/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender Friederikke Sophie Dorthea S~
Fra : 2601
Vist : 7623 gange
320 point
Dato : 09-10-05 03:46

Det drejer sig om Friederikke Sophie Dorthea Stokfleth der i folketælling 1840 Thisted Amt, Thisted Købstad, bor hos Amtmand Gerhard Faye og er 26 år, ugift og BENÆVNT "Institutbestyrerinde."

I Folketælling 1845 Thisted Amt, Thisted Købstad står hun opført som Sofia Vittrup, 31, Enkemand, lærerinde og havde sin 1 årige søn boende hos sig.
Jeg kan igen finde hende i folketælling 1890 Randers, Sønderhald, Vejlby hvor hun står opført med fulde navn, 76 år og enke samt født Nykøbing Falster.

Enke bliver hun i 1845 da hun den 07 juni 1844 bliver gift med Johan Georg Wittrock, Cand. Theol. som hun bliver skilt fra i 1845 og må have fået bevilling til at kalde sig enke.

Jeg kan ikke finde hende mellem folketælling 1845 og folketælling 1890 og da jeg først kan komme på landsarkivet i Viborg ca. til jul kan jeg ikke se kirkebogen for Vejlby sogn´s døde kvinder fra 1892 og op.

jeg har prøvet at se fødte kvinder 1812 - 1814 igennem samt konfirmation 1826-1827 men ikke fundet hende.

Jeg ved ikke om hun er i familie med Karse Christiane Stokfleth gift med Amtmand Gerhard Faye hos hvem hun bor hos i 1845.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 09:51

på dda er der en Friderikke Stokfleth, 26 , Ugift, , Institutbestyrerinde,
er det din

Samtlige personer i husstanden

thisted, Hundborg, Thisted Købstad, , , Storegade, 26, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Gerhard Faye, 80 , Gift, , Conferentraad, Amtmand, Ridder og Dannebrogsmand,
Karse Christiane Stokfleth, 66 , Gift, , hans Kone,
Nanny Magrethe Faye, 44 , Ugift, , deres Datter,
Juliane Jensen, 29 , Ugift, , Jomfrue,
Karen Kirstine Larsdatter, 18 , Ugift, , Tjenestefolk,
Christine Christensdatter, 23 , Ugift, , Tjenestefolk,
Ane Katrine Klemensdatter, 25 , Ugift, , Tjenestefolk,
Peder Damsgaard, 48 , Ugift, , Tjenestefolk,
Augusta Elisa Fæster, 46 , Enke, , Huusholderske,
Hans Bæhrnt Sørensen, 20 , Ugift, , Contoirist,
Friderikke Stokfleth, 26 , Ugift, , Institutbestyrerinde,

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 10:37

Til senta

Ja det er min. Jeg har skrevet til Thisted Lokalarkiv om hvilket Institutbestyrerinde,
hun er det for, men da hun i folketælling 1845 for Thisted Købstad står opført som " Sofia Vittrup, 31, Enkemand, lærerinde og havde sin 1 årige søn boende hos sig." og da det er den samme må det nok være en skole.

Jeg har dog ikke fået svar endnu og fra københavn til Thisted er der jo en rejse.

Jeg har også hende i en folketælling 1890 Randers, men ikke noget mellem 1845 - 1890

mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 10:38

Til senta

Ja det er min. Jeg har skrevet til Thisted Lokalarkiv om hvilket Institutbestyrerinde,
hun er det for, men da hun i folketælling 1845 for Thisted Købstad står opført som " Sofia Vittrup, 31, Enkemand, lærerinde og havde sin 1 årige søn boende hos sig." og da det er den samme må det nok være en skole.

Jeg har dog ikke fået svar endnu og fra københavn til Thisted er der jo en rejse.

Jeg har også hende i en folketælling 1890 Randers, men ikke noget mellem 1845 - 1890

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 10:55

i 1834 er Frederikke Stockfleth, 20 , Ugift, , Huusjomfrue,
Samtlige personer i husstanden

thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Store Gade, , , 20, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Gerhard Faye, 74 , Gift, , Conferentsraad, Amtmand, Ridder og Dannebrogsmand,
Kasse Stockfleth, 59 , Gift, , hans Kone,
Nanny Faye, 35 , Ugift, , deres Datter,
Frederikke Stockfleth, 20 , Ugift, , Huusjomfrue,
Pauline Carstensen, 20 , Ugift, , Huusjomfrue,
Lise Villaume, 21 , Ugift, , Tjenestefolk,
Else Christensdatter, 32 , Ugift, , Tjenestefolk,
Maren Jensdatter, 28 , Ugift, , Tjenestefolk,
Peder Damsgaard, 42 , Ugift, , Tjenestefolk,

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 09-10-05 11:02

Om Gerhard Faye og hustru Karen Christiane Stockfleth foreligger følgende fra "Patriciske Slægter - Anden Samling -", siderne 89, 106-107:

1780 student privat, 1781 cand.phil., 1790 exam.jur.,1791 Forvalter ved Vestenborg Gods, 1799 tillige kgl. Forvalter ved de kgl. Godser Hvededahl og Vaaelse samt tillagt Prædikat af Inspektør, 1803 virkelig Kammerraad, 1805 Amtmand over Thisted amt, 28. jan. 1809 R.*, 1822-23 udgaves hans litterære arbejder i 4 bind, 1826 D.M., 1828 Konferensraad, 1840 Rang i II Kl. Nr. 5 (med Stiftamtmænd) og 50 Aars Embedsjubilæum, 23. Dec. 1842 Afsked (fra 1. Jan. 1843).
Se CV'et i "Patriciske Slægter II"

Gerhard Faye (se S. 89), f. 22. Feb. 1760 i Lyngdal, 1780 Student privat, 1781 Cand. phil., tilbragte derpaa 3 Aar i Hjemmet, studerede l ½ Aar Teologi i København, men forhindredes ved en 6 Maaneders Nervesygdom i at tage Eksamen, Medarbejder ved Maanedsskriftet Minerva, 1785—89 Hovmester hos Fru Tersling paa Falster, 1. Nov. 1790 exam. jur., s.å. Volontør i Rentekammerets Kammerkancelli, 18. Aug. 1791 kgl. Forvalter ved Vestenborg Gods, 1797 konst. til i Amtmandens Sted at bestyre alle Landvæsenssager paa Falster, 6. Feb. 1799 tillige kgl. Forvalter ved de kgl. Godser Hvededahl og Vaaelse samt tillagt Prædikat af Inspektør, 1803 Formand for den Kommission, der ansatte Arealskatten paa Falster og Møen, 5, Jan. s.å. virkelig Kammerraad, 29. Maj 1805 Amtmand over Thisted Amt, 28. Jan. 1809 (R.*), 1820 Medstifter af Selskab til Fremme af Havesagen i Thisted, 9. April 1822 Amtmand i Svendborg Amt, men fik ved kgl. Resolution af 22. Juni Tilladelse til at blive i Thisted bl. a. paa Grund af en Opfordring fra Amtets Embedsmænd, 1822—23 udgaves hans litterære Arbejder i 4 Bind, 25. Maj 1826 (D.M.), l. Nov. 1828 Konferensraad, 28. Juni 1840 (C.), erholdt 10. Aug. 1841 Rang i II KL, Nr. 5 (med Stiftamtmænd), 18. Aug. s.å. 50 Aars Embedsjubilæum, s.å. Medstifter af Landøkonomisk Selskab for Thisted Amt, 23. Dec. 1842 (fra l. Jan. 1843) Afsked, + 10. Marts 1845 i Thisted, i Gaabense paa Falster rejste Beboerne en Æresstøtte for ham og i den af ham selv anlagte Plantage ved Thisted rejste Befolkningen senere hans Buste; g. 10. Dec. 1794 m. Karen Christiane (Kassa) Stockfleth, f. 11. Marts 1775 paa Selsinggaard paa Samsø, + 12. Marts 1858 i København, begravet i Thisted, Datter af Stiftslandinspektør over Lolland Falster Eggert Christopher S. og l. Hustru Dorothea Christiane Graumann.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det bemærkes at Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth er født i Nykøbing Falster, men det undrer mig fortsat at hun først bliver døbt 2 år efter fødslen. Muligheden for trykfejl eller særlige omstændigheder må foreligge.

Foreløbigt godt arbejde, og må heldet være med dig.

MVH
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 11:02

kan det evt.være din
Husband
Christian Stockfleth Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Friderika Chleche Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Friderika Sophie Dorthea Stockfleth Pedigree
Female

Birth: 20 JUN 1813
Christening: 26 MAY 1815 Nykobing, Maribo, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 11:22

Til Senta.

Tak den havde jeg ikke set.

Til Ejvind.

Tak for oplysningerne om Gerhard Faye og hans hustru. MEN er Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth en slægtning til Gerhard Faye og speciel hans hustru. Det er der noget der tyder på EFTERNAVNET er det samme ligesom "Dorothea" samt hat hun er i huset hos dem. I FS optræder der navnet "Stockfleth" men mest i København, derfor undre det mig at min Stockfleth opgives som født i Nykøbing Falster. Jeg kan ikke finde hende der i Kirkebogen - skal jeg mun gå længere ud i sogne omkring Nykøbing Falster eller vente til jeg kommer på Landsarkivet i Viborg og ser hendes Døb - forhåbenlig?++

Mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 11:34

dette er måske søsteren

Mette Cathrine Caroline <STOCHFLETH>
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 18 JAN 1819

Christening: 14 NOV 1819 Nykobing, Maribo, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Christian Harribol Stochfleth Family
Mother: Karen Gabriel

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 11:50

til senta

Det ser ud til at det er min Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth. Men er det i Maribo Sogn jeg skal finde hende?

mvh og tak fordi du fandt disse oplysninger Gud ved hvorfor jeg ikke kan få dem frem?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 11:55

her er et par folketællinger fra DDA.
Samtlige personer i husstanden
Maribo, Falsters Sønder, Systofte, Christiansminde, , Gaard, 1, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Gerhard Faje, 41 , Gift, Husbonde, Inspectiur paa Kongens Godser paa Falster,
Karen Kirstine Stochfleth, 26 , Gift, Hans Kone, ,
Emiil Andreas Stochfleth Faje, 5 , Ugift, Deres Børn, ,
Nanny Christine Margr. Faje, 4 , Ugift, Deres Børn, ,
Anna Elisabeth Faje, 3 , Ugift, Deres Børn, ,
Christian Ludvig Othar Faje, 1 , Ugift, Deres Børn, ,
Eggert Gabel Stochflet, 21 , Ugift, Mandens Svoger, Studius Juris,
Andrine Dorthea ?? født Stochfleth, 31 , Ugift, Konens Sødskende, ,
Bolette Kirstine Margr Stochfleth, 2 , Ugift, Konens Sødskende, ,
Anna Elisabeth Lund, 9 , Ugift, Familie, ,
Claus Frederich Seidelin, 17 , Ugift, ??, ,
Johan Christopher Bendzen, 17 , Ugift, Skriverdreng, ,
Ole Bertelsen, 22 , Ugift, Kudsk, ,
Marine Maria Emhart, 25 , Ugift, Stuepige, ,
Maren Nielsdatter, 30 , Ugift, Kokkepige, ,
Maren Hemmingsdatter, 22 , Ugift, Bryggerspige, ,
Bodil Michelsdatter, 25 , Ugift, Amme, ,
Anna Madsdatter, 13 , Ugift, Tjenestepige, ,

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Storgade, , , 58, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anton Vittendorff, 58 , Gift, , districtscirrurg, Frederikssund, Frederiksborg Amt
Bettye Vittendorff, 52 , Gift, , hans kone, Kiøbenhavn
Frederiche Vittendorff, 20 , Ugift, , deres datter, Thisted
Anne Michaline Stochfleth, 40 , Ugift, , huusjomfrue, Nyekjøbing Falster
Niels Peter Vilhelm Villemos, 30 , Ugift, , battaielionschirurg, Viborg
Mads Christensen, 26 , Ugift, , tjenestefolk, Thisted
Andrena Halkjær, 25 , Ugift, , tjenestefolk, do [Thisted]
Anne Larsen, 30 , Ugift, , tjenestefolk, Sønderhaae
Chresten Nielsen, 22 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Udbye
Mogens Lauritzen, 16 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Boddum
Ole Væstergaard, 17 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Klov
Carl Christian Ibsen, 16 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Øsløs
Thrine Jensen, 36 , Gift, , paa Amts Sygehuuset, Østerild
Elisabet Nielsen, 19 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Kiørrup
Berthe Nielsen, 34 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Arup
Anne Kirstine Jensen, 15 , Ugift, , paa Amts Sygehuuset, Stagstrup

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 320 point
Dato : 09-10-05 12:05

Ja det tror jeg
Det ser ud til at det er min Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth. Men er det i Maribo Sogn jeg skal finde hende
Nykobing, Maribo, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 12:15

Bolette er sikkert Andrine Dorthea datter ?? født Stochfleth, 31 , Ugift, Konens Sødskende, ,
Bolette Kirstine Margr Stochfleth, 2 , Ugift, Konens Sødskende, ,
på fs ser det ud til
at ANDRINE DORTHEA STOCKFLETH får en datter der er født thisted x Brahetrolleborg, Svendborg
her er 4x bolette

Matches: All Sources - 4
International Genealogical Index - Denmark
1. Bolette Stockfelth - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1794 Of, , Thisted, Denmark

2. Bolette Stockfleth - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1794 Of, Brahetrolleborg, Svendborg, Denmark

3. Bolette Stockfleth - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1794 Of, , Thisted, Denmark

4. Bolette Stockfleth - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1794 Of, , Thisted, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 4

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
EMICHO AUGUSTINUS WADSKIAER Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 14 MAY 1791 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
ANDRINE DORTHEA STOCKFLETH Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 14 MAY 1791 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 12:17

Tak for svaret senta.

