja Taikon,kalt ,,Den skønne Marietta"
F.2.5.1889 i Sverige. Sandsigerske.
Død.15.3.1955 i København
6 børn

Femte slægtled
Det er så min far og mor

Jerome Edvard Karl David Rosenhagen
F.20.7.1911 i Birkerød sogn. Sandsiger,børstenbinder
Død.3.11.1995 i Valby
~m. Emma Alvilda Møller F. Sørensen
F.22.3.1922 i Agger
Død.13.4.1996 i København

Marietta's far og mor er. er mine oldeforældre

Zurka även kallad Tudari, som också gick under namnen Andrew Toikun, Andreas Daikon och Johan Columbar, född 1859 i Frankrike. Dog i Sverige.

Vorosana (Elisa Betta Kora), född 1862 i Frankrike

Det er hvad jeg ved om Taikon
Så ved i hvem jeg er er
M.V.H.Susanne Rosenhagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 09:25

Tak Susanne,
nej jeg er ikke Taikon, men gammel bondesøn fra Himmerland, med rødder i dansk muld.
Jeg har kun forsøgt at hjælpe din slægtning Marietta den yngre med at finde,
først hendes Mundeling familie og nu hendes og din Rosenhagen familie.
(ligesom du hedder Bedstemor her i kandu hedder hun malang).

Med dit omfattende sidste indlæg er spørgsmålet jo besvaret,
og jeg vil lukke det så snart jeg ved at din yngre slægtning har set det...
Synd at hun ikke vidste du rådede over et så omfattende materiale om slægten.

I et andet spørgsmål antydes, at dette forum ikke er særlig kompetent,
denne sigøjner undersøgelse er et eksempel på at vi godt kan fremskaffe slægtsdata.
Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 15-10-05 11:20

Hej Svend
alt det med taikon hvor har du det fra
M.V.H.Susanne Rosenhagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-10-05 12:51

Det har senta og jeg fundet på nettet, se ovenfor...
For en stor del dine egne oplysninger som her fra din søgning i det svenske Anbyforum:
http://genealogi.aland.net/discus/messages/44/22334.html?998826764
men også fra Gabriel Wallgren og et par andre...
Svend

Kommentar
Fra : malang

Dato : 16-10-05 21:50

Hej alleammen jeg går under navnet malang men mit rigtige navn er er Marietta Mundeling .reinhard emanuel Mundeling ,kaldet lillebror han døde da jeg var a.12år el.Min mor hedder Lola Petreia Alvilda Mundeling.Jeg er 44 år .
I skal have tusinde tak for al hjælpen det var virkeligt flot gjort .
Nu vil jeg sætte mig og granske alle oplysningerne jeg har fået ,der er en del navne der siger mig noget.
Endnu engang tusinde tak det kunne jeg ikke have fundet ud af selv:)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-05 22:27

Godt malang, alias Marietta Mundeling,
så ved vi, at du har set alt det vi har fundet også om Taikon/Rosenhagen familierne.

Inden jeg lukker spørgsmålet...
Måske vil Bedstemor, ikke din men Susanne Rosenhagen,
evt. redegøre for hvordan hun og du er i familie?
(det er i hvert fald ikke helt klart for mig?

Og Marietta, nu kan du jo låne den bog Susanne omtalte på biblioteket;
>Men Anders Enevig har lige kommet med en bog med stamtavler...
God vind fremover, Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 17-10-05 00:17

Hej Alle sammen
Ja så fik vi Marietta med igen.
ja hvordan skal jeg forklare det ?????
Marietta's far er en søn
til min tante Marie Rosenhagen og onkel
Rejnhard Emanuel Mundeling
Så Marieta's far er min fætter.
og Marietta Tajkon er ollemor til Marietta
så dan
er i rundkørt ja så se in i morgen det kan blive meget være
det er et stort rod.

Kommentar
Fra : malang

Dato : 17-10-05 00:42

tak skal du have svend ,jeg ringer til bedste .
og anbefaler jeres side til andre, for i er virkelige dygtige her på denne side knus marietta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 06:48

Desværre Marietta må jeg snart lukke dette spørgsmål og så "koster" det at kigge,
(10 % eller halvdelen af din dagsløn på 20 her i kandu men kun én gang).
Tak igen til Susanne, Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 17-10-05 19:33

Hej Svend
Hvorfor lukke ned
det er da rart at vi kan hjælpe,og vi skriver jo pænt
jeg har aldrig hørt at det skulle koste noget .
Men i de dage jeg har skrevet her har jeg fundet 2 af min familie en gran kusine og en gran fætter
og jeg håber at der er flere der kommer frem.
M.V.H. Susanne Rosenhagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 20:32

Først efter at jeg har lukket spørgsmålet koster det kigge, 10 % af spørgsmålets pointsum.
Når jeg bør lukke det snart:
Som medlem af kandu får man 20 point om dagen som man kan bruge til at stille spørgsmål,
de der svarer og vinder, får så disse points som super points.
Der udtrækkes små præmier blandt super brugerne, men der er også en vis konkurrence,
prestige i at være langt fremme på listen, og som du ser rykker spørgsmålet jo hurtigt ned.

I dette tilfælde er det jo enten vor suverænt førende i dette forum "senta" eller du selv, der vinder med den bedste besvarelse. Jeg vil nok lade dig vinde...med større detail viden.
senta har jo point nok og når du ikke insisterer vil jeg lade spørgsmålet stå lidt endnu.

