/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dansk tv i USA - stikforvirring
Fra : hidane
Vist : 558 gange
150 point
Dato : 08-10-05 11:25

Først en undskyldning, hvis dette spørgsmål er forkert placeret, men der syntes ikke at være en kategori, der passer bedre til et spørgsmål om stik til tv-apparater..!?!?

Udgangspunkt: jeg har taget et dansk tv med til USA - B&O MX7000 fra 2002, der har fået tilføjet en NTSC-tuner foruden den danske PAL-tuner. Så vidt så godt - og en såkaldt step-down voltage converter, så jeg kan bruge apparatet på de 120 V herovre har jeg også styr på (forventer at indkøbe en model fra American North Star), MEN jeg har problemer med de amerikanske antennestik.

MX7000'eren har 2 Scart-stik, S-video samt normalt dansk antenne-indgang, mens man her i USA som antennestik bruger samme stik som man i Danmark (normalt?) bruger til satellit-receivere. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde et omformer-stik mellem disse to systemer/stik. I vores lokale Radio Shack kender man slet ikke til sådanne omformere/convertere - de ved end ikke hvad man kalder de amerikanske stik andet end 'us antenna plug'...og det får man jo ikke meget ud af..!!

Kan nogen hjælpe?

Venligst
hidane

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-10-05 11:32

Hmm...måske jeg selv lige har fundet svaret? Det ser faktisk ud til at Radio Shack har hvad jeg behøver på deres hjemmeside:

http://www.radioshack.com/product.asp?catalog%5Fname=CTLG&category%5Fname=CTLG%5F011%5F003%5F011%5F000&product%5Fid=278%2D261

Det ser ud til at være adapter til et dansk antennestik??

hidane

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-10-05 11:41

Indtil videre accepterer jeg ikke nogen svar - er nødt til at vente til i morgen (lørdag hér) med at tjekke det i vores lokale Radio Shack, som ovenikøbet har adapteren på lager iflg. hjemmesiden!! Evt. interesserede kan se svaret hér indenfor det næste døgns tid (min tid er nu GMT -10)

hidane

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-10-05 11:42

hej
så må du være glad over there
men kan du ikke bare tage et coaix stik
en stump antenne kabel og et dansk
antenne stik og så selv lave en adapter
mvh
ole her ovre

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 11:42

Ja ja så må du jo give dig selv dine point
Men kunne du ikke bare bruge et ganske almindeligt dansk stik og montere dette på den antenne ledning som går op til dit tv????

sverola

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-10-05 11:43

Det hedder da vist ikke 'nogen svar', men 'noget svar' - sorry!! (Eller måske 'nogle'??)

hidane

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 08-10-05 11:45

Tak for de gode forslag, men jeg har kun et alm. standard antennekabel med fastmonterede stik med, så det kræver en forsendelse fra DK - men jeg tjekker som sagt lige Radio Shack i morgen. God nat herfra...

hidane

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-05 11:47

Have a good night and sweet dreams

sverola

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-10-05 13:25

hidane.

Det er den helt korrekte adaptor du der har fundet. Køb du blot den og du burde have pointene selv

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 10-10-05 11:17

Bingo! Adapter-stikket passede!! Tak for inputs..

hidane

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-10-05 18:31

Sådan! Så kan du se tv med dit danske fjernsyn igen

Hvis du vil lukke spørgsmålet skal du klikke på accepter svar ude til højre for det svar du synes var det mest korrekte

Annuller spørgsmålet
Fra : hidane

Dato : 02-02-06 00:03

Svaret har jeg selv fundet - se egen kommentar