Jeg skal på rigsarkivet og se Maribo Kirkebøger igennem ligesom jeg må se Juridisk Stat for at se hvem Eggers far er.

Mange tak for hjælpen. også til Ejvind.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 12:22

Jeg tror der er 2måske 3 x familie med navnet STOCKFLETH
jeg kan ikke komme ind i on-line kirkebøgerne
sorry

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 12:32

kan dette evt være faderen

Husband
JOHAN GEORG WITTROG Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 31 MAR 1849 Thisted, Thisted, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
THEODORA GULLEV Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 31 MAR 1849 Thisted, Thisted, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 12:58

Til senta,

Ja JOHAN GEORG WITTROG fik hun et barn med der blev født 22 apr 1844 som hun blev gift 07 jun 1844 og derefter skilt fra. Stor opstandelsen i familien, man slog hånden af ham og alle hans børn også Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth og først for tre år siden blev denne gren åbenbaret og først da jeg fremviste fotokopier af kirkebog gav familien sig. MEN JOHAN GEORG WITTROG familie har ikke glemt det de vil ikke have noget med den øvrige familie som en sagde da jeg ringede" Nu har i ikke ville have noget med os at gøre i så lang tid, så kan det også være ligemeget" og så smed han røret på.

Ja tiden var en anden dengang, men om 100 år er alting glemt gælder ikke her i 2002.

Ja det var en historie om hvad slægtsforsning også kan medføre.

Endnu en gang tak for hjælpen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 13:03

Det lyder som om hun slet ikke ønskede at blive gift med JOHAN GEORG WITTROG
født 22 apr 1844 som hun blev gift 07 jun 1844
drengen er vel uægte ??
og er han faderen siden der er så lang tid mellem fødsel og giftemål
held og lykke

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-05 14:02

Til senta

Ja jeg tror nu snare at det var ham der ikke ville giftes. Deres fælles barn blev ved dåben betegnet som ægte og efter 2 år kom det i huset hos faderen. MEN JOHAN GEORG WITTROG blev aldrig præst eller skolelære eller fik et embede selv om han var Cand.Theol.
Han døde fatig og aveløs i Thisted og ingen i familien talte om ham eller hans børn.
Også hans søster der som enke giftede sig med sin avlskarl da hun blev enke efter en præst slog man hånden af, men hun blev dog ikke gjort aveløs, men som min tipoldemor sagde når talen kom på hende" Hun gjore skam over sin stand" og de var ellers gode vender. Ja tiden var en anden

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 09-10-05 20:37

Undskyld min afsluttende bemærkning, men hvis Friederikke Sophie Dorthea Stokfleth virkelig er i slægt med Gerhard Fayes hustru, Karen Christiane Stockfleth, så har jeg i dete mindste et enkelt anefællesskab med hende, så deraf min interesse.
Skulle der være en eller anden som finder dokumentation for et sådant slægtsskab, så hører jeg derfor meget gerne derom.

mvj.

Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-10-05 21:01

hej varla
fra FS. kan disse data fra FS. hjælpe dig videre ??
Husband
Carl Viggo Vexelsen Faye Pedigree

Birth: 07 OCT 1804 Thisted, Thisted, Denmark
Christening:
Marriage: 12 SEP 1834 Thisted, Thisted, Denmark
Death: 27 NOV 1871 Hjorring, Hjorring, Denmark
Burial:

Father: Gerhard Faye Family
Mother: Karen Christiane OR Kassa

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Marie Elisabeth Ingvarsen Pedigree

Birth: 02 APR 1815 Viufgaard, Viuf, Vejle, Denmark
Christening: 03 APR 1815 Viufgaard, Viuf, Vejle, Denmark
Marriage: 12 SEP 1834 Thisted, Thisted, Denmark
Death: 30 JUN 1898 Hjorring, Hjorring, Denmark
Burial:

Father: Johannes Peder Ingvarsen Family
Mother: Kirsten Jonassen Poder

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Cassa Augusta Faye Pedigree
Female

Birth: 06 JUN 1835 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Gerhard Faye Pedigree
Male

Birth: 30 NOV 1836 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death: 29 JUN 1864
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Kirstine Faye Pedigree
Female

Birth: 24 JUN 1838 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death: 27 JUN 1838
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Johannes Peter Ingwersen Faye Pedigree
Male

Birth: 23 MAY 1839 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Emilie Nicoline Wilhelmine Faye Pedigree
Female

Birth: 15 NOV 1843 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Hermine Marie Faye Pedigree
Female

Birth: 26 SEP 1845 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death: 09 AUG 1883
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

7. Kirstine Marthine Faye Pedigree
Female

Birth: 26 SEP 1845 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

8. Lyna Margrethe Nanny Elisabeth Faye Pedigree
Female

Birth: 16 MAR 1847 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

9. Ludvig Wilhelm Viggo Faye Pedigree
Male

Birth: 28 APR 1849 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

10. Maria Elisabeth Faye Pedigree
Female

Birth: 19 MAY 1851 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

11. Nanny Sophie Othilia Faye Pedigree
Female

Birth: 06 NOV 1853 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death: 10 MAR 1907
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

12. Sophie Martine Theodora Faye Pedigree
Female

Birth: 07 APR 1857 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death: 30 APR 1857
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

13. David Marcus Andreas Faye Pedigree
Male

Birth: 19 JAN 1860 Hjorring, Hjorring, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2005 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated:
3/22/1999). Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0
About Us | Contact Us | Press Room
LDS Church Sites | LDS Country Sites

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 10-10-05 07:23

Jeg takker for hjælpen. Der var en dåbsdato jeg ikke kendte, og dertil 2 afvigende datoer som jeg nu vil undersøge nærmere.

Tak

Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 09:17

frs dda Helmuht Georg Wittrog, 16 , Ugift, Skriver, , Thisted
Samtlige personer i husstanden

thisted, Vester Han, Kettrup, Skjerpinggaard, , , 67, FT-1860
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Otto Carl Christian Schumacher, 49 , Ugift, Canceliraad, , Aarhus
Caia Johanne Augusta Schumacher, 50 , Ugift, hans søster, , Aarhus
Signe Kirstine Emilie Schumacher, 42 , Ugift, hans søster, , Aarhus
Westy Christian Ludvig Stephansen, 25 , Ugift, Fuldmægtig, , Ebeltoft
Thomas Thomsen, 22 , Ugift, Skriver, , Skjeldby, Sorø Amt
Helmuht Georg Wittrog, 16 , Ugift, Skriver, , Thisted
Jens Peter Jensen, 30 , Ugift, tjenestekarl, , Kjøbenhavn
Christine Gregersen, 19 , Ugift, tjenestepige, , Aggersborg Sogn, Hjørring Amt
Mariane Jensdatter, 35 , Ugift, tjenestepige, , Bejstrup Sogn, Hjørring Amt

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 09:19

ved sønnens fødsel 22 april 1844 står Friederikke Sophie Dorthea Stokfleth som hustru er der rigtig

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 10-10-05 10:15

Jeg var bekendt med Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth, men ikke hendes forældre. Disse fandt jeg i forbindelse med denne efterlysning, og jeg kan se du har fundet samme ægtepar.
Jeg kan se af min log at sønnen allerede i begyndelsen af 2003 havde sit navn skrevet som "Helmouth Georg Wittrock" - og jeg tvivler fortsat på det noget umotiverede "o", der gør at han i mine øjne står som "Hel" mouth = mund, altså Helmund hvilket givetvis også er forkert.
Mine registreringer af Stockfleth slægten (og Faye) er fra slutningen af 90erne, men det er først efter nogle problemer med harddiske og computere, at jeg er begyndt at anføre dato for seneste ændring. Derfor har jeg 2002 som ældste logning.

For de fleste forskere i Stockfleth og Faye slægterne kan dere være megen hjælp i at tjekke Patriciske Slægter.
Jeg havde engang disse elektronisk, men også de gik tabt ved et par harddiskcrashes - endda på 2 computere samtidigt. Og jeg som troede at have minimeret risikoen ved at lægge en kopi på en anden computer.
Brændinger af CD-kopier har desværre også vist fejl, så det bedste jeg kan foreslå er at videregive kopier til andre, og det af såvel slægtsdatabaser, som af scannede bøger o.s.v.
Jo flere kopier, jo bedre sikkerhed.
Tak for hjælpen både denne gang og for alle tidligere.
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-05 10:16

Til Senta

Tak for folketælling 1860 den havde jeg ikke. Da Helmuht Georg Wittrog senere bliver stationsforstander i Køge til sit 75 år - Efterløn havde man ikke i 1919 har jeg trukket hans data fra rigsarkivet, men de begynder først da han kommer ind i DSN 1872 og lige til han dør.

Ja det er rigtig at Friederikke Sophie Dorthea Stokfleth står omtalt som hustru ved fødselen og det betyd at jeg gennemtravlede kirkebogen ca 12 til 9 mdr før april 1844 for at finde hvornår de blev gift. Først da jeg begyndte at undersøge hvornår "hendes" mands eksamen fandt jeg den rigtige vielse.

Mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 11:23

jeg tror du kan finde papir på deres skilsmisse på arkivet Johan Wittrog gifter sig 2x d.31 marts 1849

ud til højre ved sønnens Helmuht Georg Wittrog fødsel d. 22 april 1844 står 8 marts 1845 kanske det er bevillingen for skilsmissen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 12:27

prøv at skrive til denne adresse lolland falsters slægtsdata base
http://www.tom-stryhn.dk/genealogy/index.php

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-05 15:39

Til senta

Anmærkningen går igen ved hans konfirmation 11 apr 1858 og her står: Vaksineret 8. marts 1845 af Hillemoor. Hillemoor er det navn jeg får det til, men vaksineret er rigtig for den går igen ved hans vielse i Nørre Sundby 06 marts 1870 "Ungkarl kontorist Helmouth Georg Viltrog af Nørresundby, født 22/4 1844, døbt 4/6 vaksineret 8/5-45 og konfirmeret påsken 1858."

Med hensyn til lolland falsters slægtsdata base vil jeg prøve, men Tom Stryhn har jeg for nogle år siden været i kontakt med og da kendte han ikke noget til min Friederikke Sophie Dorthea Stokfleth. Men der er jo også løbet noget vand i stranden siden.

Jeg vil prøve.

Med venlig hilsen og tak også til Ejvind for hans hjælp og komentarer, de er altid guld vær.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 17:40

Samtlige personer i husstanden

aalborg, Kær, Nørresundby Købstad, Torvet, matr. 10, , Forhuset, 2, FT-1870
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Julie Mussmann, 68 , Enke, Husmoder, Traadhandel og Syning, ??ampenborg, Holsten
Antonette Vilhelmine Mussmann, 31 , Ugift, Datter, Medhjælper, Gudum Sogn, Aalborg Amt
Helmuth Georg Wittrog, 26 , Ugift, Logerende, Kontorist, Thisted

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 18:07

Samtlige personer i husstanden

thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Storgaden, , , 32, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Eberhardt, 44 , Gift, , wærtshuusmand, Rensburg
Caroline Riis, 30 , Gift, , hans kone, Thisted
Christen Eberhardt, 5 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Vilhelm Eberhardt, 3 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Frederich Eberhardt, 1 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Charlotte Riis, 33 , Ugift, , huusjomfrue, Norge
Jørgen Maartensen, 59 , Gift, , glarmester, Ae??, Morsøe
Anne Nielsen, 53 , Gift, , hans kone, Snædsted
Anders Maartensen, 19 , Ugift, , deres børn, Thisted
Karlund Maartensen, 12 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Peter Maartensen, 9 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Sofia Vittroch, 31 , Enkemand, , lærerinde, Nyekjøbing Falsted
Helmuth Vittrup, 1 , Ugift, , hendes søn, Thisted
Hans Pedersen, 15 , Ugift, , tjenestepige, Kjættrup
Jens Andersen Grønlund, 52 , Gift, , wærtshuusmand, Thisted
Johanne Møller, 48 , Gift, , hans kone, do [Thisted]
Sesilia Grønlund, 17 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Anne Grønlund, 15 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Christian Grønlund, 8 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Carl Grønlund, 14 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Nidolff Grønlund, 11 , Ugift, , deres børn, do [Thisted]
Carl Syborg, 33 , Gift, , amtsfuldmægtig, Svendborg
Magrette Bagh, 29 , Gift, , hans kone, Mariager, Randers Amt
Jens Syeberg, 4 , Ugift, , deres børn - sønner, Ebeltoft
Ulrich Syberg, 2 , Ugift, , deres børn - sønner, Thisted
Frederik Syberg, 1 , Ugift, , deres børn - sønner, do [Thisted]
Else Gravesen, 15 , Ugift, , tjenestefolk, do [Thisted]
Trine Christensen, 34 , Ugift, , tjenestefolk, Klitmølle
Samtlige personer i husstanden

randers, Sønderhald, Vejlby, Allingaabro Station, , , 110, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Helmouth Georg Wittrock, 45 , Gift, Fader, Stationsforvalter, Thisted
Antoinette Vilhelmine Wittrock F:Musmann, 48 , Gift, Hustru, , Gudumlund.--Aalborg
Emma SophieMathilde Wittrock, 15 , Ugift, Datter, , Aarhus
Frederikke Sophie Dorthea Wittrock F:Stokfleth, 76 , Enke, ???....moder, , Nykøbing. Falster
Karen Marie Rasmussen, 26 , Enke, , Tjenestepige, Gjesing. Randers