Alternativt, hvis du har flere åbne del-spørgsmål, stil selv et nyt spørgsmål...
(bare begynd med 20 eller 40 points; du er jo ny, uden en større "formue")
og vi skal nok hjælpe dig, Svend
Svend

Kommentar
Fra : Bedstemor

Dato : 17-10-05 21:01

Hej alle sammen jeg har et nyt spørgsmål ( ikke fordi jeg skal vinde noget )
nået jeg ikke forstår jeg må have noget hjælp.

Det drejersig om Andreas Taikon som blev smidt ud af landet i 12.10.1912 som står inde på dda
og på arkivet er der en politiraport der siger det sammen, det er en betjent fra samsø der smed dem ud.
Men i skriver 1902 hvorfor?????
er de smidt ud 2 gange ?????
De kom først til Danmark i 1905-6.
For min farmor var ca. 10-12 år den gang
M.V.H.Susanne Rosenhagen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 21:44

>stil selv et nyt spørgsmål...
Hermed mente jeg ude under emner: i det blå felt: Stil et (nyt) spørgsmål,
men når det ikke er værre...

Prøv at se under dda, ikke folketællinger men indvandrede:
her finder du også udviste? (mærkeligt nok når de forlader landet??).

Spørg på taikon og du finder de 6 senta fandt ovenfor og som jeg iøvrigt mailede til dig,
nummer 3 er:
"
PEnummer: 1902/059 Dato: 5/19/02
Efternavn: Taikon Fornavne: Andreas
Fødselsdato: 1859 Fødselsår: 1859
Fødelokalitet: Toulouse
Fødeland: Frankrig
Jursidiktion: Københavns Politikammer
Lovhenvisning: FR mt
"
Altså ifølge officielle oplysninger blev sigøjner høvdingen Andreas Taikon udvist i 1902?

Dette stemmer også med hvad Eija Svensson siger i Rötter:
"
Fundet i det Svenske Anbytarforum: Er Taikon en fælles betegnelse for et rejsende folk?
>Etniska grupper: Romer (zigenare): Taikon,Taikumer,Demiter,Bessik,Columbus samma släkt?
Fundet her: http://genealogi.aland.net/discus/

Nederst står dette:
>Är det någon som har information om Andreas Taikon, född 1859 i Toulouse, Frankrike och hans familj. De blev utvisade från Danmark till Sverige år 1902. Enligt uppgift ska han ha dött i Sverige.
Tacksam för tips! Eija Svensson
"
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-10-05 21:54

Jeg skrev se under dda, jeg mente: ddd.sa.dk her:
http://ddd.sa.dk/d4/dddweb/

Andre grunde til at foretrække et nyt spørgsmål er:
-dette spørgsmål er nu så langt at det tager tid (og computer omkostninger) at åbne det..
-nye læsere af spørgsmålet har ikke en chance for at se, hvad der resterer at svare på...

Så næste gang Susanne, stil selv et nyt spørgsmål,
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 17:08

Tak for svaret Bedstemor.

Vi er nu rykket ud af top 10 listen Susanne og jeg må lukke,
hvis du har supplerende spørgsmål kan du roligt stille dem... Svend

Kommentar
Fra : jonni64

Dato : 25-08-08 02:47

hej jeg er søn af jonni hertzberg og vitha mundeling...jeg er bevist om at jeg er rejsende,,og har også vores "sjæl",,,min mor og far døde desværre da jeg var 12 år gammel,,,men vi kørte rundt som de rejsende nu gør,,,her i danmark i vogn og min far var sliber""handelsmand""som den gamle kalde det,,,min beste far var hjalmar hertzberg og min bestemor rikke hertzberg,,,de er også døde,,desværre,,,min far har ingen søskende,,og min mor havde to brødere,sigurd mundeling og ib mundeling,,den ene er død ,,den anden bor i københavn ,men er vist syg...,,,,,,,,,,så det er begrændset hvad min kontakt har været med dem allesammen,,,har dog haft kontakt med en del af de andre i min familie,,,mine søskene ,,,og anna hertzbergs børn,,,og børnebørn,,,men vi er blevet spredt for vid og vinde,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg vil gerne i kontakt med "bedstemor"da hun ,,,du,,,har mange oplysninger om os ,,,og det er svært at leve uden ,,,,for mig,,,jeg har også en lille dreng på 6år der ogsåer begyndt at spørge om hans familie,,,,og det er jo svært at fortælle om det ,, når mine forældre og bedsteforældre er på de evige jagtmarker,,,,ps min far og mor havde også kontakt til vores andre familiemedlemmer,,,rosenhagen,,sambleben,,,lott,,taigon,,enoch,,møller,,schm"u"kker,,,der er flere ,men jeg kan ik komme i tanke om dem lige nu....jeg håber at der er hjælp at hente her ,,,,,,,,,,,,,,,,,,mvh jonni hjalmar hertzberg,,,,,......

Kommentar
Fra : enochgaffron

Dato : 18-03-16 17:14

Kære Senta og Bedstemor...
Vil rigtig gerne i kontakt med jer... da to af mine sønner er af Enoch slægten, der jo nogle steder er forenet med Rosenhagen slægten. Og jeg prøver at finde ud af noget historik vedr. deres slægt. Deres nyligt afdøde farfar Eddy Nikolaj Enoch er så vidt jeg ved fætter til Haddy Enoch , Cirkus Dannebrog. Måske I kan hjælpe...?
KH. L