/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dækken til bil
Fra : scossa
Vist : 4899 gange
20 point
Dato : 04-10-05 18:51

Hej
Kan det betale sig at sætte et dækken over en bil der står ude hele året
kan det have en gavnlig virkning på for eks fugt
Hilsen Karen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 18:54

Den skal helst ikke pakkes ind, så holdet dækkenet på fugten både ude og inde i vognen. Indvendig kan den mugne

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-05 20:22

Nordsted 1 har ret .........det kan dog være en fordel at have et dækken over bilens frontrude om vinteren for at gøre det enklere at skrabe sne ..Men er det tænkt som et alternativ til garage vil jeg hellere bygge et telt med gennemtræk til at sætte den i ............De fås faktisk til en rimelig penge

sverola

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-05 21:16

De der hel og halvgarager som overtrækkene kaldes skader ikke bilen med mindre de anvendes forkert. Overtrækket er lavet af et kunstsof der tillader luft at gå igennem, men holder vand ude.
Man skal ikke lægge det over en våd bil, men ellers er det glimrende i mangel af bedre.
Hvis man lægger det på en våd bil og det senere fryser vil det være vanskeligt, at få af og det samme gør sig gældende i kraftigt snevejr.

Jeg har selv anvendt en såkaldt halvgarage der kun dækker tag og ruder og den er meget effektiv hvis den lægges på før duggen falder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 21:22

Helgarager er blevet frarådet til campingvogne, selv om kunstoffet tillader luften at gå igennem, så en halvgarage må vel være bedre, hvis man vil have noget over bilen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-05 21:31

Der er nok den forskel at når man tildækker en campingvogn så er det for en længere periode, mens man da normalt bruger "dytten" jævnligt og derfor kan det ikke sammenlignes, men den væsentligste årsag til, at jeg foretrækker den lille model er, at en helgarage er temmelig uhåndterlig og er den ikke strammet ordentligt eller passer dårligt vil den i længden slide på lakken, men at fugten ved fornuftigt og kortvarigt brug skulle skade er ikke rigtigt fordi der netop er ventilation og dækkenet beskytter jo mod dug og frost, men ikke regn Det vigtigste for stort set alt der bliver vådt er, at det rimeligt hurtigt kan blive tørt igen og derfor er kortvarig brug ikke et problem.
Jeg har som fhv. automek.set mange biler, især sportsvogne og klassikere, hvor det blev brugt meget før i tiden og de tog bestemt ikke skade.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-10-05 22:39

scossa

Neej. Lad være med at bruge penge på det. Hvis det er fordi du vil have dine bilruder isfri om vinteren, når bilen står udendørs, er aviser meget bedre. Prøv, hvis der bliver varslet frostvejr, at dække din forrude og bagrude med en avis. Så er dine ruder garanteret 100% rene og frostfrie.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-05 22:46

Jamen Frank det er jo så sandt som det er sagt hvis det ikke lige var fordi aviserne har en tendens til at placere rundt omkring i området i stedet for på bilens ruder så snart vinden puster lidt på dem.
Man bliver nu ikke fattig af en såkaldt halvgarage, der er fæstnet med elastikker.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4838&n=10&KundeID=sBjTvjTjeHKpms1R1ng87KOUp430426

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-05 00:34

Hvis din bil er utæt, så vand siver ind i bilen i regnvejr, kan det være en god idé, ellers mener jeg dækkenet holder mere vand inde end ude.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-05 00:40

Har I prøvet venner? For det har jeg og den duer slet ikke til at holde regn ude. Den er til at beskytte imod rimfrost.
I øvrigt er helgaragen kun velegnet til at beskytte mod solen da den er for bøvlet om vinteren.

Her er hvad HN skriver om deres produkt:
Citat
Ingen sne eller is på vinduerne om vinteren. Beskytter mod varme om sommeren.

Kommentar
Fra : scossa

Dato : 05-10-05 16:43

Mange tak for svarende til alle
hilsen kho

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-05 17:39

klik på accepter ved det bedste svar, så får vedkommende dine point

Godkendelse af svar
Fra : scossa

Dato : 09-10-05 16:27

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 09-10-05 17:08

Helt ok.og selvtak..........Håber at du fik løst et problem.....

sverola