/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Erfaringer med Kennel " Hamann " v/ Vini~
Fra : maj_britt
Vist : 13671 gange
100 point
Dato : 09-10-05 19:00

Ligger nogen inde med erfaringer om denne kennel?

Kommentar
Fra : nakuaq

Dato : 09-10-05 19:46

hvorfor spørger du om det?hvad er det du vil vidè? -
Hilsen Nakuaq
www.narsarsuaq.dk

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-10-05 20:06

Høng
Kennel Hamann v. Vini Petersen - Salg og opdræt af hunde: Beagle, Labrador, Gravhunde. Golden Retriver, Papillon, Flat Coated Retriver, Dansk Svensk gårdhunde.

Lidt søgen på nettet gav en opdrætter med mange racer.
Hvad er det du søger omkring den Kennel.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 09-10-05 22:09

Jeg har ingen personlige erfaringer med kennelen, men jeg søgte lidt på nettet og fandt deres hjemmeside, har du set den? http://www.kennel-hamann.dk/
Der er kun en forside, som er oprettet i april 2002 med besked om, at der kommer mere snart!!!

Kennel Hamann v. Vini Petersen - Reerslev - Salg og opdræt af hunde: Beagle, Labrador, Gravhunde. Golden Retriever, Papillon, Flat Coated Retriever, Dansk Svensk Gårdhund ... ifølge annonce i Kalundborg Folkeblad - den samme annonce er også i Holbæk Amts Venstreblad.

Jeg ville passe på med at have noget med den kennel at gøre. Den lyder ikke til at være seriøs. Ring til Dansk Kennel Klub (Birthe Naver) og spørg, om de kender noget til hende, og om hun overhovedet har kennelmærke. Almindeligvis kalder man steder med så mange forskellige racer for hundehandlere.

Jeg har fundet en ejer af en hund købt fra kennelen. På deres hjemmeside, som er rigtig god, er der en udtalelse om kennelen, som ikke er særlig positiv. Hunden har været / er meget syg. http://www.123hjemmeside.dk/Mozart/930110 . Prøv at skrive til Rikke og hør tingene fra hende selv.

Hilsen
Vesterbo

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-10-05 22:42

Vesterbo, det er netop Rikke jeg forsøger at hjælpe

Kennel hamann er i DRU.........og som du skriver, vist en man lige skal vogte sig for.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 09-10-05 23:57

maj_britt,

Ved du hvordan DRU stiller sig til sådanne sager? Jeg kender ikke rigtig noget til dem. Ellers kunne man henvende sig til DKK (dyrlæge, jurist, registreringsafd. m.v.) og Dyrenes Beskyttelse, måske kunne de gøre noget overfor kennel Hamann. Ellers er der vist kun domstolene tilbage, hvis det er der, I vil hen. Så vidt jeg kan forstå på det, jeg har læst, er Mo under to år gammel, købelovens reklamationsret gælder jo så endnu.

Man må ikke kalde sig "kennel", hvis man ikke har kennelmærke (DKK's regler)

Måske skulle der et kontrolbesøg ud til kennelen.

Det er jo også typisk, at forsikringen siger fra. Det har man jo hørt om før.

Hvad vil du hjælpe Rikke med? Er det økonomisk eller behandlingsmæssigt eller noget helt tredie?

Kender du Rikke og lille Mo? Hvordan har han det lige nu? Var han syg helt fra starten af? Er det etisk forsvarligt at blive ved at behandle, eller har han snart gennemgået nok? Jeg synes godt nok, at det er en trist historie, og man skal jo tænke på hunden og ikke på sig selv.

Hilsen
Vesterbo

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-05 01:10

Ja, trist historie og der er DESVÆRRE for mange 'hundehandlere' i dette land.
Uden at have ret meget forstand på hunde og kenneler synes jeg at det er mange racer at have - på een kennel.

Jeg håber der kommer noget godt ud af dette indlæg.

Venlig hilsen vil.du

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 07:37

Vesterbo, DRU er da fløjtende ligeglad. Nej, de har ingen jurist. Og Mo er i DRU.

DKK træder IKKE ind i sager med hunde udenfor deres egen klub.

Jeg hjælper Rikke med at finde ud af om andre har været ude for det samme ved den kennel, intet andet.

Rikke afgør selv om det er forsvarligt at lade Mo leve, det blander jeg mig ikke i.