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-10-05 21:14

til varla
Du skriver
Karen Christiane (Kassa) Stockfleth, f. 11. Marts 1775 paa Selsinggaard paa Samsø, + 12. Marts 1858 i København, begravet i Thisted, Datter af Stiftslandinspektør over Lolland Falster Eggert Christopher S. og l. Hustru Dorothea Christiane Graumann.
jeg har lidt data her

Kassa Christiane de Stockfleth
Birth:1775
Death:1858
Sex:F
Father:Eggert Gabriel de Stockfleth
Mother:Christiane Dorthea Graumann

Spouses & Children

Gerhard Andreas Faye (Husband) b. 22 FEB 1760 in Norge
Marriage: 10 DEC 1794
Children:
Andreas Emil Stockfleth Faye b. 1796
Gerhard Andreas Faye
Birth:22 FEB 1760 in Norge
Death:10 MAR 1845 in Thisted
Sex:M
Father:Andreas Faye
Mother:
Kassa Christiane de Stockfleth (Wife) b. 1775
Marriage: 10 DEC 1794
Children:
Andreas Emil Stockfleth Faye b. 1796

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 10-10-05 21:33

For forståelsen af hvornår man anvendte udtrykket enke/enkemand i tidligere tider, så vil jeg fortælle, at da en af mine ugifte kvindelige kollegaer omkring 1966 var blevet gravid og nægtede at gifte sig med faderen medmindre han flyttede til "hendes by". Han var privat ansat og syntes bestemt ikke om tanken om jobskifte, det gjorde hun heller ikke, så de giftede sig ikke. Stor var kattepinen på vort (offentlige) kontor, men chefen besluttede at den ugifte mor (en ældre pige, syntes jeg dengang, midt i trediverne) fremover havde at kalde sig frue. Alt andet ville give anledning til pinlige spørgsmål og kommentarer syntes kontorchefen.
Når det nu var sådan sidst i tresserne, så forekommer det ikke helt så mærkeligt at "i gamle dage" blev man kaldt enke eller enkemand når man var fraskilt. Det er derfor ikke alle enker/enkemænd hvor ægtefællen er død inden adskillelsen.
Jeg håber man har denne (u)skik i sinde når man næste gang man på papiret ser en enke/enkemand. Det er ikke sikkert der er nogen legemligt døde.
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-05 21:55

Til Sentra

Tak jeg har begge folketællinger, men tak dor det du sendte til Ejvind. Jeg kan bruge det i morgen når jeg tar til rigsarkivet for at se efter de to pigers dåb. De ville være spændende om nogle optrådte som fadder, så var slægtsskabet da rykket et skridt nærmere.

Til Ejvind. Du har ret, men da jeg var personalechef på en stor dansk virksomhed i 1970-1984 med 618 fuldtidsansatte eller ca. 795 personer var jeg udsat for to gange at en ugift kvinde med et barn forlangte at blive kaldt FRU.
Derudover kunne Amtmanden indtil 1850 efter ansøgning til kongen bevillige fraskilte kvinder tilladelse til at kalde sig ENKER. Dette er tilfælde her. Johan der var Cand. Theol. kaldte sig derfor Enkemand ved sit andet giftemål. Man kan indirekte se det i Amtmandsregnskaberne på rigsarkivet, selve ansøgningen har rigsarkivet smidt ud for mange år. De vil nu også smide alle personsager på postvæsnet som ikke er født den første i en måned ud fik jeg at vide for 14 dage siden da jeg bestilte personalepapirer på min hustrus morfar. Som de sage" Det er i sidste øjeblik"

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-10-05 21:50

Til Sentra og Ejvind

Så har jeg brugt ca. 4 timer på at finde mit problembarn.
Jeg fandt hende død hos sin søn Helmouth Georg Wittrock der var stationsforstander på Århus nu nedlagte Østbanegård i 1899.

Død 08 feb 1899 i Østbanegården, Århus Domsogn i Hasle herred, Århus amt.
begravet 14 februar 1899 på Ny Kirkegård, Århus Domsogn i Hasle herred, Århus amt.
Den afdøden stilling:
Enke efter Institutbestyrer Johan Georg Wittrock, død i Thisted omkring 1888, født i Nykøbing Falster 20 juni 1812 af forældre Stiftlandsinspektør Stokfleth og hustru.
Alder. 86 år.
Århus Domsogns kirkebog side 312 nr. 18.

Jeg har set Nykøbing Falsters Kirkebog fødte samt Maribo Kirkebog for fødte 1812 samt søsteren 1819 samt konfirmiation igennem. De var der ikke. Da jeg så 1800 1812 fødte igennem begge steder for at se om de havde andre børn fandt jeg ingen.
Nu må jeg se om der findes en bog om landinspektører for at se hvad jeg nu skal gøre.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 22:11

Kanske det er en omformulering for herredsfoged ??? eller inspektør på et gods ??måske sammen med Faye eller han var en af fayes embedsmænd.
forsigtig gæt
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=65016

Ved Genforeningen i 1920 blev det besluttet at videreføre de preussiske katasterkontorer (s.d.) i statsligt dansk regi, skønt de matrikulære arbejder i Danmark ellers blev udøvet af statsautorisesrede, privatpraktiserende landinspektører (Lov af 28. juni 1920 om midlertidig ordning af matrikulsvæsnet i de sønderjydske landsdele). De fem katasterkontorer blev dermed til amtslandinspektørkontorer. Den ene af amtslandinspektørerne fik med titel som stiftlandsinspektør overdraget opgaven med at varetage koordination og ensartethed mellem alle fem kontorer.

En række tilsynsrejser fra den danske centraladministration til den lokale forvaltning i 1800-tallets første del var i særdeleshed udtryk for, at de lokale embedsmænd skulle betragtes som en del af det statslige embedskorps. Ved en af disse rejser blev der i 1819 i Århus amt fundet frem til to byfogder, som havde alvorlige kassemangler i deres administration. Afhandlingens analyse beskæftiger sig i forlængelse heraf med det danske forvaltningssystems, dvs. både det administrative og det juridiske, behandling af disse to korruptionssager.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 22:58

Det ser ud til efter hvad der står på FS. at Stokfleth er gift x2

Parents:
Father: Christian Harribol Stochfleth Family
Mother: Karen Gabriel

Christian Stockfleth Pedigree
Wife
Friderika Chleche Pedigree

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 22:58

Det ser ud til efter hvad der står på FS. at Stokfleth er gift x2

Parents:
Father: Christian Harribol Stochfleth Family
Mother: Karen Gabriel

Christian Stockfleth Pedigree
Wife
Friderika Chleche Pedigree

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 23:37

Det kan vel ikke være faderen til din ane eller bedstefar
Eggert Gabriel de Stockfleth
Birth:
Death:
Sex: M
Father:
Mother:

Occupation: Stiftslandinspektør

Spouses & Children

Christiane Dorthea Graumann (Wife)
Children:
Kassa Christiane de Stockfleth b. 1775

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 23:45

jeg tror dette er faderen og Kassa Christiane de Stockfleth og din ane er halvsøskende???

Dorothea Christiane GRAUMANN
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: About 1755

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Christopher STOCKFLETH Family
Marriage: About 1774 , , Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-10-05 23:51

Se hvad varla har skrevet
Datter af Stiftslandinspektør over Lolland Falster Eggert Christopher S. og l. Hustru Dorothea Christiane Graumann.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 12-10-05 13:29

Jeg ser til min skræk at jeg glemt at oplyse navnet på:
stiftslandinspektør på Lolland-Falster 1790-1819, Eggert Christopher Stockfleth's 2. hustru.
Hun var Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck, født 9 dec 1769 i Draaby, men jeg ved endnu ikke hvilket Draaby der er tale om.
De blev gift omkring 1789, og hun døde 19 jan 1801 på Falster.
Hendes forældre var skovrider Frederik Wilhelm Weinschenck g.m. Birgitte Elling, men yderligere data savnes.

Jeg har kun kendskab til et enkelt barn fra ægteskabet mellem Eggert Christopher Stockfleth og Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck, nemlig:
Frederik Wilhelm Stockfleth, født 28 jul 1793 i Nykøbing Falster. Han blev Premierløjtnant i Norge; 1825 afskediget med kaptajns karakter, og optrådte derefter som forfatter på forskellige områder.
Nævnte Frederik Wilhelm blev gift 21 mar 1817 i København med Sara Birgitte Nielsen, født 18 sep 1793 i København.
Frederik Wilhelm døde 17 jan 1855 i København, og Sara Birgitte døde 10 okt 1849 i København.
Sidstnævnte ægtepar havde datteren Andrine Cassine Stockfleth som blev gift med Jean Henri Oluf Gamél som var/blev Kok hos den russiske Minister, Kjøbenhavn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Af FT-1845 (se nedenfor) kan udledes at der må være en broder til Andrine Cassine Stockfleth:
Theodor Herian Stockfleth, 22 , Ugift, , ovennævntes Svoger,Snedkersvend, Kjøbenhavn
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , , Store Kongensgade 245, 6, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jean Henry Oluf Ganiel, 32 , Gift, , Kok hos den russiske Minister, Kjøbenhavn
Andrine Cathrine Stockfleth, 28 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Ludvig Augustin Ganiel, 6 , , , deres Barn, Kjøbenhavn
Jean Oluf Ganiel, 5 , , , deres Barn, Kjøbenhavn
Emilie Velicitie Ganiel, 3 , , , deres Barn, Kjøbenhavn
Clara Simplicie Ganiel, 1 , , , deres Barn, Kjøbenhavn
Theodor Herian Stockfleth, 22 , Ugift, , ovennævntes Svoger,Snedkersvend, Kjøbenhavn
Emilie Hansine Mogensen, 19 , Ugift, , Tjenestefolk, Kjøbenhavn
Julie Augusta Bøg, 24 , Ugift, , Tjenestefolk, Kjøbenhavn
--------------------------------------------------------------------------------
Blandt efterkommerne af Andrine Cassine Stockfleth finder du også Jan Tuxen, og han er bekendt som en erfaren og omhyggelig slægtsforsker. Men jeg tror ikke han har så mange data på "nettet", så måske du skal skrive til ham, men foreløbigt kan du jo se på hans hjemmesider:
http://www.tuxen.info/lidt_om_Jan_Tuxen.htm
http://hjem.get2net.dk/jan_tuxen/

Der er et samspil mellem de to hjemmesider, hvor meget har jeg ikke undersøgt, og jeg kan ikke sige om han har andet end anerne til sine slægtninge, men chancen er der da.

Fortsat god jagt

mvh
Varla(Ejvind)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 13:37

Eggert Christopher Stockfleth skifter navn til EDVARDT

Husband
EDVARDT CHRISTIAN STOCHHFLAET Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 04 JAN 1790 Gunderslev, Soro, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CATHARINA SOPHIA MARGRETHE WEINSCHENCH Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 04 JAN 1790 Gunderslev, Soro, Denmark
Death:

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-10-05 13:45

Til Senta.

Tak for dine Folketællinger, som jeg hvor mærkeligt selv har fundet. De oplysninger som du har fundet på FS har jeg ikke selv om jeg har forsøgt på mange måder vedrørende stavning.

Jeg har i dag været på rigsarkivet og igen gennemgået nykøbing og Maribo, men jeg kan alså ikke se nogle børn. Jeg så efter i Candidati og examinati juris 1736 - 1936, A. Falk-Jensen og H. Hjorth-Nielsen, København 1958 og fandt Sønnen Eggert Gabriel S. født 2. sep. 1780 i Nødager, Død 13 apr. 1853 i Hals, Kær Herr. S. af Stifslandsinspektør Eggert S. og 1. hustru christiane Dortea Graumann.

I ritscher 100 års dødsfald fandt jeg Eggert Chr. S. død 23-3-1822, 74 år. underskrevet sønnen.

Der må være noget literatur om landmåler virksomhed på Lolland-Falster så det søger jeg efter for at finde ud af hvor familien boede. Det der undre mig er at der ikke står noget om dem i FT.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 13:54

også her

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-10-05 14:37

Til senta

Jeg glemte at skrive at jeg har prøvet http://www.tom-stryhn.dk/genealogy/index.php, men der var inge personer i basen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 14:52

??? har de boet i Odense, Svendborg eller et andet sted ?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 14:58

http://www.tuxen.info/clara_louise_simplicia_gamel.htm

Oldeforældre
8. Pierre Gamel, g. Marie Anne Pascalis,. Landbruger i Provence.
9. Marie Anne Pascalis.

10. Hans Westenschou (Olsen) f. ca. 1745, g. Johanne Dorthea Jørgensdatter, f. ca. 1741, d. ikke før 1787. Hans døde ikke før 1787. Rebslager ved Holmen i Kjøbenhavn.

