/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kristine Marie Larsen
Fra : sverola
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 03-10-05 09:09

Hej jeg søger efter oplysninger om efterkommere til Kristine Marie Larsen også kaldet " Thybo Stine/Stinne) Hun var min bedste mor og boede i Saltum.Min far hed Svend Kristian Larsen og var født i Pandrup 1902....Jeg ved at min bedstemor havde et lidt omflakkende liv da hun fik 4 børn med flere fædre??!! Jeg har aldrig fået at høre hvem min bedstefar var ..Min faders bror som hed Alfred Larsen omkom sammen med søn og svigersøn i en trafik ulykke i begyndelsen af 1960 erne...Jeg ved at det er sparsomme oplysninger men det kunne jo være...........

Med venlig hilsen

Sverola

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-10-05 09:50

>Jeg ved at det er sparsomme oplysninger...
Problemet er snarere, at det meste er for nyt til at kunne findes på nettet.

De steder du anfører ligger vel i Hjørring Amt?
Men når din farmor blev kaldt "Thybo Stinne" mon hun så ikke stammer fra Thy??
Jeg ville søge her i Thisted Amt.

Mon ikke hun er født ca 1865-70?
Var Alfred ældre end din far?? Og de to andre endnu ældre???
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-10-05 10:32

Jeg kan ikke åbne dette link:
"
Fødte piger i Kettrup 1855-1891
Ugift Maren Nielsen, datter af Niels Nielsen Svendsen Thybo i Husby, ...
Amalie Kristine Marie Larsen. Gmd. Kristian Peter Larsen Vestergaard og hustru Ane ...
home.worldonline.dk/erlingje/kettrupp1.htm - 267k - Supplerende resultat - Cached - Lignende sider
"
Set fra Saltum, Pandrup er Kettrup jo tæt på Thy, kan din farmor være født her?
Hed hun også Amalie??
("Amalie Kristine Marie Larsen" så forstår jeg hun blev kaldt "Thybo Stinne").
Svend

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-10-05 10:59

Jeg har et stykke papir hvor der står " Kristine Marie Larsen , datter af ugift Ane Margrethe Pedersen af Jetsmark, født i Jetsmark sogn, Hoetbo ?? Herred d. 28 april 1880 og konfirmeret marts v / april 1894 "
Så der står ikke noget om at hun hed Amalie........ Men jeg må indrømme at det ser vældig nært ud........Men man må vel gå ud fra at alle navnene blev noteret dengang.
Jeg var i Jetsmark kirke for en del år siden og forhørte mig lidt for -men de kunne ikke hjælpe mig ...Det må dog siges at jeg da søgte efter min bedstefar ...
Jeg fik at vide at jeg havde familie i Saltum ,men tog dengang ikke kontakt.desvaærre..

sverola

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-10-05 18:28

Jetsmark er jo samme egn: Pandrup...
Så forstår jeg ikke, at hun blev kaldt "Thybo Stinne"?

Når hun er så ung, kan jeg ikke bidrage med meget mere fra nettet,
(og hun har ikke haft mange år til at flakke om i, med mindre din far er den ældste??).
Svend

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 03-10-05 20:20

Min far blev sendt ud og tjene med 8 år og så vidt jeg ved tog hun så de andre børn med videre til næste gård...Min far har sommetider fortalt om sin mor og "far" men der står ingen opført i kirkebogen som har vedgået faderskabet...Præsten fortalte at det på den tid var alm at imigrere til USA eller andet sted når man havde gjort en pige gravid og ikke kunne/ville være faderen............Ja ja jeg vil nu ikke helt afslutte spørgsmålet endnu Svend det kunne jo være at der dukkede en fjern slægtning op..Forresten mit fornavn er også Svend lidt pudsigt........... Men du skal have mange tak så langt

Sverola

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-10-05 21:01

Du skal da ikke give op allerede, der er mange andre muligheder,
eksempelvis: http://www.sognetraef.dk/

Jeg er fra Himmerland og kender også flere i Thy med lokal kendskab til slægter,
men desværre ingen så langt nordpå, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-10-05 10:56

> født i Jetsmark sogn, Hoetbo ??
Det hedder Hvetbo ifølge: http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=soegsogn
Med 5 lokale eksperter:
Jetsmark sogn, Hvetbo herred, Hjørring amt (5)

Og der er også 5 i Saltum: http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&sognid=220
Det fremgår tydeligt at mange emigrerede fra den fattige egn, måske også din farfar?

Mens Kettrup er under Thisted Amt: http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=1609
Her finder du link til de to kendte slægtsforskere Hans Engmark og Ketty Thidemann,
der måske kan hjælpe dig videre, Svend

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 04-10-05 20:06

Tak skal du have .jeg skal checke de link ud...........At det hedder Hvetbo vidste jeg ikke .skriften på papiret var lidt gnidret lige der så jeg tog en chenche..
Men nok engang tak så vidt

sverola