Vil.du, det er jo ofte det der kendetegner en dårlig kennel, at der er mange racer og altid de mest populære, desværre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-10-05 15:31

Ja...desværre

Venlig hilsen en dyreven.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 10-10-05 16:22

Ja, jeg tænkte nok, at DRU ville være ligeglade. De har en mærkelig måde at have "union" på og på at opfylde deres formålsparagraf.

Prøv enten du eller Rikke at ringe til formanden for DRU Bent Thuesen tlf. 76 24 02 62 og sig, at nu har Rikke købt den her hund fra den og den kennel, og den fejler det og det, og det kan ikke være rigtigt, at der er så meget i vejen med den. Spørg om de har haft andre klager o.lign. om denne kennel. Spørg også om DRU fører tilsyn med kennelerne.

Når der er tale om en kennel, som har så mange racer, og ifølge DRUs hjemmeside har kennel Hamann flere racer end dem vi har listet tidligere, bl.a. sankt bernhard og grand danois, så ER det altså en hundehandler. Der er da ikke være tale om seriøst avlsarbejde, som DRU ellers siger, at de går ind for.

Kunne man spørge i Alle Dyrs Ret og/eller andre dyreværnsorganisationer, om de har hørt om kennelen i andre tilfælde?

Hilsen
Vesterbo

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-05 16:35

Ja ja spørg bare Bent det kan være han kan give et fornuftigt svar, men regn ikke med noget.
Jeg taler af erfaring.

Det lyder da til at dit forslag med Alle dyrs ret må være vejen til at få noget vejledning om hvordan hun skal bære sig ad.
God dag til jer.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 10-10-05 16:55

Hej Bevi54

Jeg regner (desværre) heller ikke med noget, men man er ligesom nødt til at begynde et sted, hvis man vil grave sig ned i en sag.

Hilsen
Jette

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-05 17:00

Helt enig
Det er noget af en sørgelig historie jeg har læst hendes indlæg om sygdommen sørgeligt.
MVh Bevi54

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 20:32

DRU kender til sagen.........jeg ledte nu oz bare efter om andre havde stået i samme situation som Rikke.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 10-10-05 23:26

Måske skulle du så oz lede på nogen andre hundeportaler m.v.

Man kunne også spørge hos dyrlægerne i området ved kennelen.

Hilsen
Vesterbo

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 11-10-05 07:58

Er ude i andre hundefora.

Jo, jeg kunne godt maile de dyrlæger, det vil så være næste skridt.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 20-10-05 15:46

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : dumle1

Dato : 24-11-06 19:20

det her indlæg lyder helt mærkeligt. jeg har lige købt en gravhund af dem og den virkede helt ok.

Kommentar
Fra : dumle1

Dato : 24-11-06 19:22

hvad står DRU for

Kommentar
Fra : lofoto

Dato : 16-03-07 01:50

Købte en skøn Labrador hos dem for ca. 2 år siden. Dengang mener jeg kun de havde Labs,Beagle og gravhunde. Husker det som en god oplevelse: Pænt og rent og hundene havde da fine forhold. Kan da være det er blevet anderledes siden da, men ellers burde I jo rent faktisk selv se stedet inden I dømmer det.

Kommentar
Fra : diekatze

Dato : 27-05-07 00:19

Jeg kender også Kennel Hamann, da jeg er ejer af Anton, som er bror fra samme kuld, som lille Mo.
Jeg har haft kontakt med Rikke mange gange, og fulgt historien om Mozart, da vi ved en tilfældighed kom i forbindelse med hinanden, og fandt ud af at vores gravdrenge var brødre.

Jeg kan ikke anbefale Kennel Hamann, allerførst pga Rikke og Mozarts historie.
Vi snakker altså om ret dyre hunde med stamtavler her.
Desuden var der for meget hundefabrik over stedet....

