/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Kode til felt for formular
Fra : 2100
Vist : 438 gange
80 point
Dato : 09-10-05 21:43

Bruger Frontpage 2003 - I formularen er der felter som kan udfyldes, en felt vil jeg havde skal udfyldes inden den kan sendes. Har også fået lavet en kode som fortæller at feltet skal udfyldes hvis man trykker på send, men når man trykker på ok i meddelsen, bliver den sendt alligevel. Koden er her som kmmer med meddelsen.

<script language="Javascript" type="text/javascript">
function validateInput()
{
if (document.mailform.Email.value.indexOf("@")==-1 || document.mailform.Email.value.indexOf

(".")==-1 || document.mailform.Email.value.indexOf(" ")!=-1 ||

document.mailform.Email.value.length<6) {
alert("Du skal indtaste en gyldig e-mail adresse!");document.mailform.Email.focus();return

false;
}
return true;
}
</script></

onClick="return validateInput();"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-05 21:57

Du skal både have en linie hvor du beskriver hvilket informationer der skal sendes og i hvilken rækkefølge.
Du kan også angive hvilken der SKAL udfyldes inden den sendes.

<INPUT TYPE="hidden" NAME="sort" VALUE="order:Navn,Adresse,Nr,By,Tlf,Email">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="required" VALUE="Navn,Adresse,Nr,By">

Her SKAL Navn, Adresse Nr. og By angives, inden de kan sendes. Tlf og email kan godt stå tomme i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-05 21:59

Der skal nok omskrives lidt for at den fungere i et script. Den viste måde er i almindelig HTML.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 09-10-05 22:02

severino: jo som du kan se her.

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Skema til forespørgsel af honorar vedr</title>
<script language="Javascript" type="text/javascript">
function validateInput()
{
if (document.mailform.Email.value.indexOf("@")==-1 || document.mailform.Email.value.indexOf

(".")==-1 || document.mailform.Email.value.indexOf(" ")!=-1 ||

document.mailform.Email.value.length<6) {
alert("Du skal indtaste en gyldig e-mail adresse!");document.mailform.Email.focus();return

false;
}
return true;
}
</script></
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">

<FORM method="post" name="mailform" action="http://www.xxxx.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="xx@xxxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Mail fra hjemmesiden forespørgsel">

<p>&nbsp;</p>

<p><font size="2">&nbsp;<font color="#0000FF"><b>Udfyld venligst skema,
hvorefter der vil blive fremsendt tilbud pr. mail.</b></font></font></p>

<p><font color="#000080"><b>Firma:</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="Firma" size="31" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font color="#000080"><b>Navn:&nbsp;</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="Navn" size="31" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font color="#000080"><b>Adresse:</b></font>
<input name="Adresse" size="36" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font color="#000080"><b>Post.nr.:&nbsp;</b></font>
<input name="Post nr." size="9" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font

color="#000080"><b>By:&nbsp;</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="By" size="21" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font color="#000080"><b>Tlf. nr.&nbsp;</b></font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input name="Tlf. nr." size="18" style="background-color: #FFFF00"></p>
<p><font color="#000080"><b>E-mail adresse:</b></font>
<input name="Email" size="31" style="background-color: #FFFF00"></p>

<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&

nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp

;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nb

sp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&

nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="submit" value="Send" name="send" onClick="return validateInput();">&nbsp;&nbsp;

<input type="reset" value="Reset" name="reset"></p>

</form>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-10-05 23:28

Er klaret

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 30-01-06 20:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål