/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
ny opvaskemaskine
Fra : ghosty
Vist : 1954 gange
100 point
Dato : 08-10-05 19:49

Vi har haft meget glæde af vores AEG sensorlogic opvaskemaskine som efterhånden nu er blevet 8 år og defekt. Vi skal derfor ud og investere i en ny og ønsker at høre jer af hvilket råd I ud over AEG mærket kan anbefale. Prisen må ikke overstige 4000 kr. Maskinen kører flere gange i døgnet da vi er en relativ stor familie. Så en stærk og robust af sin art foretrækkes.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-10-05 20:01

Siemens eller Miehle går man ikke fejl af. De ting jeg har i Siemens er bare super.
Torben

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 20:09

Prøv lige at se på disse maskinerne som er på denne link http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=opvaskemaskine&x=0&y=0 jeg ville have valgt Bauknecht gsfs 5321 fin maskine med ikke alt for meget dikkedarer som kan gå i stykker...........Hvor tit bruger man alle de fancy programmer som nogle maskiner har??? Jeg feks.. bruger bare 2

mvh sverola

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 08-10-05 20:41

Hej ghosty.
Mine forældre har altid købt Miele. De har en hjemme og en i sommerhuset. Den hjemme holdt i 20 år, før de for 5 år siden måtte skifte den ud og den i sommerhuset er nu 26 år gammel. Det er ca samme holdbarhed på deres vaskemaskiner forøvrigt. Det er superkvalitet.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 08-10-05 21:40

Ja Miele har jo altid været et godt mærke og jeg kan også se at de er èn af de få firmaer som overholder det de lover i diverse forbrugertest. Så vi går på jagt efter en miele denne gang. Ligesom edbpriser kan vise danmarks billigste forhandler på EDB-området ja findes der en tilsvarende side på hårde hvidevarer?
I får tak for jeres bud.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-10-05 22:45

Vi har, gennem mange år, altid haft elektroniske opvaskemaskiner. Vi er blevet belært om at 'jo mere elektronisk halløj der er i en maskine, des mere er der, der kan gå i stykker'.

Så købte vi nyt hus og 'arvede' en MEGET gammel opvaskemaskine - en Siemens, ingen 'dikkedarer' hér, SLET ingen Maskinen er 14 år gammel, kan vaske op og gør det fornemt! - der ud over kan man sætte den til at skylle, ikke meget andet (men det er jo osse nok). Den kører bare PERFEKT - vi er SÅ glade for den og har måttet bøje os i støvet for alle dem der havde sagt at vi var tumpede når vi altid gik efter elektronikken

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-05 00:29

Ja, jeg vil så ikke anbefale en AEG...
Jeg havde i mange år en Bosch (ca 10 år), indtil den stod af her i sommer, efter at have været meget flittigt brugt.

Jeg investerede så i en AEG favorit, og for det første er kurve og spulearme noget "billigt dallerværk" i forhold til Bosch, og den vasker ikke så godt af. (Selv om maskinen er dobbelt så dyr i indkøb, men i høj grad et af de tilfælde hvor det er navnet der sælger, mener jeg)

Eneste + ved den (hvis specifikationerne holder hvad de lover) er at den skulle være billigere i strøm.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Satellit

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-05 11:28

Jeg vil give dig ret i, at Miele er et godt mærke. Deres maskiner bare holder og holder og holder. Min mor havde den samme Miele vaskemaskine i 28 år!
Jeg vil anbefale dig at undersøge markedet og finde ud af, hvilken model du ønsker at anskaffe dig. Når det er gjort, kan du søge varen til en lavere pris på nettet.
Du kan søge billige hvidevarer på nettet de følgende 2 steder:
www.ahvidevarer.dk
www.peterspris.dk

Der er sikkert også andre steder, men det er bare lige de 2 jeg kender.
Har selv sparet mange penge på diverse hvidevarer på denne måde.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 12-10-05 18:03

Ud fra jeres indlæg har vi besluttet os for at vi denne gang satser på miele og modellen G647S. Tilbudsprisen incl. montering og levering har vi fået oplyst til at være 7800 kr.
Nu ville jeg jo gerne have sammenlignet denne pris på nettet men kan bare ikke finde nogle links som henviser til prissammenligninger. Google synes jeg ikke lige gav resultat.

Mener I prisen er fair?

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 14-10-05 16:39

I får tak for jeres indlæg. Resultatet blev en miele G647 scu. Pris 7800 kr leveret og monteret. Om det er specielt billig ved jeg ikke da jeg ikke har kunne finde maskinen omtalt på nettet (danske sider). Er der mon nogen som kan linke mig en pris i Danmark / Tyskland?

Da firmaet her, ikke fortalte mig at det var en demo model fra butikken, og at der var mindre ridser i frontpanelet har jeg naturligvis brokket mig og lige nu er vi ved at finde ud af hvor stor en dekort vi eventuelt bør have.
Havde jeg blot fået disse oplysninger at vide inden jeg købte maskinen havde jeg kunne forholde mig til det, men noget tyder på at sælgeren ikke har været klar over problemstillingen og lyder da også til at ville give fair play. Han vender tilbage med en løsningsmodel når han har snakket med chefen.

Jeg havde forestillet mig at min samlede pris m burde svare til prisen i f.eks Tyskland, minimum 7000 kr. Det er trods alt meget ærgelig at købe en ny og så dyr maskine når der allerede er ridser på den.
Hvad synes I?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 17-10-05 09:07

Selvfølgelig skal du da have nedslag i prisen!
Jeg ville nok forlange et nedslag på 1000 kr, - så kan du jo altid lade dig forhandle ned derfra. Hvis du sætter hårdt mod hårdt, kan du jo bare bede leverandøren om at komme og afmontere maskinen igen og så komme med en spritny, når de har den. Det skal selvfølgelig ikke koste dig ekstra! Det er ham der har lavet en beklagelig fejl, og han skal da bare være glad, hvis du kan leve med den, men så må det også koste et nedslag i prisen.
Hvis han insisterer på at du skal betale fuld pris, bør du insistere på at få en ny maskine uden ridser.
Held og lykke!