Find et andet sted at handle hund... det er mit bedste råd til nye hundeejere...

diekatze

Kommentar
Fra : ki-san

Dato : 20-03-08 11:52

hej alle sammen. Nu har jeg sidet og læs alles jers kretrik, om kennel Hamann. jeg har også været inde på den hjemme side, som i henviser til, omkring Mo, men den side findes ikke. så jeg kan ikke læse den side.
jeg fatter ikke at i kan side der og sige såden noget. 22 januar 2004, var jeg selv hos Kennel Hamann, for at hente min hund, en skønd Labrador Retriver,som er født den 2-11-2003.
han er bare noget så skønd. han er aldtid glad, godmodig,legesyg,fuld af nummer, en fandens dog jagt hund(som er vores problem),er du ked af det,kommer han hen og sætter sig, hved din side,lægger sit hovede på dit skød, for at fortælde dig at der er ikke noget at være kedaf,(jeg er jo her hos dig mor.) han kand få en til at glemme, at man var ked af det.med andre ord, er han ikke til at stå for.så jeg forstår ikke den kretik omkring denne kennel. jeg kan kun vamt andbefale denne kennel Hamann.

Kommentar
Fra : pjevse

Dato : 19-06-08 21:42

hej jeg har selv købt hund der fra.......
...og jeg må sige vi har fået verdens bedste hund,han er kærlig ved alle og han elsker børn..jeg kan intet negativt sige om dem..kan kun anbefale dem..men er det ikke altid et råddent æble i en stamme,uanset hvilken forhandler man køber hos...i har desværre værret utrolig uheldige med jeres må jeg sige..har læst hans historie..men vi har altså den sundeste ,dejligste hund på 3 år..han har aldrig været syg..jeg vil ikke have noget i mod at kæbe der fra igen..

Kommentar
Fra : louis1982

Dato : 04-08-08 14:46

Jeg har købt hund hos kennel hamann og jeg kan kun varmt anbefalde dem.
Da vi skulle købe vores første hund en brun labrador fik vi god info fra kennel. Vi var med i kennel og alle hundene havde det rigtigt godt og var glade. Der var ingen som gjord noget ondt. Jeg kan ikke forstå at Rikke skriver på sin side at faren bed efter moren. Vi så ingen forældre gik sammen.
Jeg syntes at man skulle besøg kennel inden man snakker dårligt om den, for der er pænt rent og hundene er glade og ejer er søde.
Da vi købte hund på kennel, solgte de labrador, beagler, gravhund og dansk/svensk gårdhund, det syntes jeg ikke er mange racer når de får meget kontakt med mennesker og andre hunde.

BESØG KENNELEN I STED FOR AT SNAK DÅRLIGT OM DEM.....................

Kommentar
Fra : diekatze

Dato : 04-08-08 15:57

Ærhm... må lige korrigere...
Jeg udtaler mig ikke uden at have været i kennelen.
Både Rikke og jeg har handlet hund hos Hamann og har derfor også været der.
Nu er det i alt fald for mit vedkommende ikke sådan at jeg udtaler mig om noget jeg ikk ved noget om... så tal venligst for dig selv.

Charlotte

Kommentar
Fra : louis1982

Dato : 04-08-08 19:19

Jeg har ligesom også været der så jeg ved godt hvordan der ser ud i kennel.
Alle kennel tror jeg har en uheldig kunde som så skriver dårligt om den.
Kennel Hamann behandler sine kunder ordenlig.
Og hundefabrik syntes jeg bestemt ikke man skal kalde steder, men et lille hotel for hundene, hvor de kommer ud og løber på åbne marker og har kontakt til mennesker.
Det er min mening.

Kommentar
Fra : lofoto

Dato : 04-08-08 21:25

Vil altid være nogen der har en dårlig oplevelse. Min oplevelse af stedet er kun godt. Pænt og rent og hyggelige omgivelser. Stop dog hetzen fordi en enkelt har haft en dårlig oplevelse.

Kommentar
Fra : arkivaren

Dato : 15-11-08 00:52

Har købt en skøn Langhåret Gravhund for 14 dage siden hos Kennel Hamann. Forstår slet ikke den hetz, der her rejses mod dem. Ganske vist er der mange racer; men der er jo også en del mennesker, der hjælper til med at passe hundene. Jeg har haft hund hele mit liv, er over 60, og har set en del kenneler; men sjældent en, hvor der var så rent og pænt som der. Dejligt at komme et sted, hvor så mange hunde går sammen inde i huset. Vi var ude efter en hvalp der var over 10 uger, da vi har været meget uheldige med vores tidligere hund, der kun var 7 uger (ulovligt), da vi fik den, og slet ikke socialiseret, og endda med DKK stambog. Vores nye hund var 4 mdr. og meget socialiseret med mennekser og andre hunde. Det var tydeligt at mærke, at den var vant til at være i arme rigtig tit.

