/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50
Fra : tronddk
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 07-10-05 19:03

hvordan gør man det der med at man skal holde bagbremsen i for den er ved at være umulig og trykke i (den bremser fin men man skal virklig presse til før den gider og ta ved) (vi snakker om hvordan man gør den overflødig ved ikke hvilke tandhjuld den tar ved og kan ikke finde noget om det i servis/reprasion bog )

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-10-05 19:56

Hvis den er med tromle og ikke skivebremse, så er det nede ved baghjulet.
Men jeg synes at du skal skille hele bagbremsen ad og slibe bremsenøglen lidt, og smøre den bagefter.
Og se efter om dine klodser er slidt i bund, og er de det, så sæt nye i.
Kør ikke rundt uden bagbremse, det er da for dumt.
Men hvis du virkelig vil fjerne den, så fjern den arm som drejer nøglen ind til bagbremsen.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-10-05 23:28

jeg vel ikke fjerne bagbremse (du misforstår ) det er den ting der gør du ikke kan trykke kickstarten ned uden at holde bagbremsen ind det er den jeg vel fjerne ikke bagbremsen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-05 16:54

Vidste ikke at man skulle holde bremsen i før den ville starte.
Kan du slet ikke træde på kickstarteren uden at holde bremsen i bund?
Eller er det fordi baglyset skal lyse før den kan starte.
Hvis det er det første, så skal du finde den ting inde bag skjoldet som blockere kickstarteren og fjerne den ting.
Udover det, så ved jeg det ikke.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 20-11-05 15:23

kan tæde den i bund men den tar ikke ved hvis jeg ikke har bramsen meget løst så den tar ved inde i kickstarte boxen

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 29-01-06 20:23

Tak for svaret NoShyGuy.