11. Johanne Dorthea Jørgensdatter f. ca. 1741, d. ikke før 1787.

12. Ecchardt Stockfleth, døbt 29 Jul 1747, Aschim, Akershus Stift, g. ca. 4 Mar 1789, Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck, f. 9 Dec 1768, Draaby, d. 19 Jan 1801, Falster. Ecchardt døde 23 Mar 1822, Kjøbenhavn. Korporal i 2. Akerhusiske Infanteriregiment; stiftslandinspektør på Lolland-Falster 1790-1819.

13. Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck f. 9 Dec 1768, Draaby, d. 19 Jan 1801, Falster.

14. Jens Nielsen f. ca. 1764, g. Anne Cathrine Dyssel, f. ca. 1751, d. 11 Aug 1809. Jens døde 18 Feb 1820. Matros og kanonér, Holmen - Kjøbenhavn.

15. Anne Cathrine Dyssel f. ca. 1751, d. 11 Aug 1809.

http://sadolins.com/genealogy/search.php

Last Name, Given Name(s) Born/Christened Person ID Tree
1 Stockfleth, Adolph Frederik de b. 21 Dec 1810 I48896 OneTree Genealogy
2 Stockfleth, Anna b. 1688 Oslo, Norge I44162 OneTree Genealogy
3 Stockfleth, Anna Sophie Frederikke de b. 11 Jul 1838 I63890 OneTree Genealogy
4 Stockfleth, Anne Christine de b. 1690 I43158 OneTree Genealogy
5 Stockfleth, Augusta Louise de b. 30 Dec 1812 I63898 OneTree Genealogy
6 Stockfleth, Bendix Theodor de b. 19 Aug 1835 I63889 OneTree Genealogy
7 Stockfleth, Catharine Christine Henriette Agathe de b. 20 Mar 1822 I63903 OneTree Genealogy
8 Stockfleth, Christian b. 1639 I28477 OneTree Genealogy
9 Stockfleth, Christian de til Brahesholm, Krenkerup & Søholm b. 1715 I46042 OneTree Genealogy
10 Stockfleth, Christiane de til Brahesholm, Krenkerup & Søholm b. 7 May 1751 I16172 OneTree Genealogy
11 Stockfleth, Christopher de I48893 OneTree Genealogy
12 Stockfleth, Eggert I28474 OneTree Genealogy
13 Stockfleth, Eggert Gabriel de I47153 OneTree Genealogy
14 Stockfleth, Fanny Charlotte Vilhelmine Emilie b. 14 Jul 1828 I40047 OneTree Genealogy
15 Stockfleth, Frederik b. Apr 1701 I28469 OneTree Genealogy
16 Stockfleth, Georg Adolph Peter de b. 12 Sep 1853 I48898 OneTree Genealogy
17 Stockfleth, Georg Frederik Julius de b. 14 Oct 1806 I63897 OneTree Genealogy
18 Stockfleth, Gerhard Herman Hannibal Frederik de b. 11 Feb 1852 I48897 OneTree Genealogy
19 Stockfleth, Hannibal b. Feb 1649 I28473 OneTree Genealogy
20 Stockfleth, Hannibal b. 1733 Oslo, Norge I4027 OneTree Genealogy
21 Stockfleth, Hannibal de b. 1 Apr 1775 I28471 OneTree Genealogy
22 Stockfleth, Hannibal Nicolaus Sophus de b. 3 Nov 1836 I48895 OneTree Genealogy
23 Stockfleth, Hannibal Valdemar de b. 9 Apr 1815 I48880 OneTree Genealogy
24 Stockfleth, Hannibaline Cathrine de b. 14 Nov 1808 I63900 OneTree Genealogy
25 Stockfleth, Henning Eggertsen I28475 OneTree Genealogy
26 Stockfleth, Isabella Elisabeth b. 17 Aug 1676 I22750 OneTree Genealogy
27 Stockfleth, Jacob Eggertsen b. 1607 I28476 OneTree Genealogy
28 Stockfleth, Johan Fahne de b. 1 Dec 1789 I48904 OneTree Genealogy
29 Stockfleth, Johanne Marie de b. 19 Aug 1782 I26306 OneTree Genealogy
30 Stockfleth, Karen Emilie b. 26 Jan 1857 I52604 OneTree Genealogy
31 Stockfleth, Kassa Christiane de b. 1775 I47152 OneTree Genealogy
32 Stockfleth, Marie Louise Augusta de b. 18 Mar 1843 I48903 OneTree Genealogy
33 Stockfleth, Søren Hendrik de b. 28 Oct 1804 I48894 OneTree Genealogy
34 Stockfleth, Thora Mathilde de b. 15 Dec 1852 I48901 OneTree Genealogy
35 Stockfleth, Thora Vilhelmine Caroline de b. 19 Jul 1841 I48902 OneTree Genealogy
36 Stockfleth, Valentin de b. 26 Aug 1850 I63892 OneTree Genealogy
37 Stockfleth, Vilhelmine Caroline Leopoldine de b. 28 Jul 1817 I31121 OneTree Genealogy
38 Stockfleth, Wilhelm Christian de b. 22 Dec 1671 I46045 OneTree Genealogy
39 Stockfleth, William Adolph Holger de b. 19 Apr 1849 I63891 OneTree Genealogy
40 Stockfleth, William Walcker de b. 1736 I28470 OneTree Genealogy
41 Stockfleth, William Walcker de b. 18 Oct 1802 I28472 OneTree Genealogy
42 Stockfleth, Witha Charlotte de b. 4 Dec 1851 I48900 OneTree Genealogy
43 Stockfleth, Witha Marie "Mimi" de b. 2 Jul 1855 I48899 OneTree Genealogy

Home Search Login Danish Dutch English Finnish French German Norwegian Portugese Spanish Swedish

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-10-05 15:07

Til senta

Jeg har lige i dette øjeblik bestilt stamtavle over Slægten Stockfleth af august von Eyben, københavn 1929, ligesom jeg påtængker at skrive til et lokalakiv på Lolland-Falster vedrørende min Stiftlandsinspektør, eller om jeg skulle skrive til et par stykker, Nykøbing F og Maribo.

Tak for det tilsendte, jeg tror at han må være gift mer end 2 gange, 3 eller 4 måske.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 15:11

Det tror jeg også og samtidig er de halv søskende karse osv.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 15:23

har du set i et gammel leksikon det kunne jo være der var en forklaring på Stifslandsinspektør

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 12-10-05 16:28

Mit lexicon synes ikke gammelt nok, men en søgning på internettet giver følgende sandsynlighed, nemlig at manden er dete vi i dag kalder landmåler. Nogle har samtidigt fungeret som vejinspektører. Altså opmåling og registrering af fast ejendom.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Og så fandt jeg følgende (tildels gentagelser fra og/eller i andre kilder):

Dansk biografisk Lexikon / V. Bind. Faaborg - Gersdorff /
side 91-92
(1887-1905) Author: Carl Frederik Bricka

Faye, Gerhard, 1760-1845, Amtmand, en Søn af Præsten Andreas F. (f. 23. Sept. 1727 d. 21. April 1792) og Ane Margrethe Karine f. Flinthoug, fødtes i Lyngdal i det vestlige Norge 22. Febr. 1760, dimitteredes 1780 privat til Universitetet, blev, efter at han det følgende Aar havde taget 2. Examen, kaldt tilbage til Fædrenehjemmet, dels for at hjælpe Faderen ved dennes gejstlige Forretninger, dels for at undervise en yngre Broder, syslede samtidig med forskjellige sproglige Studier og forsøgte sig som Digter. Efter Tilbagekomsten til Kjøbenhavn (o. 1783) tog han med Iver fat paa det theologiske Studium; men en langvarig, svækkende Sygdom tvang ham til at afbryde Studiet, og han besluttede nu ganske at hellige sig til litterære Sysler og blev Medarbejder ved «Minerva». Økonomiske Hensyn gjorde det dog snart nødvendigt for ham at modtage en Huslærerplads paa Falster, som han imidlertid opgav 1789 for i Hovedstaden at forberede sig til dansk-juridisk Examen. Denne tog han det følgende Aar og blev derefter ansat som Volontær i Rentekammerets danske Kancelli, hvor han hurtig gjorde sig saa bemærket, at han allerede 1791 blev udnævnt til Forvalter ved det af Staten nys kjøbte Vestenborg Gods paa Falster; senere knyttedes hertil Inspektionen over forskjellige andre kongl. Godser paa Falster, og 1803 blev han tillige Formand for den Kommission, der skulde ansætte Arealskatten for Falster og Møen. Den fortrinlige Dygtighed, hvormed han røgtede de forskjellige Hverv, Staten saaledes havde overdraget ham, havde til Følge, at han 1805 blev udnævnt til Amtmand i Thisted Amt, hvilket Embede han i de følgende 37 Aar varetog med en aldrig svigtende Interesse og Nidkjærhed, indtil han i Slutningen af 1842 efter Ansøgning blev afskediget fra 1. Jan. 1843 at regne. Han gjorde sig i høj Grad fortjent af Amtets Udvikling i forskjellige Retninger, fremfor alt dog ved sin utrættelige Virksomhed for Træplantninger og Vejenes Forbedring. Ved sin udprægede Retfærdighedsfølelse, sin tiltalende Optræden og sit kjærlige Sind skabte han et lykkeligt Tillids- og Hengivenhedsforhold imellem sig og Befolkningen, der hædrede ham ved at lade opstille en Buste af ham i den af ham selv anlagte Skov ved Thisted og endnu bevarer ham i taknemmelig Erindring. 1803 blev han Kammerraad, 1828 Konferensraad, 1840 Kommandør af Danebrog, og 1841 fik han Rang med Stiftamtmænd. Den Trang til at sysle med Poesien, som han havde i sine unge Dage, og som den Gang stundum førte til ganske vellykkede Resultater, fornægtede sig ikke i den modnere Alder, hvorom hans i 1822 udgivne «Litterære Arbejder» vidne, men af nogen blivende Betydning kan hans Produktion ikke siges at have været. Han døde 10. Marts 1845 i Thisted. 10. Dec. 1794 ægtede han Kassa Christiane f. de Stockfleth (f. 11. Marts 1775 paa Selsinggaard, d. 12. Marts 1858 i Kjøbenhavn), en Datter af Stiftslandinspektør Eggert Christian de S. (f. 1747 d. 1822) og Dorothea Christine f. Graumann (d. 1787).

Erslew, Forf. Lex.

G. Kringelbach.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mvh

Ejvind

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 16:39

Kilder og Hjælpemidler til Studiet af Lolland og Falsters Historie

--------------------------------------------------------------------------------

I Lolland-Falsters historisk samfunds årbog fra 1919, findes denne artikel:
Kilder og Hjælpemidler til Studiet af Lolland og Falsters Historie.
Skematisk Oversigt, udarbejdet paa Foranstaltning af Lolland-Falsters historiske Samfund
ved William Norvin

Her bringes afsnittet om arkiver.

I. Rigsregeringen i København.
II. Lands-Øvrigheden.
III. Domstolene.
IV. Kirkelige Arkiver.
V. Købstæderne.
VI. Lavsarkiver.
VII. Godsarkiverne.

I. Rigsregeringen i København.
Fra Middelalderen af er Danske Kancelli Sædet for den danske Rigsregering, og dettes Arkiv er derfor Hovedkilden for Rigets og de enkelte Landsdeles indre Historie. En udførlig Fortegnelse over dette Arkiv er trykt i Rigsarkivets Vejledende Arkivregistraturer I. Bøgerne over alle udgaaede kongelige Skrivelser er indtil 1571 fælles for alle Rigets Dele; efter den Tid føres særskilte Bøger for de enkelte Lande, og Brevene for Lolland og Falster findes indførte i

Fyenske og Smaalandske Registre 1572-95.
Smaalandske Registre 1596-1660.
Fyenske og Smaalandske Tegnelser 1572-95.
Smaalandske Tegnelser 1596-1660.
Fyenske og Smaalandske Registre 1660-1799.
Fyenske og Smaalandske Tegnelser 1660-1799.

1800-1848 var Danske Kancelli delt i Departementer

http://home2.inet.tele.dk/pkv/genea/lfsh/arkiv.html#4

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-10-05 17:24

Til Senta

Tak for de tilsendte. Ja det var slemt i gamle dage da havde de ikke nok i en. Min oldefars familie består af tre husture med hvem han fik 17 børn + et barn som han anderkendte. At finde rund i 18 børn og deres efterkommer begyndte jeg i 1955 på kort og papir. da der var gået et par år var de næsten som at bygge en A-ubåd.
Da jeg tog slægtsforsning op i 1991 var EDB kommet til kontorene og jeg begyndte at lave et program og tatste ind, siden blev de afløst af et moderne slægtsprogram og nu er det næmmere, men denne gren af familien bringer minder om gamle dage frem.

Mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-10-05 17:26

De driller nu alligevel de aner

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 12-10-05 20:17

Siden jeg begyndte har jeg erfaret at jeg har præcist 100 fætre og kusiner. Hjemme var vi 7 børn, så totalt 107 fætre og kusiner.

Jeg har ikke optalt onkler, tanter, morbrødre osv. osv., men der må vel være ca. 45.

Så det er såmænd ikke kun anerne der driller, Man aner at også fætre og kusiner kan drille. P.t. mener jeg at have ca. 65.000 fjernere og fjernere slægtninge registreret (incl. deres resp. ægtefæller og disse forældre), og jeg orker ikke at kontrollere om computeren har talt rigtigt op. Fordelt på ca. 30 generationer. Men det er derfor jeg har tilknytning til så mange forskellige slægtsnavne. Og det er også derfor at jeg ikke har tid nok til virkelig at fordybe mig en enkelt slægtsgren. Måske det er alderen som giver en mindre kapacitet end i "gamle dage". Jeg synes i hvert fald at dagene "flyver", og alt for lidt når jeg.

