/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Marsvin: hvor meget mad?
Fra : 9887
Vist : 4889 gange
100 point
Dato : 09-10-05 09:12

Jeg har lige købt et par voksne marsvin. Jeg har læst alle vegne, jeg kunne finde, og ingen steder står der noget om, hvor meget grønt mine dyr skal have om dagen. Er der ikke nogen retningslinier? Kan de ikke få for meget?
Vh 9887

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 09-10-05 09:30

Du kan måske finde svaret her ellers kan du jo spørger her : http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svmarsb.html&2

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-05 09:39

Eller her, hvis det ikke er svar nok kan du sende dem en mail
http://www.zoozity.dk/pasvejl/pas_Marsvin.asp

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-05 09:44
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-10-05 09:50

Du kan foruden foder med vitaminer i give dem gulerødder, salatblade, æbler m.m. De skal nok selv stoppe når de ikke vil have mere. F.eks. salatblade kan et marsvin spise meget. Du kan også hente mælkebøtteblade i haven, hvis du stadig kan finde nogle. Konen har selv flasket en unge op med en sprøjte med vand og flydende foder, da den var for svag til at sopise selv. Nu er den lidt over den normale størrelse.
Du kan købe nogle piller hos dyrehandler. DYFO kæden har noget der godt og giver en dejlig blød pels.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-10-05 09:58
Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-05 10:24

Det han marsvin jeg har konsumere på en dag:

1 kvart iceberg eller et bundt bredbladet persille ( som kan få ham til at gøre alt) eller en 2 l pose med græs og mælkebøtter, 2 frokostagurker, 1 tomat, en halv skål Gertie Guinea Pig tør foder, indimellem skiftes agurk og tomat ud med et blad hvidkål (som han ikke er så vild med.) gulerod ( bides i bitte små stykker af ham) selleritop med det øverste af sellerien, broccoli, en marsvinestang.

han får en 40l (300l ukomprimeret) stor pose hø til at spise og boltre sig i på en måned.
http://www.petworld.dk/tilbudsavis_20051001/?page=1

han kan rende rundt over det hele, da han ikke render og tisser andre steder end i sit bur, og det eneste han gnaver i er papir..(meget velopdragent marsvin)

han bliver et par gange om ugen taget med ned i parken og luftet og spiser græs, dog ikke når det er under 5 grader.

Godkendelse af svar
Fra : 9887

Dato : 09-10-05 10:30

Tak for svaret D9N.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-10-05 10:52

det var så lidt ..
pas på med at give for meget kål og kløver da det kan give trommesyge..

marsvin er grovædere og det vil sige de kan finde på at spise til de dør.
men de fleste mennesker kan sagtesn se når de går over gevind.