/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital Spejlrefleks
Fra : fleng
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 01-10-05 22:48

Køb af digital camera, hvad er bedst Canon EOS 350D kontra Nikon D50 hvert med standard obejektiv, hvilken er den foretrukne eller måske er der en der er bedre som i kan anbefale, begrund hvorfor.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 22:51

Nikon D70 er langt bedre - skulle jeg hilse fra der har forstand på det og sige - fordi det ligger bedre i hånden

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-05 22:55
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-10-05 22:59

den her kan du kigge på også:

RE: Canon EOS 350D vs. Nikon D70s
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Mikkel

Jeg har selv et D70s, og ville ikke bytte det til et 350D.
Du skriver at Canon har bedre opløsning, ja men hvor tit får du lavet A2 idag?
ISO - Ja okay, det er også den eneste ulempe ved D70 som jeg ser det.
Max Shutter - Tro mig, du får brug for 1/8000 sekund i solskindsvejr.
LCD - No doubt;)
Hastighed - Der giver jeg dig bestemt ikke ret, D70 er KLART hurtigere efter du har taget et billede, og det kan tage langt flere billeder efter hindanden, hvis du har et hurtigt kort kan du stort set bare blive ved at skyde, det kan du overhovedet ikke med 350D.
Feeling - Nikon har helt klart det bedste feel, når du tager det i hånden, grebet er belagt med gummi og det ligger godt og stabilt i hånden, og dine fingre finder nemt knapperne.
Da jeg tog 350D i hånden var mit først indtryk: "Wow, det er lille, det føles ligesom mit A60 bare med udskfteligt obejtkiv!" og jeg følte hele tiden at det var ved at falde ud af hånden på mig.

Objektivet på 18-70 er klart bedre end 18-55, den er både mere lystærk i teleenden, den har SWM-motor(USM) og den er i det hele taget MEGET skarpere med sit ED glas.

En anden ting er at, jeg helt klart syntes at D70 er nemmere at gå til, det hele var logisk. Ved Canon, virker det hele meget uoverskueligt i starten efter min mening.

Bare min mening, men prøv selv før du køber;)

Med Venlig Hilsen

Rasmus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-05 08:32

Hvorfor ikke denne?
http://www.hasselblad.se/

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-10-05 10:11

Lige lidt supplerende, D50 kommer ind i billedet fordi den har SD kort. Pentax har også SD kort men hvor ligger den kvalitetsmæssig?
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-10-05 12:34

fleng:
D50, er sikkert et udmærket apparat, ligesom alle de andre der er nævnt.
Det handler om at lære det apparat man har i hænderne at kende, for der er ingen
tvivl om de kan tage forrygende gode billeder allesammen.
Om der SD kort eller CF kort i apparatet, ændrer ikke noget på billedet, det er kun et holdningsspørgsmål.
Så mit råd til dig vil være, køb det du synes bedst om, men husk også, at et lidt tungt apparat,
er mere stabilt, altså mindre chance for rystede billeder.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-10-05 14:10

Det med SD kort er fordi den notebook jeg sidder med har læser til SD kort, det er jo en fordel når mman skal i byen og fotografere. Jeg har ikke set nogen endnu der har læser til CF kort.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-10-05 14:21

Du mener du kan gemme filerne (billederne ) i din notebook? Fortæl lige hvor meget der er plads til i den notebook,
men jeg vil da mene det er lettere at have lidt ekstra kort på sig. Keldd.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-10-05 14:25

Der er 80 GB og hvis det ikke er nok kan de efter redigering brændes over på DVD.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 02-10-05 14:28

jeg har en Olymus cl2500 som skal udskiftes? er med hvad.
Fleng

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 200 point
Dato : 02-10-05 14:43

80 GB er rigeligt til alt muligt,ok jeg ved ikke hvordan og hvad du har tænkt dig at fotografere,men se her:

http://kortlink.dk/23r3 De er taget med Nikon D70, men de kunne ligeså godt være taget
med et af de andre cameraer, det jeg valgte det for, det var at
det lå godt i mine hænder, men derfor er det ikke sikkert det ligger godt
i dine, og det bruger CF kort. Jeg er aldrig løbet tør for plads,
men ok, har da haft lommen fyldt med tomme kort.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 03-10-05 20:52

Det er ikke helt tosset hvad Keld siger.
P.t.2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-05 21:44

Hej Svend (P.t.2), en lidt længere kommentar, må du godt lige komme med.
Hilsen Keldd
Svend, der er ikke blitz på Smaragd
libellen (guldsmed), men den sad på et strå, kun 10cm over jordhøjde, nu var det ikke jord men mudder, så ned og ligge på maven, bore albuerne ned i mudderet, og så håbe ad helved til, at den ikke flyver, bukserne var også pjaskvåde. Jeg ligner altid et bombenedslag, når jeg kommer hjem fra den slags ekskusitioner, men jeg har det strålende, når jeg ved der er noget i kassen.
Sorry fleng, jeg kom lige til at bruge din tråd, til Svend her. (Svend, superfotograf fra FK)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-10-05 22:00

Ingen problem Keldd (hvad er værst lave en fejl engang imellem eller slet intet at lave) for mig er det sidste det værste.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-05 22:39

Jo, men du skal helst ikke købe et camera, du bliver uvenner med, så vælg nu det du
synes er bedst, så går det ikke helt galt, med dem der har været på tale her.
Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-05 22:39

Jo, men du skal helst ikke købe et camera, du bliver uvenner med, så vælg nu det du
synes er bedst, så går det ikke helt galt, med dem der har været på tale her.
Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-05 22:40

Dobbeltkonfekt.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-10-05 22:56

det har jeg også prøvet, man tror ikke den registreret komandoen, så trykker man en gang mere. Til tider kører det ufatteligt langsomt på de her kanter.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-10-05 23:00

Det gør den over det hele fleng, jeg sidder i Sydsjælland, hvor er du??
Keldd

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-10-05 23:16

Jeg sidder i Holstebro

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 09-10-05 23:45

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-10-05 23:51

Held og lykke fleng.