Men er der noget, så bare spørg. Jeg har lært at gode spørgsmål kan være guld værd.

Mange hilsener

Varla(Ejvind)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-10-05 09:16

Du (2601) skriver:
Jeg fandt hende død hos sin søn Helmouth Georg Wittrock der var stationsforstander på Århus nu nedlagte Østbanegård i 1899.

Død 08 feb 1899 i Østbanegården, Århus Domsogn i Hasle herred, Århus amt.
begravet 14 februar 1899 på Ny Kirkegård, Århus Domsogn i Hasle herred, Århus amt.
Den afdøden stilling:
Enke efter Institutbestyrer Johan Georg Wittrock, død i Thisted omkring 1888, født i Nykøbing Falster 20 juni 1812 af forældre Stiftlandsinspektør Stokfleth og hustru.
Alder. 86 år.
Århus Domsogns kirkebog side 312 nr. 18.
Konklusionen kan kun blive at hun er datter af "vor" Stiftslandinspektør, og henset til fødselsåret kan hun hverken være datter af Eggert Stockfleths 1. hustru, Dorothea Christiane Graumann, (børn født ca. 1770-1780, selvom det anslåede fødselsår på datteren Andrine Dorthea må være forkert), og heller ikke af 2. hustru, Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck (død 19 jan 1801 på Falster) og børn født 1793 - 1799 + 1812 ???.
Altså mangler der en hustru eller dødsåret 1801 er forkert.

Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck er født 1769 så en fødsel i 1812 ville ikke være udelukket, men altså dødsår 1801 skal undersøges og/eller flere giftermål som Eggert Stockfleth så skal have indgået.

Jeg er derfor ved at undersøge hvilke andre oplysninger der kan findes om Eggert, og der ser jeg at han skal have været stiftslandinspektør på Lolland-Falster 1790-1819, altså skal et eventuelt 3. giftermål mest sandsynligt være indgået på Lolland-Falster.

Men under alle omstændigheder er mit slægtskab med Friederikke Sophie Dorothea Stockfleth nu fastslået, og tak for det.

mvh.
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 09:28

der er disse 2 hustruer mere , ??? er det så den sammme mand ??men igen FS. deres data er ikke til at stole på og on-line kirkebøger fra Nykøbing er der ikke så.???
Friderika Chleche
Karen Gabriel

Christian Stockfleth Ped

Wife
Friderika Chleche Pedigree

1. Friderika Sophie Dorthea Stockfleth Pedigree
Female

Birth: 20 JUN 1813
Christening: 26 MAY 1815 Nykobing, Maribo, Denmark
Death:
Burial:
Mette Cathrine Caroline <STOCHFLETH>
Birth: 18 JAN 1819

Christening: 14 NOV 1819 Nykobing, Maribo, Denmark
Parents:
Father: Christian Harribol Stochfleth Family
Mother: Karen Gabriel

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-05 09:50

Til Senta og Ejvind

Ja jeg er også kommet frem til at der må være en 3. hustruer til vores stiftlandsinspektør.

Jeg er kommet frem til at jeg må finde hans skifte i København for der at se om der står noget om den 3. hustru og børnene. Jeg har datoen for hans død i København og så er det ellers at se Kirkebøger igennem for at finde ud af begravelsesdatoen og sted.

Landsarkivet harbøger over skifter og jeg mener at han må have penge så det er i de fineste klasser han skal findes og der er ikke så mange pr. klasse som blandt dem der ikke havde penge.

Desvære eller heldigvis får jeg besøg i dag og næste uge af min svigerdatter og vores to børnebørn fra Århus så det bliver først om ca 14 dage jeg for tid.

Kvinden: Karen Gabriel har jeg søgt på i FS men kan ikke finde nogen. Jeg har dog sat hende ind som Hustru til ECS.

mvh

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-10-05 10:13

Indtil videre har min eftersøgning efter de to damer: Friderika Chleche, og Karen Gabriel
været ganske forgæves, men navnet "Christian Harribol Stochfleth" forekommer også lidt besynderligt.
På den anden side set har jeg ikke kunnet finde noget som helst om muligheden af to stiftslandinspektører med efternavnet Stockfleth.
Jeg har også eftersøgt flere muligheder af Christian Stockfleth, men er heller ikke der blevet klogere.
Blot kan det kun siges at der gennem mange generationer har været "hyppigt genbrug" af såvel drenge som pigenavne, men det har nok bare været Kongehusets navne som også dengang spillede ind på valget af fornavne.
Hvis jeg finder noget, så melder jeg mig.
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 11:52

denne er måske far til karen gabriel eller der er skrevet forkert
3. Maren GabrielsenPedigree
<Female>

Birth: 12 DEC 1784 Of Biernes, Errindlev, Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Samtlige personer i husstanden
maribo, Fuglse, Olstrup, Biernesse, , , , FT-1787
Der vises flg. felter:

Gabriel Pedersen, 36 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Karen Rasmusdatter, 46 , Gift, Madmoder [Gabriel Pedersen], ,
Peder Jørgensen, 16 , Ugift, hendes Søn af første ægteskab [Gabriel Pedersen og Karen Rasmusdatter], ,
Jørgen Gabrielsen, 7 , -, Børn af sidste ægteskab [Gabriel Pedersen og Karen Rasmusdatter],
Husband
Gabriel PedersenPedigree

Wife
Karen Rasmussen PedersenPedigre
Children
1. Anne GabrielsenPedigree
<Female> Birth: 1773 Of Biernes, Errindlev, Maribo, Denmark
Christening:
Death: 21 JAN 1787
Burial:
2. Jorgen GabrielsenPedigree
<Male>

Birth: 18 APR 1779 Of Biernes, Errindlev, Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:
3. Maren GabrielsenPedigree
<Female>

Birth: 12 DEC 1784 Of Biernes, Errindlev, Maribo, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-05 13:08

til senta

Det er synd at Karen Gabrielsen ikke heder Mette så var der en meget stor sansynlighed for at det var Mormoren og Maren evt var 3 hustru.

På den anden side vil jeg prøve at finde et ægteskab ca 1802 og et - to år frem eller tilbage i Errindlev, Maribo Kirkebog.

mvh

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-10-05 14:14

Jeg overvejer i øjeblikket om der er en forbindelse mellem nedennævnte Elling, datterdatteren Birgitte Weinskeinch, og så den Birgitte Elling gift med Frederik Wilhelm Weinschenck (som måske er identisk med Friderich Wilhelm WEINSCHENCH, døbt 04 Dec 1736 i Gentofte).

Har netop han været gift flere gange, 1. gang med Birgitte Elling eksempelvis.

Samtlige personer i husstanden

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, , , Realgaden 11, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Owe Elling, 78 , Gift, Hosbonde, Byeskriver og Postmester,
Birgitte Willums Datter, 86 , Gift, hans Kone, ,
Birgitte Weinskeinch, 21 , Ugift, deres Datterdatter født i 1.Ægteskab, ,
Christian Plum, 22 , Ugift, , Fuldmægtig,
Anne Sommer, 31 , Ugift, Tienestepige, ,
Mette Marie Ewalds Datter, 30 , Ugift, Tienestepige, ,

--------------------------------------------------------------------------------
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 14:47

Du finder i følgende kirkebøgerne Den Danske Folkekirke. Nykøbing Falster købstad (Maribohar du tjekket dem ???
Friderika Sophie Dorthea Stockfleth
Female
Event(s):
Birth: 20 JUN 1813

Christening: 26 MAY 1815 Nykobing, Maribo, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: Christian Stockfleth Family
Mother: Friderika Chleche

Kirkebøger, 1658-1920 Den Danske Folkekirke. Nykøbing Falster købstad (Maribo)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-05 15:13

Til Senta og Erling

1) Ja jeg har kikket i Kirkebog for Nykøbing Falster under 20 juni 1812 og et år frem samt i Maribo fra 20 juni 1812 og til 20 juni 1815 samt under konfirmation begge steder også efter hendes søster Mette C C. S men ikke funde dem Jeg fik også vores vejleder på kopistuen til at se efter ingen.

MEN jeg har lige kørt min hustru til stationen så hun kunne komme ind på Hovedbanen for at hjælpe min svigerdatter og på vej hjem kørte jeg på Biblioteket og fandt Landinspektøren, August 1968, 77 årgang.

Her stod en artikkel om landinspektøre og landmåler.

Den 20 Landinspektør i danmark var "Eccard" Christian Stockflet, døbt 29.7.1747 i Askim, Akerhus Stift, død 23.3.1822 i Kbn.
Landmåler ( Blandt de første 6 i landet) 23.8.1768, Bestalling meddelt gennem General-Landvæsens Kollegiet.
Landinspektør 27.5.1779 ( Blandt de 20 første) Bestalling meddelt gennem Rentekammeret.
Udnævnt til Stiftlandinspektør Lolland-Falster 10.11.1790 til 22.6.1819 hvor han bliver afskedet. Fik 300 Rdl. årlig fra 1811 400 Rdl. Årlig.
Han skulle være i Stiftet og måtte ikke forlade det uden tilladelse. Han måtte også tage private kunder.

Desværre står der intet om ægteskab.

MEN, nu ser vi, at han kan have flere stavemåder på sit fornavn. Så stavemåden på hans 3. hustru afhænger af hvad præsten har hørt eller opfattet.

MVH.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 15:46

du skal til Norge

--------------------------------------------------------------------------------
Anne Dorothea GABRIEL
Sex: <F>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Eichardt STOCHFLET
Marriage: 13 Dec 1751 Place: Askim, Ostfold, Norway

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M423671
Source Dates: 1733 - 1846
Film or Fiche Number: 125853
Collection Details: Askim; Den Norske Kirke

1 bud Christian <STOCHFLET>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 19 Nov 1751 Place: Askim, Ostfold, Norway

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: STOCHFLET
Mother: Anne Dorthea GABRIEL

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C423671
Source Dates: 1733 - 1846
Film or Fiche Number: 125853
Collection Details: Askim; Den Norske Kirke

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-05 18:19

Til senta

ECS er døbt 29.7.1747. Jeg vil prøve at få en af mine slægtninge i Oslo til at undersøge Kirkebogen på Rigsarkivet i Oslo. Godt at han også interesere sig for slægtsforsning. Familien blev skilt 1782 så blodet er fortyndet nogle gange, men vi skriver da sammen.

MVH

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 18:37

Løsningen er måske her , navnesammefald ??
biskop Stokfleth

Christian <STOCHFLET>
Sex: M

Event(s):
Christening: 19 Nov 1751Place: Askim, Ostfold, Norway

Parents:
Father: STOCHFLET
Mother: Anne Dorthea GABRIEL

Source Information:
Batch Number: C423671
Source Dates: 1733 - 1846
Film or Fiche Number: 125853
Collection Details: Askim; Den Norske Kirke

bispesønnen Christian Stockfleth.

De fik kun en enkelt søn, min tip-tip-tip-tip-tip-oldefar, Marcus Bærnholdt (1637-1695), som kunne nyde frugterne af faderens sociale fremgang. Han blev student fra Katedralskolen i Christiania i 1657. Som andre rigmandssønner fik han lov til at studere ved flere forskellige europæiske universiteter, først ved Københavns Universitet i 1658, i 1660 som litteraturstuderende ved Universitetet i Leiden i Holland, og sidst som studerende ved Orleans Universitet - alle steder sammen med vennen, bispesønnen Christian Stockfleth. Marcus studerede jura, teologi og filologi og blev en både lærd og berejst herre, der udviklede sig til en stærk personlighed og en meget dominerende skikkelse. I 1663 forordnede kongen den 26 år gamle Marcus Bærnholdt til borgmester i Skien i sin gamle fars sted. Dette gav anledning til en langvarig og bitter strid i rådet, som fandt sin løsning i 1669, da han blev udnævnt til "magistratspræsident" - et navn som kongen gav borgmesterene i de 5-6 største af landets byer. Marcus Bærnholdt blev den eneste af Skiens borgmestre, der opnåede denne titel. Gennem 13 år var han endvidere assessor i Overhoffretten i Christiania, der bestod af 7 af landets fremmeste og betydeligste mænd. Han videreførte endvidere sin fars forretninger og blev endnu rigere. Imidlertid kom der også modgang. Byen brændte endnu to gange, og det kom til krig med Sverige. I den anledning skrev også Marcus mange breve til kongen med anmodninger om hjælp til byen efter katastroferne. Marcus Bærnholdt var gift to gange. Første gang i 1665 med søsteren til studiekammeraten, nemlig Margarethe Stokfleth, der imidlertid døde i en alder af kun 43 år - efter at have født ham 11 børn. Arven efter biskop Stokfleth gjorde Marcus endnu mere velstående. Hans anden kone blev i 1687 min tip-tip-tip-tip-tip-oldemor, Augusta Juliana van Cranenburg, der vist nok havde hollandske forældre. Hun fødte ham endnu 6 børn. Han døde pludselig og uventet i 1695, og lidt efter lidt smuldrede formuen for enken, der slet ikke havde forudsætningerne for at videreføre ægtemandens forretninger.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 18:50

bingo
men enkemand
Samtlige personer i husstanden
maribo, Falsters Sønder, Nykøbing Falster Købstad, Langgade No 21 - 22, , , 59de fam, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Eccardt Christian Stakfleth, 54 , Enkemand, Huusbonde, Stifts Land Inspecteur,
Friderik Wilhelm, 8 , -, Sønner hans [Eccardt Christian Stakfleth], ,
Christian Hanibal, 3 , -, Sønner hans [Eccardt Christian Stakfleth], ,
Christiane Sophie Merker, 5 , -, - [Eccardt Christian Stakfleth], ,
Charlotte Augusta, 4 , -, Døttre hans [Eccardt Christian Stakfleth], ,
Bolette Kristine, 2 , -, Døttre hans [Eccardt Christian Stakfleth], ,
Jens Dehn, 33 , Ugift, Assistenter [Eccardt Christian Stakfleth], Asistenter,
Anders Dehn, 22 , Ugift, Assistenter [Eccardt Christian Stakfleth], Asistenter,
Christen Andersen, 34 , Ugift, Tienestekarl [Eccardt Christian Stakfleth], gaardskarl,
Barbara Catharine Magrethe Allerup, 35 , Ugift, Hans Jomfrue [Eccardt Christian Stakfleth], Husjomfrue,
Anne Jørgensdatter, 23 , Ugift, Stuepige [Eccardt Christian Stakfleth], Tienestepiger,
Maren Rasmusdatter, 24 , Ugift, Stuepige [Eccardt Christian Stakfleth], Tienestepiger,
Hense Olsdatter, 24 , Ugift, Barnepige [Eccardt Christian Stakfleth], Tienestepiger,

