/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
APV chekliste – Handlingsplan
Fra : Disi
Vist : 3539 gange
40 point
Dato : 05-10-05 10:03

APV chekliste – Handlingsplan

Vi er et lillet Firma (Metal Industris) der har harft besøg af Arbejdstilsynet.
Vi har så fået fortalt at vi skal lave en APV chekliste – Handlingsplan !!!
Vi er to ansatte og tingende fungere fint , men alligevel skal vi lave denne plan.
Er her nogen der kan give foreslag til hvad vi kan skrive

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 05-10-05 10:55

Hej Disi.
I skal simpelthen gå hele firmaet igennem og skrive om alt. Det være sig, hvis I bruger forskellige kemikalier og rengøringsmidler, så skal I skrive, hvilke stoffer det drejer sig om. I skal skrive, om jeres arbejdsstillinger, er de gode nok, ergonomisk korrekte. Er der gentagent, ensidigt arbejde. i skal skrive, om I har en sikkerhedsgruppe og i så fald, hvem der sidder i den gruppe. På denne adresse kan I se Arbejdstilsynet's forslag til, hvad en APV skal indeholde. Ilaver jeres egen, men så den er justeret lige præcis til jeres virksomhed.
http://www.at.dk/sw5588.asp
Hvis det ikke virker, så gå ind på www.arbejdstilsynet.dk og find undermenuen med ArbejdsPladsVurdering.
Held og lykke med det og god fornøjelse.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-10-05 11:35

Ja vi skal osse til at lave sådan en på vores Arbejdsplads ,og jeg skal lave den Føj
jeg kunne godt tænke mig at se nogen eks.på hvordan man kunne skrive dem

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-10-05 12:41

Der findes skemaer som man skal udfylde, det er nemlig lovpligtigt at lave sådan en mindst 1 gang om året, hvor alle medarbjder udfylder et sådant skema.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-10-05 14:29

25: Man skal lave en APV som skal revideres mindst hver 3-år. APV skal laves i samarbejde med medarbejderne, da de som regel bedst kender de risici/gener de kan komme ud for i deres daglige arbejde - der er således ikke nogen tvang til udfyldelse af et skema - der er udelukket tale om hjælpeskemaer.

DISI - Arbejdstilsynet har en del materiale liggende som du kan anvende, fx en hjælpe tjekliste for den enkelte brancher. Surf lidt på deres hjemmeside www.at.dk

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-10-05 14:39

Vi laver en APV hvert år, og har en samtale med vores chef.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-10-05 14:41

NB og så laver man altså en fælles handleplan, hvad man hver især vil fremover

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-10-05 14:41

NB og så laver man altså en fælles handleplan, hvad man hver især vil fremover

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 05-10-05 18:16

Søg i google og du får tonsvis af sider, den bedste er nok her:

http://www.barweb.dk/Arbejdspladsvurdering-APV.aspx

Hilsen Morten

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-10-05 09:20

25: Det er ikke et lovkrav at man skal lave en APV hvert år, men den skal dog holdes a jourført - det må være rart at have en chef der tager arbejdsmiljøet alvorligt

AMP

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 06-10-05 14:56

Hej
Industriens Branchearbejdsmiljøråd har lavet en vejledning om APV for mindre virksomheder - også "APV på et par timer". Her er et link: http://www.i-bar.dk/Rapporter/APV%20i%20mindre%20virksomheder.aspx
vh Lars V

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-10-05 16:26

ampere Man tager arbejdsmiljøet MEGET alvorligt på min arbejdsplads - heldigvis

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 09-10-05 21:51

Hej
prøv linket her http://www.interresearch.dk/research/apv.html
det er måske en lille hjælp
vh birkenfeldt

Accepteret svar
Fra : larve2

Modtaget 40 point
Dato : 10-10-05 18:19

Meningen er at du skal med dine ansatte vurdere om der evt. er nogle problemer og finde løsninger på disse. Der er et rimeligt værktøj omkring ATs besøg hos AT : http://www.at.dk/sw12421.asp
vh Lars V

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 17-01-06 08:36

Tak for svaret larve2.

Kommentar
Fra : Bcoach