/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
INTERNET
Fra : Traffic
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 08-10-05 09:17

Min søster er lige flyttet på landet.
De ønsker nu internet i deres nye hjem.
Kravene er:
Ikke for langsomt.
Ikke at skulle ringe op til en udbyder hver gang de vil på.
Fast pris (max. 250.- kr.)

De har fastnet telefon, men kun almindelig stueantenne til DR1 og TV2.

Hvad har de af muligheder ???????

Nazgul

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-05 09:20

Landet dækkes ca. 98% af bredbånd, så det er kun, at få fat på en udbyder of spørge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-05 09:24

Tdc har en løsning til 239,00 pr. mdr. Hvis i ringer til dem, kan de oplyse ret hurtigt, om din søsters forbindelse kan bruges, eller om det er for langt ude på landet

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-05 09:26

De skal jo have en ADSL-opkobling. Hvilket selskab der er billigst afhænger af deres bopæl. De må simpelthen tage kontakt til samtlige udbydere og bede om et tilbud alt inklusive og så vælge det billigste. Hilsen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-10-05 09:46

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/bestil/ny_kunde/
indtast telefon nr, og se om de kan få denne type

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-05 09:55

"flyttet på landet" - så skal du ringe til de forskellige og forhøre dig i og med det ikke er sikkert de kan få hvad som helst - jeg ville her nok anbefale tdc løsning da det er mest sandsynligt.
Der skal være rå kobber for at kunne få en adsl forbindelse i det hele taget

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 08-10-05 10:00

de skulle også tage en snak med sonofon, de havde en gang givet mig et tilbud på trådløst bredbånd. Men jeg ved ikke, om de stadig har det i deres sortiment.
kattefar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-10-05 12:50

Jeg bor selv på landet. og har bredbånd fra TDC. De kunne ikke garantere mere end 512/128 men efter en lille stund ca. 2 mdr. prøvede de linien af og den kunne lige banke 1024/128 afsted. Dette gælder for TDC at de faktisk mere eller mindre kan levere mindst 512/128 i hele landet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-10-05 12:53

Fijala -> Hvad giver du for det pr. måned?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-10-05 13:04

Det er gratis da min chef betaler medarbejder bredbånd du ved.

Det vil ellers koste 299,- eller er det 359,- pr. mdr. Jeg husker det ikke lige men de har en til billigere penge.
Din søster har hun ikke et job, så er muligheden om medarbejder bredbånd da oplagt.
Fordelen ved det er at skattefar betaler ca 40-50% af gildet.
læs lidt om det her http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_inf_medb
Det er faktisk en god løsning for firmaet også da det er omkostningsfrit for dem, og de sparer faktisk en lille smule på pensionen da det er sin bruttoløn der bliver sat ned.
Summa sumarum fx. 299,- pr. mdr for bredbånd, ligeså meget ned i bruttoløn altså før skat, dvs du skal betale skat af 299,- mindre pr. mdr. og kan det mærkes på det man får udbetalt, næh ikke særligt.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 10-10-05 08:08

Lige en enkelt oplysning jeg er kommet i tanke om.
De har parabol, og vil have viasat eller lignende.

Er der nogle muligheder for internet den vej ??????

Nazgul

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-05 09:20

internet via parabol er så vidt, jeg husker dyrt af H til.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 10-10-05 19:04

hvis du kan læse tysk, er her et god tilbud: http://www.teles-skydsl.de/?affiliate=DEU100001&zanpid=2222029C1327302460
kattefar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-10-05 19:12

hvad med den om medarbejderbredbånd

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 13-10-05 11:39

Tak for svaret arne.jakobsen.

Ja vi kommer jo nok ikke nærmere end dette. De må til at ringe rundt og så må vi jo se.

NAZGUL

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-10-05 12:30

Takker.