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Kilde: FT-1801Kildehenvisning: Side 77
Navn: Eccardt Christian Stakfleth
Alder: 54
Stilling i husstanden: HuusbondeCivilstand: Enkemand
Erhverv: Stifts Land Inspecteur
Sogn: Nykøbing Falster KøbstadHerred: Falsters Sønder
Amt: MariboStednavn: Langgade No 21 - 22
Husstands-/familienr: 59de famNr. ægteskab: 2
Indtastningsnr: C0458Løbenr.: 351

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-05 22:46

Til senta

Bravo det var da fantastisk. Ja navne i gamle dage det gik de ikke op i. Navnet Wittrock staves Wittrog, Vittroch, Wittocn, Vittog når der så optræder samme fornavne i flere familier i samme generation kan det være svært at holle rede på dem. Når vi kommer tilbage til 1500 og 1400 skifter de også navn fra unge til gamle Jasper efter som de er unge eller oppe i 40 til 5o år. Men Du fandt ham det var fantastisk. Nu har jeg også flere børn.

Mange tak

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-10-05 23:19

Jeg må endnu en gang konstatere at Senta er rigtig god til at finde oplysninger, og samtidigt konstatere at når flere med hver deres baggrund kan arbejde sammen, så kan man nå det næsten utrolige på internettet.

I "gamle dage" skulle vi nok have afholdt flere møder rundt i landet, faret rundt på arkiver og rodet i gamle bøger. Det skal vi stadigt, men med baggrund i rigtigt mange flittige menneskers arbejde med indtastninger, kontrollæsninger så er det blevet lettere og mindre tidskrævende for vi andre.

Også jeg fandt flere slægtninge og en betydeligt bedre sammenhæng i nogle af de data jeg allerede havde fundet.

Er der noget jeg kan hjælpe med, så lad mig det høre, og med hensyn til dig "2601", så har jeg et spørgsmål om Stockfleth, Weinschenck også indgår blandt dine slægtninge, for i så fald har vi nopk fælles slægtninge i et eller andet omfang, dog ikke nødvendigvis således at du og jeg er i slægt med hinanden, men dog et eller andet sammenfald af slægtninge (efterslægt).

Senta's slægt har jeg overhovedet ingen anelse om, men selvfølgeligt kan også du få de informationer jeg har.

Tak fra mig til jer begge.

mvh
Varla(Ejvind)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 23:25

Eggert Christopher Stockfleth &CATHARINA SOPHIA MARGRETHE WEINSCHENCH kan evt være din ane

Husband
EDVARDT CHRISTIAN STOCHHFLAET Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 04 JAN 1790 Gunderslev, Soro, Denmark

Wife
CATHARINA SOPHIA MARGRETHE WEINSCHENCH Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 04 JAN 1790 Gunderslev, Soro, Denmark
Death:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 23:51

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Gothersgade, , 135, 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Friderich Wilhelm Weinschenck
Johan Ludwig Mathiesen, 42 , Gift, Husbond, Informator ved Indfødsskolen,
Elisabeth Margrethe Leschly, 43 , Gift, Hustru, ,
Dorothea Christence Harboe, 68 , Enke(mand), Konens Moder, ,
Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck, 18 , Ugift, Pensionær, ,
Friedericke Christiane Weinschenck, 16 , Ugift, Pensionær, ,
Georg Friedrich Weinschenck, 12 , Ugift, Pensionær, ,
Owe Martin Weinschenck, 11 , Ugift, Pensionær, ,
Juliane Sophie Weinschenck, 9 , Ugift, Pensionær, ,
Alette Marie Lund, 12 , Ugift, Pensionær, ,
Mariane Hvidsted, 19 , Ugift, , Tjenestepige,

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Kilde: FT-1787 Kildehenvisning: 313
Navn: Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck
Alder: 18
Stilling i husstanden: Pensionær Civilstand: Ugift
Sogn: Købmager Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Gothersgade
Husstands-/familienr: 2 Matr.nr/adresse: 135
Indtastningsnr: B5770 Løbenr.: 2463
Kommentarer: Datter af Livtjener Frederik Wilhelm Weinschenck

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Hof & Militæretaten, Ved Hans Kongel.Mayst.Hof-Etat, , Christiansborgs Slots Hoved Bygning, 9, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johan Ludwig v.Brockenhuus, 29 , Gift, Mand, Kammer Junker ved Hans Kongl.Høyhed Kronprindsen,
Birgitha Comtesse af Scheel, 20 , Gift, Hans Kone, ,
Elisabeth Langeberg, 15 , Ugift, , Kammerpige,
Johannes Holm, 30 , Ugift, , Tiener,
Christen Aagaard, 24 , Ugift, , Tiener,
Godsche Hans von Krogh, 26 , Ugift, , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Kammer Junker,
Friderich Christian Ambrosius, 37 , Ugift, , Hans Tiener,
Friderich Hans Walter v.Harbou, 22 , Ugift, , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Kammer Page,
Søren Pagh, 19 , Ugift, , Hans Tiener,
Johan Christian Bodendick, 47 , Ugift, , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Lief Chirurgus og Kammertiener,
Jens Brøndsted, 33 , Ugift, , Hans Tiener,
Friderich Bluhme, 32 , Ugift, , Kammer Secretair og Casserer,
Lars Andersen, 20 , Ugift, , Hans Tiener,
Friderich Wilhelm Weinschenck, 50 , Enke(mand), , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Lief Tiener,
Christian Nielsen, 34 , Ugift, , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Laquay og Friseur,
Dorethea Christina Brochmann, 22 , Ugift, , Hans Kongl.Høyhed Kronprindsens Vasker Pige,
Magretha Sande, 28 , Ugift, , Hendes Pige,
Niels Basse Brochmann, 26 , Ugift, , Hans K.H. Kronprindsens Garderobe Betient,
Birgitha Jensen, 56 , Enke(mand), , Gang Kone,
Margaretha Wilhelmina von Schmettau, 46 , Ugift, , Kammerfrøken hos Hendes Kongl.Høihed Prindsesse Sophia Friderica,
Sophia von Rosenørn, 28 , Ugift, , Hofdame hos Hendes Kongl.Høihed Prindsesse Sophia Friderica,
Wibeke Brockenhuus, 21 , Ugift, , Hofdame hos Hendes Kongl.Høihed Prindsesse Sophia Friderica,
Friderica Lovisa Schou, 21 , Ugift, , Kammerpige hos de 2 Hofdamer,
Anne Catharine Brechwold, 28 , Ugift, , Hofdamernes Stuepige,
Peder Nielsen, 34 , Ugift, , Tiener hos Kammerfrøkenen og Hofdamerne,
Friderica Løw, 23 , Ugift, , Kammerfrøkenens Kammerpige,
Marie Grubbe, 26 , Ugift, , Kammerfrøkenens Stuepige,
Friderich v.Brokenhuus, 30 , Ugift, , Kammerjunker hos H.K.H.Pr.Sophia Friderica,
Søren Bundtegaard, 33 , Ugift, , Kammerjunkerens Tiener,
Bothelia Margrethe Jacobi, 60 , Enke(mand), , Kammerfrue hos Prindsessen,
Lovisa Jacobi, 23 , Ugift, Hendes Datter, ,
Margaretha Hiob, 28 , Ugift, , Kammerfruens Pige,
Christiane Westrup, 43 , Ugift, , Kammerjomfrue hos H.K.H.Pr.Sophia Friderica,
Else Maria Westrup, 44 , Ugift, , Kammerjomfrue hos H.K.H.Pr.Sophia Friderica,
Kirstina Berg, 37 , Ugift, , De 2 Kammerjomfruers Pige,
Karen Lynge, 26 , Ugift, , De 2 Kammerjomfruers Pige,
Niels Jacobsen, 38 , Ugift, , Laquai og H.K.H.Prindsessens Friseur,
Frantz Diederich brechwold, 36 , Ugift, , Kammer Laquai hos H.K.H.Pr.Sophia Friderica,
Ole Hansen, 30 , Ugift, , Kammer Laquai Dreng,
Amalia Hiob, 32 , Ugift, , Gemakspige,
Leonora Ebers, 34 , Ugift, , Vaskerpige,
Barbara Peders Datter, 54 , Enke(mand), , Gangkone,
Jens Thaagerup, 16 , Ugift, , Laquai Dreng,
Johan Olsen, 26 , Ugift, , Hofdame Brokenhuuses Tiener,
Elisabeth Westrup, 41 , Ugift, , Kammerjomfrue,
Catharine Marie Faye, 39 , Ugift, , Hendes Pige,
Jørgen Ludvig Hude, 38 , Gift, , Kammer Laquai,
Hans Taagerup, 12 , Ugift, , Hans Dreng,
Anne Sophie Giessing, 37 , Ugift, , Vaskerpige,
Magdalene Rane, 18 , Ugift, , Hendes Pige,
Anne Elisabeth Pohlmann, 31 , Gift, Kammer Laquai Hudes Kone, ,

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-10-05 23:53

Jeg har fået en mail i aften, men først set det nu. Det var 2 "billeder" om Weinschenck og Stockfleth fra bogen om
Danske Skovfolk.

Jeg har OCR behandlet dem, og da de ikke er så store, så følger de herunder:

WEINSCHENCK, Friderich Wilhelm
* Gentofte Sogn 28.11.1736 † tidligst 1812. S. af parforcejæger, senere skovrider Georg Friedrich W. og Anna Nürnberg. ~ 1° Sorø 26.7.1765 Birgitte Elling, † Dråby Sogn, Horns Herred, 27.3.1770. D. af postmester Ove E. og Birgitte Willumsdatter. ~ 2° Sorø 14.2.1772 (huskopulation) Alette Ovidia Wemmenhøj. † Dråby Sogn, begr. 22.7.1777, 30 år gl. Efter faderens død 1758 skovrider på Jægerspris. Fratrådte 1779 og blev kammerlakaj, senere livtjener vist nok til 1806 hos kronprinsen, den senere Frederik VI.
WEINSCHENCK, Georg Friedrich
† Dråby Sogn, Horns Herred, begr. 4.12.1758. ~ Kongens Lyngby Sogn 25.11.1735 (huskopulation) Anna Nürnberg. Døbt Kongens Lyngby Sogn 1.1.1713 † Dråby Sogn, begr. 17.8.1769. D. af møller Martin N., Fuglevad Mølle.
Ansat ved parforcejagten. Pandsvend. 16.3.1751 ekspektancebestalling som skovrider i Københavns Amt. Boede på Fuglevad Mølle. Da Jørgen Ernst Graner, der var skovrider på Jægerspris, men boede på Jægersborg, gerne ville være skovrider i Københavns Amt for at undgå de lange rejser til Jægerspris, talte han med Weinschenck, om de kunne bytte embeder. Da Weinschenck havde solgt sin mølle og ikke havde noget sted at bo, gik han ind på forslaget og ansøgte om at måtte afstå ekspektancen til Graner. Ansøgningen blev imødekommet, og ekspektancen blev afstået 3.9.1753. Weinschenck overtog derefter embedet på Jægerspris, hvor han var til sin død. Søn: Friderich Wilhelm Weinschenck.

