/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Om Bilsyn....hjælp
Fra : pk2dk99
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 05-10-05 16:12

Hej
Jeg køber en bil men han har ikke synreport. Hvordan kan man tjekke om syn på interne??????????? Hvad er webside address? Jeg har Reg nummer til bilen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 16:16

Du kan ikke tjekke det på nettet, men få oplyst hvor den er blevet synet, og henvend dig der

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-05 16:25
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-05 16:37

http://www.bilboksen.dk/ her kan du gratis melde dig ind. Har du bilnummereret kan du se rapporten!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 17:08

3773... så blev jeg det klogere

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-10-05 17:57

og hvad har det med Windows XP at gøre

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 05-10-05 18:02

sorry hcma......

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-10-05 19:05

Til Nordsted1
Når du svarer på spørgsmål så bør du vide noget om det du svarer på, ikke bare sige:"nej det kan du ikke" og tage en tjans på at det er riktig svar. Hvis du ikke er sikker ,så kan du bare la være og svare, eller sige at du tror der er sådan,men ikke er sikker. Håber ikke folk her på kandu har fået fejl svar pga.at du svarer på noget du ikke ved noget om.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-05 19:34

Jamen hvad vil du egentlig med en synsrapport?

Det eneste du kan bruge den til nu om dage, er for at se hvornår bilen sidst er synet. (det kan du også få at vide ved at ringe til motorkontoret og opgive registreringsnummeret)

(ja, okay, og så hvis den er synest med småfejl som skal rettes)

Man får ikke den deciderede fejlrapport mere.

Hvis bilen f.eks. har været til syn og er blevet kasseret og skal til syn igen, får man et nyt stykke papir hvor der ikke står hvilke fejl der har været, men at bilen nu er synet uden konstaterede fejl eller småting der skal rettes).

og de rapporter der kunne findes på nettet (kan ikke mere undtagen hvis linket fra 3773 kan bruges) står der også kun hvad der fremgår af det sidste syn, og ikke evt. fejl der er rettet ved et omsyn.

mvh dova

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-10-05 21:44

-og synsrapporten giver dig ikke ret meget sikkerhed. Købte en nysynet bil i juni måned - den er nu for anden uge i træk blevet hentet af Falck og afleveret hos mekanikeren, men udskiftning af diverse dele til en sikkert horribel pris - har ikke fået den sidste regning endnu

Skal så sige at min "nye" bil er fra 1994, så selvfølgelig vil der blive noget, men det er altså også kun lidt over 4 måneder siden den gik igennem syn - uden anmærkninger.

Men selvfølgelig har det en betydning alligevel, for du har jo brug for at vide, hvornår din bil bliver indkaldt igen. Når min bliver det, så er jeg bange for, at det bliver ny indmad i et gammelt (men nydeligt) karosseri

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-05 21:53

alimak.... da jeg svarede, var jeg sikker, men er så blevet så meget klogere. Jeg svarede udfra noget jeg har oplevet, og var ikke klar over at det havde ændret sig