Hunden fik tarminfektion et par dage efter vi fik den. Da vi ringede til Vini, fik vi besked på, at vi kunne gå til vores egen dyrlæge og sende regningen til hende. Blot skulle vi til kennelens dyrlæge, hvis det krævede flere behandlinger. Super god service og nem at tale med bagefter.

Vores hund blev heldigvis rask i løbet af et par dage.

Vi vil gerne anbefale andre at købe hund hos Kennel Hamann.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 09-05-11 11:00

Vi har købt en syg hund fra omtalte Kennel

Kommentar
Fra : arkivaren

Dato : 09-05-11 12:15

Vi har købt en skøn langhåret gravhund fra Kennel Hamann.

Den skønneste hund vi har haft, og det siger ikke så lidt. Det er min 11. hund. Det var skønt at få en hund, der var ordentligt socialiseret fra starten. Den var jo vant til fra ganske lille, at gå inde i deres store køkken/alrum med mange forskellige hunde. Og aldrig har ja da set en kennel, hvor der var så rent og ryddeligt overalt. Så topkarakter fra os

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 24-05-12 09:48

Vi købte Carlo en Dansk -Svensk Gårdhund, som vi er glade for hos Kennel Hamann, sidste år i august, Der var ingen synlige fejl på ham dengang, men i februar begyndte den at miste en masse hår, og kom til at se meget gammel ud. Det viste sig at han led af hudsækmider over det hele. Vi har nu fået bugt med de små parasitter havde det kostet os over 7000 kr. Da vi kontaktede Kennelen Hamann via E-mail for at få dem til at checkke moderen til vores lille Carlo, gad de ikke engang sende en returmailVi har både været hos vores egen dyrlæge og hos den proffesor, der har udviklet medicinen med de mider flere gange. Hvis køberen af tæven som er født den 19. 06. 2011 og som er hvalp af Sille, fra denne kennel ,er på denne side også, hører vi gerne fra jer for at høre om I har haft samme problem. Vi køber aldrig hunde fra denne kennel mere i hvert fald.
Hilsen
"Carlo's Mor"

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 24-05-12 21:47

Hvis der er kommet en svar ang. mit indlæg, hvor finder jeg så det.

Kommentar
Fra : Clarahenryling

Dato : 26-06-12 17:48

Hej Alle.
Jeg har en beagle fra Kennel Hamann som nu er 5 år. Han er den dejligste, blideste og kærligste hund jeg nogensinde har haft. Jeg er hundeadfærds instruktør (adfærdsbehandler) mine kollegaer er ligeså enige om at min beagle kommer fra et rigtig godt sted, hvor han er blevet præget og socialiseret ordentligt (de har kendt ham siden eg fik ham). Han har aldrig fejlet noget, der var pga. kennelen. Jeg er rigtig ked af at der er en del der har haft dårlige oplevelser derfra, jeg har ikke selv haft det. Jeg talte med Vini idag fordi jeg gerne vil have en beagle til (har ikke talt med dem siden jeg fik ham, bortset fra en mail jeg sendte for ca. 3 måneder siden, hvor jeg fik svar et par dage efter). Jeg sagde jeg gerne ville komme på besøg, da det er 5 år siden jeg har været der og det var intet problem! Hun sagde godt nok at hun ikke tog tlf hvis hun var ude med hundene og havde glemt den eller havde besøg af en af skolerne de samarbejder med. Det er klart, at det er mindst lige så vigtigt at den opdragelse, socialisering og prægning hunden får hos ejeren former hundens personlighed..... men er udgangspunktet ikke godt er det sværere for ejeren at arbejde med, da det kræver meget mere. Min hund havde et fantastisk udgangspunkt og det er klart pga. ordentligt opdræt. Har haft hunde der er kommet dårlige steder fra og det var meget hårdt og ekstremt tidskrævende arbejde, der også tog år! Så som konklusion vil jeg bare sige at min oplevelse med kennel hamann har været positiv - selvom de har mange racer, virker det på mig som om de har kapaciteten til at klare det bedre end mange andre opdrættere jeg kender!
Mange hilsner
Herfra

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 27-06-12 08:13

Hej,

Vores lille gravhund har Addisons, som er arveligt betinget i 50% af tilfældene - jeg giver ikke meget for den stambog

mvh

Kommentar
Fra : Ppaaske01

Dato : 15-02-19 19:40

Hold jer langt væk.
Jeg har lige købt en møg syg hund.