Når man først har sat noget i gang, så kan dere dukke meget op. Jeg vil hermed takke Torben Sørensen for de tilsendte jpg-filer.

mvh
Varla(ejvind)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-05 23:58

se ovennævnte svar

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 00:00

Der er en gruntvig med i den familie & pontopidan, osv

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 00:01

Birgitte Elling,er født i Ålborg

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-10-05 00:03

I dag har været en god dag, men da jeg skal tidligt op i morgen, så må jeg løbe nu.
Tak
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-10-05 00:07

Datteren, Anna Elisabeth Weinschenck, blev gift med Frederik Christian Grundtvig.
Anna Elisabeth Weinschenck døde 7 mar 1783, og så vidt jeg kan regne ud, så er det Frederikke Sophie Grundtvig, som anføres i nedenanførte uddrag af FT-1787:
--------------------------------------------------------------------------------
Uddrag af personer i husstanden:

Sorø, Øster Flakkebjerg, Gunderslev, Gunderslevholm, , , 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Michael Klocher, 46 , Gift, Hosbond, Forpagter paa Gaarden,
Anna Magrethe Weinschinch, 43 , Gift, Madmoder, ,
Anna Cathrine Klocher, 17 , Ugift, [deres Børn], ,
Juliana Klocher, 16 , Ugift, [deres Børn], ,
Friderika Klocher, 14 , Ugift, [deres Børn], ,
Sophia Gruntvig, 9 , Ugift, hendes Søster-Datter, ,
-------------------------------------------------------------------------------
mvh
Ejvind

PS: Pontopidan har jeg da ikke været opm ærksom på - hvordan er de det ?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 00:18

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Bolette Cathrine Ovesen Elling
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 1738 Of, Aalborg, Aalborg, Denmark

Christening:
Death: 22 FEB 1772 Soro, Soro, Denmark

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Ove Elling Family

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Johan Ludvig Christian Pontoppidan Family
Marriage: 23 MAY 1766

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-10-05 00:24

Ja, nu ser jeg det, og hende har jeg endda haft registreret i flere år, men det er først i dag jeg har fundet og registreret Owe/Ove Elling.
Tak
Ejvind

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 00:33

Ok det var så lidt
der er flere data om de forskellige aner på nettet,
efterårsferien banker på døren så nu er det godnat
imorgen er der forhåbentlig atter en dag
den bringer kanske mere nyt frem i lyset
fra ja du ved
der var engang osv

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-10-05 13:51

Til senta

Det var da også meget. Du er skrap. Jeg må stille et spørgsmål og du må skynde dig at svare så jeg kan give dig en masse point.

Med de bedste hilsner og mange tak

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-10-05 17:19

Til Senta

Jeg har i dag 14.10 søgt på Oeders Eftr. 1771 Holbæk, da Karen Christiane (Kassa) Stockfleth er født 1775 på Selsinggaard paa Samsø. Det var da et forsøg vær.

Da der ikke ernogen tælling i Norge før 1801 hjælper det ikke noget at søge i Norge før 1801 og der har vi ham jo. Jeg har ogsø søgt i København, men det har du sikkert også.

Hvor kan han have været i 1771?

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 19:58

Gerhardt Faye, 28 ,& karen stakflet er gift Ca1794
Karen Christiane (Kassa) Stockfleth er født 1775
ja men det er ikke sikkert han er kommet til danmark før 1772 ?? hvor har han så været indtil han landet på falster 1790 ??
& Norge hørte under Danmark på dette tidspunkt eller ????
Du skriver
Bestalling meddelt gennem General-Landvæsens Kollegiet.
Landinspektør 27.5.1779 ( Blandt de 20 første) Bestalling meddelt gennem Rentekammeret

General-Landvæsens Kollegiet hvor er det ???
Løbenhavn ??? eller

Samtlige personer i husstanden

maribo, Falsters Nørre, Stadager, Stadager Sogn, , Wennerslund Hovedgaard, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frue Kancellieraad Hans Tersling, 33 , Enke, Madmoder, Eyer af Wennerslund,
Jørgen Tersling, 10 , Ugift, Børn alle i første Ægteskab [Frue Kancellieraad Hans Tersling], ,
Grethe Tersling, 9 , Ugift, Børn alle i første Ægteskab [Frue Kancellieraad Hans Tersling], ,
Anna Rebeche Tersling, 8 , Ugift, Børn alle i første Ægteskab [Frue Kancellieraad Hans Tersling], ,
Mette Helene Tersling, 5 , Ugift, Børn alle i første Ægteskab [Frue Kancellieraad Hans Tersling], ,
Gerhardine Tersling, 3 , Ugift, Børn alle i første Ægteskab [Frue Kancellieraad Hans Tersling], ,
Rebeche Hinchdej, 26 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Huusjomfrue,
Dorthe Elisabeth Calitz, 24 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Selskabsjomfrue,
Bodil Nielsdatter, 22 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Stuepiiger,
Bodil Christensdatter, 32 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Stuepiiger,
Ingeborg Swane, 19 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Barnepiige,
Lucie Swendsdatter, 36 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Korkepiige,
Anna Christensdatter, 24 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Bryggerpiige,
Maren Michaelsdatter, 33 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Meyerske,
Grethe Chrestensdatter, 25 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Malkepiiger,
Ellen Frandsdatter, 25 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Malkepiiger,
Kirsten Madsdatter, 24 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Malkepiiger,
Karen Hansdatter, 32 , Ugift, Tienestefolk [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Malkepiiger,
Gerhardt Faye, 28 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Informator,
Hans Bonnichsen, 26 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Ridefoged,
Knud Jenssen, 32 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Ladefoged,
Steen Friderichsen, 55 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Skovfoged,
Jørgen Pedersen, 29 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Kudsk,
Ole Kappel, 25 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Tiener,
Hans Christensen, 28 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Ladekarl,
Rasmus Rasmussen, 25 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Material Kudsk,
Ole Nielsen, 24 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Staldkarle,
Niels Christophersen, 22 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Staldkarle,
Jørgen Rasmussen, 53 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Rygter,
Rasmus Jensen, 13 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Stalddreng,

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-10-05 20:28

Til senta

Bestalling meddelt gennem General-Landvæsens Kollegiet.
Landinspektør 27.5.1779 ( Blandt de 20 første) Bestalling meddelt gennem Rentekammeret

General-Landvæsens Kollegiet hvor er det ??? :
KØBENHAVN lå ved Christiansborg og Tøjhuset var en del af Centraladn. Senere blev det til Dansk Kancelli og er i dag Landsbrugsministeriet, (Fødevareministeriet).

Eksamen skulle aflægges i København på Universitete så 23.8.1768 må han være i København. Næste gang jeg kommer Rigsarkivet vil jeg se i Oversigtet over studenter på Københavns Universitet, måske står han der.

Gerhardt Faye, 28 ,& karen stakflet er gift Ca1794
Karen Christiane (Kassa) Stockfleth er født 1775.

Ja Gerhadt hat siggert truffet Vores Mand da han bliver udnævnt til Stiftlandinspektør Lolland-Falster 10.11.1790.

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 21:05

han kan jo ha boet i Norge indtil han mødte sin første hustru.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 21:11

Dorothea Christiane GRAUMANN kan jo være datteren fra Selsinggaard

Female Family
- Birth: About 1755
Marriages:
Spouse: Christopher STOCKFLETH Family
Marriage: About 1774 , , Denmark

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-10-05 21:45

I udpluk fra ovenstående vil jeg nævne:
"Samtlige personer i husstanden

maribo, Falsters Nørre, Stadager, Stadager Sogn, , Wennerslund Hovedgaard, , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Frue Kancellieraad Hans Tersling, 33 , Enke, Madmoder, Eyer af Wennerslund,
Gerhardt Faye, 28 , Ugift, - [Frue Kancellieraad Hans Tersling], Informator,

Se "Patriciske Slægter - Anden Samling -" - side 89,106-107

Gerhard Faye (se S. 89), f. 22. Feb. 1760 i Lyngdal, 1780 Student privat, 1781 Cand. phil., tilbragte derpaa 3 Aar i Hjemmet, studerede l ½ Aar Teologi i København, men forhindredes ved en 6 Maaneders Nervesygdom i at tage Eksamen, Medarbejder ved Maanedsskriftet Minerva, 1785—89 Hovmester hos Fru Tersling paa Falster.

mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 22:06

nu hedder han Eggert Gabriel de Stockfleth
Christiane Dorthea Graumann

Forside Søg Persondata Anetræ Efterkommere Slægtsrelation Tidslinie GEDCOM Log ind Danish Dutch English Finnish French German Norwegian Portugese Spanish Swedish
Køn Kvinde
Person ID I47154 OneTree Genealogy
Sidst ændret 08 Oct 2005

Familie 1 Eggert Gabriel de Stockfleth
Børn 1. Kassa Christiane de Stockfleth, f. 1775

Gruppe-skema F22035 OneTree Genealogy

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-05 22:33

Ældre malerier
743/1121: Ubekendt maler: Portræt af Ane Christine Stokfleth. DKK 5.000 (€ 670).
solgt: 7. juni kl. 13:12. Hammerslag: DKK 7.500 (€ 1.000) ...

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-10-05 23:56

Jeg har foreløbigt kun fundet en enkelt henvisning til Eggert Stockfleths 3. hustru, nemlig

http://gedbas.genealogy.net/datenblatt.jsp?nr=86328734

hvor hun oplyses at være Frederikke Kløcker:
getauft: 30 MAY 1774 Sæby K. Voldborg Hrd., Roskilde amt
gestorben: 28 OCT 1817 Nykøbing F.,Falsters S.Hrd.,Maribo amt
begraben: 04 NOV 1817 Nykøbing F.,Falsters S.Hrd.,Maribo amt

Gift OMK 1801 med Eggert (Gabriel) Stockfleth

Jeg har foreløbigt ikke kunnet finde andet, men det er da et kik værd- ik'

mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 00:05

Hvis Frederikke Kløcker er korrekt, så har vi hermed moderen til
Friderika Sophie Dorthea Stockfleth som blev gift med Johan Georg Wittrock

Desværre har jeg ikke kunnet komme det nærmere (endnu) og dagen går på hæld, så godnat for denne gang.

mvh
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 00:13

Frederikke Kløcker
Friderika Klocher, 14 , Ugift, [deres Børn], ,
Sorø, Øster Flakkebjerg, Gunderslev, Gunderslevholm, , , 2, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Michael Klocher, 46 , Gift, Hosbond, Forpagter paa Gaarden,
Anna Magrethe Weinschinch, 43 , Gift, Madmoder, ,
Anna Cathrine Klocher, 17 , Ugift, [deres Børn], ,
Juliana Klocher, 16 , Ugift, [deres Børn], ,
Friderika Klocher, 14 , Ugift, [deres Børn], ,
Sophia Gruntvig, 9 , Ugift, hendes Søster-Datter, ,
--------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 00:15

Logisk. Tak for henvisningen.
Ejvind

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 00:18

Fridericha Christiane Klocher, 16 , Ugift, Datter, ,

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager Kvarter, , Matr. 44, 199, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Kirstine Klocher, 46 , Enke, Huusmoder, ,
Niels Klocher, 25 , Ugift, Søn, Fuldmægtig,
Fridericha Christiane Klocher, 16 , Ugift, Datter, ,
Cathrine Christiane Klocher, 10 , Ugift, Datter, ,
Søren Carl Friderich Bent. ?, 15 , Ugift, Søstersøn, ,
Sophie Lorck ?, 26 , Ugift, Tjenestepige, ,
Dorthea Simermand, 40 , Enke, Tjenestepige, ,
Jochum Ballesig, 24 , Ugift, Logerende, Stud.Med.,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 00:19

no det er ikke den rigtige Fridericha Christiane Klocher

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 00:31

Kan måske være hende her:

Frederica <KLOCHER>
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 30 May 1774 Place: Kisserup, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: KLOCHER

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C219951
Source Dates: 1771 - 1832
Film or Fiche Number: 48312
Collection Details: Kisserup; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 00:38

Jeg tror dette er søsteren:
Juliane <KLOCHER>
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 13 Jul 1772 Place: Kisserup, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: KLOCHER

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C219951
Source Dates: 1771 - 1832
Film or Fiche Number: 48312
Collection Details: Kisserup; Den Danske Folkekirke

og her bliver søsteren gift
JULIANA KLOCHER
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: KNUD RUTZOU Family
Marriage: 30 AUG 1793 Gunderslev, Soro, Denmark

og her den anden søster gift

ANNA CATHRINE KLOCHER
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: HANS CHRISTIAN MOURITSEN Family
Marriage: 26 JUN 1790 Gunderslev, Soro, Denmark

Bemærk at alle har forbindelse til Gunderslev.

Nu går den altså ikke længere, Jeg siger punktum for "i dag" og godnat

mvh Ejvind

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-10-05 02:03

Til Senta og Ejvind

Se Anna Magrethe Weinschinch, 43 , Gift, Madmoder, , ???

Kan det være en søster til hans anden Hustru Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck???

Navnet er da tæt op af.

