/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Ny side 1 som overskrift i browser.
Fra : fredag
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 04-10-05 13:17

Hej, jeg er ved at lave en hjemmeside og har ændret "title" til det jeg ønsker skal stå i toppen af browseren. Jeg har brugt frontpage´s rammer. Men der står stadig ny side 1 i toppen af browseren. Hvad gør jeg forkert ??
Jeg har gemt det hele.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 04-10-05 13:24

har du husket at gemme siden i frontpage! vigtigt
har du husket at overføre den nye side til webstedet?
har du husket at opdatere din browser?
thorkil

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 04-10-05 13:24

har du husket at gemme siden i frontpage! vigtigt
har du husket at overføre den nye side til webstedet?
har du husket at opdatere din browser?
thorkil

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-05 13:29

Hvis der står ny side 1 i Browseren er det vel fordi du har kaldt din side det da du gemte den - giv siden et rigtigt navn når du gemmer den . Evt læg et link.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-10-05 13:29

Hej Thorkil1:

Har gemt, opdateret. Jeg har ikke overført (oploadet) til webstedet men burde vel kunne se ændringer der er gemt i "vis i browservindue" ??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-05 14:50

Jamen har du prøvet at gemme din side under det navn du ønsker der skal ses i browsern. Se min tidligere kommentar.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-10-05 14:53

Hver side har fået et navn og på alle sider har jeg under "title" skrevet "Horup Sommerhuse". Men intet hjælper.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-05 15:10

Så er jeg ikke med hvad du mener, for selve sidens navn den er gemt under vil da være det der vises i Browserens adresselinie og sidens tittel som står i Head bruges bl.a. til søgemaskinerne sammen med meta-tags.

Prøv at opload siden og læg et link så kan vi måske bedre løse det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-10-05 15:24

Nej du har ret, jeg har nok ikke forklaret mig tydeligt nok, når jeg kigge på den blå bjælke foroven i min browser, så står der lige nu "kandu.dk - Microsoft Internet Explorer". Når jeg laver min hjemmeside vil jeg have det skal stå "Horup Sommerhuse" Og det er det jeg bøvler med.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 04-10-05 15:25

frontpage gør nogle gange nogle underlige ting - såsom at den ikke kan finde ud af at opdatere ændringer. Mit forslag er også at lægge det ud på webstedet og se der.... engang skulle man gå ind i feltet med filnavne til venstre og trykke f5 for opdater for få opdateringer til at virke. Men som sagt : frontpage gør nogle gange tingene på sin egen måde. Har du gemt en fil under et bestemt navn - og er "title" ændret til det : så er det også det der står øverst i browservinduet...

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-10-05 15:33

Nej jeg jo ikke have at filerne alle har det samme navn, så hver side har et andet navn, men under hver side har jeg i title skrevet det navn jeg ønsker at man skal kunne se i den blå bjælke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-05 15:46

Nu er jeg med, og ja du skulle faktisk kunne se det når du afprøver siden i din brower. Men uden din kode kan jeg ikke sige hvad der er galt.

Har du prøvet har du prøvet bare at dobbeltklikke på din fil så du får den direkte ind i Browservinduet - så tror jeg næsten det virker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-05 15:57

Prøv dette dette, for det virker.

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Horup Sommerhuse</title>
</head>

<body>
</body>
</html>

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : nebis

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-05 16:14

Du skal ændre <title> i din index fil, dvs. den fil der hedder index.html eller index.php eller hvad den nu end hedder til efternavn

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-10-05 08:27

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Horup Sommerhuse</title>
<base target="_self">
<style fprolloverstyle>A:hover {color: red; font-weight: bold}
</style>
</head>

<body link="#C0C0C0" vlink="#C0C0C0" alink="#0000FF">

<p>&nbsp;</p>
<div align="center">
<center>
<table border="0" width="100%">
<tr>
<td width="20%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana" size="2"><a href="index.htm" target="nederst">Forsiden</a></font></td>
<td width="20%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana" size="2"><a href="grundplaner.htm" target="nederst">Grundplaner</a></font></td>
<td width="20%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana" size="2"><a href="farvevalg.htm" target="nederst">Farvevalg</a></font></td>
<td width="20%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana" size="2"><a href="hvor%20er%20husene.htm">Hvor
er husene ?</a></font></td>
<td width="20%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana" size="2"><a href="kontakt.htm" target="nederst">Kontakt</a></font></td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
<hr>

</body>

Her så koderne som jeg ikke kan få til at fungere.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 06-10-05 15:33

Tak for svaret nebis. Det var den der skulle ændres, jeg gjorde det ved at højreklikke, vælge egenskaber og der kunne jeg ændre navnet.