/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
norman blokere for internet omkobling
Fra : risvej07
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 07-10-05 23:08

jeg har norman firewall og den er begyndt at spærre så jeg ikke kan komme på internettet ( kan hvis jeg slår den fra )
har ryddet "sikkerhed-regler/brugerdefineret" og " aktivt indhold-avanceret" og synes at den står ens med de andre pcèr der bruger samme internet adgang hvad kan der være galt?????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-05 00:17

kig i dine indstillinger - for eks om du har blokeret for Microsoft Generic Host Process for Win32 Services

du skal tillade den at gå på nettet !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-05 00:18

ps.. har du checket for evt spyes og virus som også kan forhindre adgangen via firewall ???

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-10-05 08:34

Kig efter at du kke har dobbelt firewall altså f.exp. winXP og Norman?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-10-05 08:34

Kig efter at du kke har dobbelt firewall altså f.exp. winXP og Norman?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-05 11:51

hvis det er sket efter en opdatering af Windows Xp kan dit problem skyldes at firewall'en er låst i indstillingerne og det løser du nemmest ved, at højreklikke på Norman ikonet i proceslinien (N), vælg konfigurationseditor, fjern markering ved Norman personal Firewall.
Genstart computeren.
Gå derefter ind samme sted og sæt markering ved Firewall......, vent til freshie assistenten dukker op og spørger om du vil hente de tidligere indstillinger, sig nej til det og kør Freshie assistent guiden igenem.
Det er en løsning der ofte hjælper når man kører fast i indstillingerne.

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 09-10-05 12:50

Tak for svaret BjarneD. det var lige det der skulle til

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-05 13:11

Den løsning er i øvrigt ofte anvendelig når Norman firewall driller og er for de fleste nemmere at håndtere end manuel ændring af blokeringer.