Mvh

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 07:36

Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck er datter af Frederik Wilhelm Weinschenck og Birgitte Elling, og Anna Magrethe Weinschenck er søster til Frederik Wilhelm Weinschenck.
Altså er hun faster til Cathrine Sophie Margrethe Weinschenck.
mvh
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 08:06

Den ældste Weinschenck som jeg har fundet, var Georg Friderich Weinschenck, og han blev gift med Anna Nürnberg, født i Kongens Lyngby som datter af Martin Nürnberg der var møller i/på Fuglevad Mølle.
Anna Nürnberg var ca 14 år yngre end manden.
Georg Friderich Weinschenck var parforcejæger, senere kgl. Skovrider.
(Parforce-jagt er en selskabsjagt, som foregår til hest og med hunde, og som engelske kongelige ynder at deltage i. I England er der opstået meget ballade om denne jagtform).
Så Georg har muligvis været "indkaldt" - dvs. det kan være han kommer fra udlandet. Muligheden er dog at han kommer fra eksempelvis Pommern, som Danmark få år forinden havde måttet afstå i forbindelse med fredsslutningen med svenskerne.
Det er nærmest påfaldende at svigerfaderen hedder Martin Nürnberg, men det behøver ikke at betyde at også han kommer fra eksempelvis Pommern, men meget tænkeligt dog fra et tysktalende område.
Blandt mine egne forfædre er indvandrere omkring 1760 og dengang som nu giftede indvandrere og deres efterkommere det første par generationer sig ofte med ligestillede, dvs. indvandrere osv.
Jeg har derfor søgt efter de samme navne i Tyskland, men ikke fundet noget jeg kan bruge.
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 08:10

PS: Fuglevad Mølle har uden tvivl ligget i Kongens Lyngby Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.
mvh Varla(ejvind)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-10-05 08:32

Til Ejvind

Ja Fuglevad Mølle har ligget i Kongens Lyngby Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt,
og det gør den også i dag, nu på frilandsmuseet.

Det er så den anden bygning som en af mine slægtninge har ejet, boet i.

Når jeg får tid igen vil jeg se dødsfald efter Frederikke Kløcker samt skiftet efter ECS på Landsarkivet i København. I vil få besked.
Krigen 1807-1814 forhindrede os også i nogle folketællinger.

Der må være flere børn en de to Senta har fundet endtil nu fra 3. ægteskab.

Mvh

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 09:24

På nuværende tidspunkt vil en udskrift fylde ganske mange sider fordi jeg for at kunne eftersøge forskellige muligheder pt. har mange baggrundsoplysninger med i databasen. Baggrundoplysninger som senere vil kunne nedskæres temmelig meget.
Men du skal være velkommen til også at få disse oplysninger, men dels p.g.a. omfanget, men også fordi der er oplysninger om nulevende, så må det ske direkte via post eller mail (helst mail).
mvh
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-10-05 09:31

Til Ejvind

Jeg vil gerne have det tilsendt pr mail.
sct@mail.tele.dk

Mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-10-05 09:45

Til Senta og Ejvind

Jeg har lige gennemgået den af senta funde folketælling 1845:

Thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Storgade, , , 58, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anton Vittendorff, 58 , Gift, , districtscirrurg, Frederikssund, Frederiksborg Amt
Bettye Vittendorff, 52 , Gift, , hans kone, Kiøbenhavn
Frederiche Vittendorff, 20 , Ugift, , deres datter, Thisted
Anne Michaline Stochfleth, 40 , Ugift, , huusjomfrue, Nyekjøbing Falster NB#

Det må være en datter til 3. ægteskab

Mvh.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:16

Der findes Stochfleth,i Randers, Ringkøbing , vejle, Odense , Kolding osv ?? er de alle efterkommer efter din de Stokfleth fra Norge ???
bla.

Husband
Niels Wilhelm Von Stockfleth Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Vibeke Ida Magrethe Vorse Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Elisabeth Hedevig Cathrine de Stockfleth Pedigree
Female

Birth: 14 MAR 1806 Kolding, Vejle, Denmark
Christening:
Death: 23 OCT 1811
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Elisabeth Antonette Stockfleth
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 09 JUN 1777 Frederikshald, , , Denmark

Christening:
Death: 25 AUG 1857

Burial:

ELEONORA STOCHFLETH SEEBERG
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: FEB 1809 Ringkobing, Ringkobing, Denmark

Christening:
Death: 1809

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: CHRISTIAN STOCHFLETH SEEBERG Family
Mother: MARIANE DOROTHEA FUURMAN
Christian Stockfleth
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: < 1726> <Ulriksholm,Kjolstrup, , Odense, Denmark>

Christening:
Death:
Burial:

osv

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:23

fra denne side http://www.d-s-j.homepage.dk/apn/grundlov.htm
Det var under alvorlige forhold, at vor grundlov blev til. Krigen gik sin gang i hertugdømmerne, snart bar det opad, og snart gik det nedad; til tider var Jylland stærk truet, og mere end een jysk Rigsdagsmand havde ondt ved at samle sig om rigsdagsarbejdet, fordi han ængstedes for hus og hjem. Så kom slaget ved Kolding den 23. april, hvor vore tropper blev slået, og oprørerne trængte ind i Vejle Amt. Her fængsledes amtmanden, Orla Lehmann, og herredsfoged Stokfleth kaldtes hjem fra Rigsdagen for at overtage ledelsen af Amtets sager. De Rigsdagsmænd, der boede sydligt i Jylland, havde mest grund til frygt, men det blev repræsentanterne fra limfjordsegnene, der kaldte de andre jyske rigsdagsmænd til møde for at forhandle om det forsvarlige i at forlade Rigsdagen og

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:29

her er måske enken efter Stockfleth

Marie Dor. Lovise Stockfleth, 72 , Enke, , Enke efter Cap. og Toldasserer Stockfleth, Kbhvn
Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hørsholm, , Hørsholm By, 46, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Cathrine Stockfleth, 93 , Enke, , Pensionist, København
Henriette Cathrine Ulferts, 46 , Ugift, , Barnebarn, København

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Ølstykke, Slagslunde, Slagslunde Bye, , , 1., FT 1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Henrich Friderich Pram, 61 , gift, Husbonde, Sognepræst for Slagslunde og Ganløse,
Olava Maria Stockfleth, 49 , gift, hans Kone, ,
Rachel Berth, 19 , ugift, fattig Jomfrue, ,
Kisten Rasmusdatter, 21 , ugift, Tjenestepige, ,
Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Nørre Herlev, Herlev By, , en Gaard, 12, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
August Ludvig Staffeldt, 46 , Gift, , Kammerjunker og Sko??,
Marie Dorothea Luise F. Staffeldt, 44 , Gift, , Hans Kone,
Anne Adolphine Luise Staffeldt, 17 , Ugift, , Deres Datter,
Schack August Staffeldt, 14 , Ugift, , Deres Søn,
Christian Bernhard Urban Staffeldt, 12 , Ugift, , Deres Søn,
Agathus Dillew Frederik Staffeldt, 11 , Ugift, , Deres Søn,
August Wilhelm Staffeldt, 8 , Ugift, , Deres Søn,
Adolph Magnus Staffeldt, 3 , Ugift, , Deres Søn,
Maria Dorothea Luise Stockfleth, 70 , Enke, , Efter Kaptain Stockfleth,
Frederik Johan Reinhard Brünniche, 26 , Ugift, , Forstcandidat og Landmaaler,
Johan Frederik Wedel, 27 , Ugift, , Cand. Theol., Huuslærer,
Jens Nielsen, 64 , Gift, , Tjenestekarl,
Johanne Christophine Madsen, 22 , Ugift, , Tjenestepige,
Augustine Marie Hoffmayer, 22 , Ugift, , Tjenestepige,
Marie Pedersdatter, 24 , Ugift, , Tjenestepige,
Karen Madsdatter, 25 , Ugift, , Tjenestepige,
Margrethe Pouline Jørgensen, 24 , Ugift, , Tjenestepige,
Niels Larsen, 26 , Ugift, , Tjenestekarl,

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Nørre Herlev, Herløv By, , en Gaard, 8, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
August Ludvig v. Staffeldt, 51 , Gift, , Kammer-, Forst- og Jagtjunk., samt Skovrider, Kbhvn.
Maria Dor. Lovise St. født Staffeldt, 49 , Gift, , hans Kone, do [Kbhvn.]
Agathus Ditlef Fred. Staffeldt, 17 , Ugift, , deres Børn, Nyborg
August Wilhelm Staffeldt, 14 , , , deres Børn, do [Nyborg]
Adolph Magnus Staffeldt, 8 , , , deres Børn, Her i S.
Anne Adolphine Lovise Staffeldt, 23 , Ugift, , deres Børn, Kbhvn.
Johan Frederik Wedel, 32 , Ugift, , Cand. theol. og Huuslærer, Thorup S. Frdb. A.
Marie Dor. Lovise Stockfleth, 72 , Enke, , Enke efter Cap. og Toldasserer Stockfleth, Kbhvn.
Juliane Marie Birch, 32 , Ugift, , Tjenestefolk, Kallundborg
Gunild Marie Jensdatter, 26 , Ugift, , Tjenestefolk, Bloustrød S, Frbrg. A.
Dorthea Kirstine Mortensdatter, 19 , Ugift, , Tjenestefolk, Helsinge S. Frdbrg. A.
Birgithe Amalie Sørensen, 27 , Ugift, , Tjenestefolk, Herlufmagle S. Præstø A.
Jørgen Andersen, 32 , Ugift, , Tjenestefolk, Strø S. Frdb. A.
Lars Jensen, 37 , Ugift, , Tjenestefolk, Liunge S. Frb. A.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:36

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Sankt Annæ Øster Kvarter, , Matr. 69, 250, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Ferdinand Rørbye, 35 , Gift, Huusbond, Fuldm.Rentekamm,
Frederikke Eleonore Stockfleth, 25 , Gift, hans Kone, ,
Elisa Caroline Rørbye, 2 , Ugift, deres Datter, ,
Birgitte Stockfleth, 10 , Ugift, en Søster til Konen, ,
Marie Brun, 28 , Ugift, Jomfru, ,
Margrethe Cathrine Holbech, 33 , Ugift, Tjenestepige, ,
Johan Henrich Ratsack, 28 , Ugift, Huusbond, O.Skibschirurg,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:39

Udtræk fra DDD

Amt : København

Retur til søgeside

1 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: OE-1771
Mandens navn: Stockfleth Mandens erhverv: Søe Capitain
Mandens alder: 32 Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Nej Hustrus alder: 22
Hustrus civilstand: Gift Hustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Sankt Annæ Øster Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Folio Bb
Indtastningsnr: C7268 Løbenr.: 56

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-10-05 10:56

Til senta

Stockfleth er en gammel officerslægt fra Norge og i sin tid fra Holsten. Der er flere grene fra Norge og dem du har fundet er mindst fra 3-4 grene.

Hvis du slår op i Danske sagfører vil du finde mindst 2 sider og går du længere tilbage ca. 2½ side og det er ikke de samme. Ikke for at skræmme dig.

Jeg tror at børne af 3 ægteskab blev spret til slægtninge. Kun skiftet egter ECS vil måske bringe dem frem.
mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 10:58

Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JOHAN CHRISTIAN WIBE STOCHFLETH
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: FRIDERICA ULRICA STOCHFLETH Family
Marriage: 03 SEP 1793 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 11:01

sikkert efterkommer af ovennævnte

Margarethe Stokfleth, der imidlertid døde i en alder af kun 43 år - efter at have født ham 11 børn. Arven efter biskop Stokfleth

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-10-05 11:39

I "Hvem Forsker Hvad 2001" har Rita Kløcker i Holeby en efterlysning af bl.a. Albert Christian Ludvig Kløcker (1825-1883), og der eftersøges/nævnes flere andre med navnet Kløcker.
Der er mange med navnet Kløcker, nogle uden tvivl også adelige, og jeg er uden anelse om mulige slægtsskaber, men i sin eftersøgning kan hun jo være stødt på også nogle af dine slægtninge.
mvh Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 12:22

Samtlige personer i husstanden

maribo, Falsters Sønder, Nykøbing Falster Købstad, Frisegade No 33, , , 111te fam, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Henric de Gyndelberg, 61 , Gift, Huusbonde, Kapilain og Enroullæringe Cheff,
Maria Elisabet Kløkker, 34 , Gift, hans kone [Henric de Gyndelberg], ,
Christian Carl Hermanfridrich de Gyndelberg, 10 , -, Deres Søn [Henric de Gyndelberg og Maria Elisabet Kløkker], Søekadet,
Friderich Abraham Kløker, 37 , Ugift, Logerende [Henric de Gyndelberg og Maria Elisabet Kløkker], Lever af sine Midler,
Mette Lone Dyrhuus, 20 , Ugift, Jomfrue [Henric de Gyndelberg og Maria Elisabet Kløkker], Husjomfrue,
Barbara Madsdatter, 23 , Ugift, Tienestepige [Henric de Gyndelberg og Maria Elisabet Kløkker], Piger,
Karen Kirstine Jørgensdatter, 22 , Ugift, ligesaa [Tienestepige [Henric de Gyndelberg og Maria Elisabet Kløkker]], Piger,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 12:24

Husband
HERM. LENGERCHEN V. KLOCKER Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CAROLINA DE HOPPE Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. MARIA ELIESABETH V. KLOCKER Pedigree
Female

Birth:
Christening: 19 AUG 1765 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 12:28

Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
HERMAN LENGERKEN VON KLOCHER Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 MAR 1762 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CAROLINA DE HOPPE Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 MAR 1762 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-10-05 12:32

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Rosenborg Kvarter, , , Store Købmagergade 2, 5, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Caroline Sal.Kløeckers fød Hoppe, 48 , Enkemand, , ,
Friderich Abraham Kløecker, 23 , Ugift, En Søn, Student,
Maria Elisabeth Kløecker, 21 , Ugift, En Datter, ,
Christine Holmstrøm, 25 , Ugift, Tjeneste Folk, ,
Malene Niels Datter, 24 , Ugift, Tjeneste Folk, ,
Amon Jensen, 42 , Ugift, Tjeneste Folk, ,
Niels Christesen, 34 , Ugift, Tjeneste Folk, ,
Jens Christensen, 46 , Ugift, Tjeneste Folk, ,

--------------------------------------------------------------------------------