/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
script print pop up vindue
Fra : flemmingdane
Vist : 1324 gange
200 point
Dato : 04-10-05 20:59

På en website har jeg sat et printer ikon som når det bliver aktiveret - kommer med et pop up vindue hvori der er en tekst. Jeg søger et script der aktiverer pop up vinduet samtidig med printfunktionen (kontrolpanel for udskriv).

Mit javascript for pop up vindue ser således ud:
<script language="JavaScript" src="pop-closeup.js"></script>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 09:56

Hej.
Prøv denne.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Print this page.</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p><a href="javascript:;" onclick="window.print();return false">Print this page.</a>
</p>
</body>

</html>

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 200 point
Dato : 05-10-05 10:00

Og popupvindue her.
Eller kan du hente popup maker, og andet, på www.steenmartinsen.dk
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Demo Pop-Up Window</TITLE>

<Script Language=JavaScript Type="Text/JavaScript">
<!-- Hide Script from old browsers
// You must put this code in the <HEAD> section of your HTML page

// Made with Dyro Pop Maker 1.6
// http://www.Dyro.Biz
// Come and get more free products :)

function PopWidnow(url_pop)
{
var PopWidth=400;
var PopHeight=300;
var PopLeft = (window.screen.width-PopWidth)/2;
var PopTop = (window.screen.height-PopHeight)/2;

DyroBiz=window.open(url_pop,'DyroBiz','toolbar=no,status=no,menubar=no,location=no,directories=no,resizable=no,scrollbars=yes,width='+PopWidth+',height='+PopHeight+',top='+PopTop+',left='+PopLeft);
}

// End hiding script from old browsers -->
</Script>
</HEAD>

<BODY>

<A href="javascript:PopWidnow('http://DIT LINK HERXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX')" alt="Pop Window">Click Me !!!</a>

</BODY>

</HTML>

Godkendelse af svar
Fra : flemmingdane

Dato : 05-10-05 11:08

Tak for svaret smxxx.

Kommentar
Fra : flemmingdane

Dato : 05-10-05 11:14

Jeg søger et script á la dette:

<form>
<input type="button" value="Click here!" onClick="print(');window.location=xxxxxx.htm">
</form>

og som kan udføre 2 handlinger på éen gang - kalde pop up vindue og printfunktion

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 11:21

Hej
Har jeg forstået det sådan.

Et popupvindue, hvor der ligger en knap, med print side.
Og på siden skal der være tekst eller andet.
Som du bare kan ligge ind.

Hvor stort skal vinduet være, ligemeget, du kan selv rette det.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 11:39

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Demo Pop-Up Window</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p>.............Hej, dette skulle virker, indsæt koden, efter <head> og indsæt billede eller tekst her.
Vinduets størrelse og plasering, kan du ændre selv. Ligeså med farver.
Dette sletter du bare...............</p>
<p><a href="javascript:;" onclick="window.print();return false">Print this page.</a>
</p>
<script language="JavaScript" type="Text/JavaScript">
<!-- Hide Script from old browsers
// You must put this code in the <HEAD> section of your HTML page

// Made with Dyro Pop Maker 1.6
// http://www.Dyro.Biz
// Come and get more free products :)

function PopWidnow(url_pop)
{
var PopWidth=800;
var PopHeight=600;
var PopLeft=100;
var PopTop=0;

DyroBiz=window.open(url_pop,'DyroBiz','toolbar=no,status=no,menubar=no,location=no,directories=no,resizable=yes,scrollbars=yes,width='+PopWidth+',height='+PopHeight+',top='+PopTop+',left='+PopLeft);
}

// End hiding script from old browsers -->
</script>

<form method="get">
<p>&nbsp;</p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 05-10-05 11:43

Forresten muligt, du skal lave/indsætte dette i forbindelse med et link...

Kommentar
Fra : flemmingdane

Dato : 05-10-05 12:17

Hej
Jeg ved ikke om jeg har udtrykt mig korrekt, MEN du kan se hvad jeg mener på dette link til min brors testside:

http://rd.fyn2.dk/

- prøv at trykke på printer ikonet på siden. Det er kommando til em sådan funktion.