/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Fugleedderkopper
Fra : maj_britt
Vist : 1133 gange
10 point
Dato : 02-10-05 15:01

Knægten og jeg har købt sårn en fætter, en Avicularia sp. Pink fødder.

Andre med interesse i fugleedderkopper herinde?

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 20 point
Dato : 02-10-05 16:07

http://images.google.dk/images?q=Avicularia+sp&svnum=10&hl=da&lr=&start=40&sa=N

sådan en fyr der ?
Puha ad nej.... du godeste nej.... uvardk !
Tager i den nogle sinde ud af buret ?
Hvad kostede den ?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:14

Lige præcis sårn en

Vi fik den jo først igår, den er lille, med sorte fødder.

ja, gu skal den ud af buret.

Den sølle sum af 70 kr, vi var i Rødovre på krybdyrsmesse.

Næste år hedder det Roskilde, i maj måned, og der SKAL jeg have en korn- eller mælkesnog.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 02-10-05 16:20

Okay... det var godt nok billigt da.... næsten for billigt.. troed sådan en kostede 5000 eller sådan.
den er ikke gifti kan jeg så næsten regne ud ? siden i tør tag den ud....

En slange kunne jeg bedre forstille mig, eller sno som du siger.
Tror bare godt sådan en sno kan lugte lidt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:42

En voksen kostede 500.

Nej, den er ikke giftig, såvidt jeg ved, må der slet ikke holdes giftige dyr herhjemme, det gælder da slanger, så det gælder vel også edderkopper?

Vi har haft slange, en stor boa, jo, deres afføring lugter, men fjernes det med det samem, så er dyret lugtfrit.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 17:02

Hej.
Alle edderkopper har en gifttand, eller hvad man kalder en sådan, og dermed gift.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 17:04

Det er den eneste måde, de kan fortære deres bytte, ved at insprøjte gift, der lammer byttedyret, og tildels opløser byttedyrets indvolde.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 17:05

Nå jo, men den er næppe giftig for os mennesker.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 17:12

Hvis du lider af allergi, jo.
Ovennævnte har en gift der svarer til et hvepsestik.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 17:15

Gør vi så ikke, vi kan godt tåle at blive stukket af hvepse.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 19:05

Tak for svaret Trine08.