/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Fil format
Fra : Lionje
Vist : 495 gange
70 point
Dato : 11-10-05 12:48

Hvordan gemmes fra Photoshop i .dxf format? Eller hvordan konverteres et format til .dxf?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-05 12:53

dxf er jo et CAD format til teknisk tegning og derfor skal du have fat i et CAD program til at lave i det format. Du kan importere billedet til en dxf fil, men så er det stadig bare et billede.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 12-10-05 13:50

Hej BjarneD. Tak. Jeg har autocad, men vil gerne kunne overføre en tegning til autocad, som kan bruges der, som et alm. .dwg format. Men måske kan det ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-01-06 13:23

Du må kunne kopiere billedet i f.eks. photoshop- sætte det ind i dit CAD program og gemme det som .dwg format.
amanda

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-06 13:42

I min AutoCad kan man kun indsætte billeder i wmf (WindowsMetaFile) format, men det er en mulighed.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-01-06 13:48

Du skal lave et nyt dokument i CAD og derefter gå i Rediger/Edit og vælge Sæt ind/paste.

Amanda

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-01-06 13:49

Du skal lave et nyt dokument i CAD og derefter gå i Rediger/Edit og vælge Sæt ind/paste.

Amanda

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 28-01-06 17:29

Kære Amanda
Det havde jeg ikke prøvet, men det har jeg nu.
Det virker rigtig godt, mærkeligt at man ikke prøver det mest nærliggende først.
Tak for det.
Venlig hilsen lionje

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 70 point
Dato : 03-02-06 14:07

Hej lionje
Hvis det jeg foreslog virkede, syntes du så ikke jeg skal have pointene?
Eller har du bare glemt at uddele dem???
hilsen amanda

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 03-02-06 14:12

Tak for svaret amandaKanDu.
Jo, men jeg har givet points for dette svar én gang.
Undskyld, for du fortjener det
vj jørn