/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Leguaner og andre krybdyr
Fra : moira
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 06-10-05 17:55

Er det muligt at sætte f.eks. kamæleoner, gekkoer etc. sammen med Grønne leguaner? De grønne leguaner går i et terrarie på 5250liter, så det er ikke pladsen der mangler
Mvh Marco

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-10-05 18:24

Arghhhhhhhhh, jeg har krybdyr og det aner jeg virkelig ikke.

Hvis du ikke får hjælp herinde, så prøv:

http://www.star-reptiles.dk

http://www.nhf.dk/

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 06-10-05 18:27

http://www.star-reptiles.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3084
det kan ikke anbefales at sætte dem sammen, da de stresser hinanden.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 21:10

Kommer vel lidt an´på størrelsen, både på dyr terrarie, godt, med gemmesteder.
Men det er stort kan jeg se, godt du ikke har fisk, og skal rense det......
Men du kan vel prøve dig frem, alle siger et eller andet, men ingen ved noget
Prøv med et dyr, AD GANGEN.
Og masser af skjulesteder, og masser af føde, til at begynde med
Kender ikke meget til disse KRYB, men håber, du giver dem Bla. Vitaminer, og levende føde.
Eller´s kan det hele, egentlig være ligemeget, da de havner ved en dyrlæge, alligevel.
Men,, tror du passer på dine dyr, da, du eller´s ikke ville ofre den plads, du har givet dem
mvh

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-10-05 22:11

Du, den der med at prøve et dyr ad gangen, den går ikke med krybdyr.

Grøn leguan er lidt en vildbasse, kamæleoner er meget forsigtige dyr.

Jeg har leopardgekkoer og jeg ville tænke mig meget godt om, inden jeg satte andre krybdyr derned.

Faktisk ville jeg slet ikke gøre det.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 06-10-05 22:34

Jeg mener helst heller ikke at man skal sætte dem sammen, men hvis Leguanerne er unger sker der nok ikke så meget ved det.
Med store Leguaner fra 80 cm og op, vil jeg fraråde det.
Har selv haft leguaner, og ikke for at prale så er jeg faktisk en lille smule stolt, da jeg er den første i Danmark der har lavet opdræt på Grønne Leguaner

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-10-05 23:48

LOL
troede,,,,,,,,,,,det var småKRYP vi talte om
Melder mig ud NU.
mvh

Kommentar
Fra : moira

Dato : 06-10-05 23:49

Opdræt ligefrem, det lyder som lidt af en bedrift. Det kan du sagtens tillade dig at være stolt af. Syns bare jeg læste på en udenlandsk side, at man sagtens kan holder forskellige arter sammen. De lever jo trods alt også side om side ude i naturen..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-10-05 00:10

Bare de behandles bedre end i´ en´ dyrehandel.
SÅ ER JEG LIGEGLAD
Held og lykke.
mvh