/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydstyrke
Fra : Bir
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 01-10-05 22:05

Jeg har en bærbar computer. I forbindelse med at jeg kopierede noget musik til min harddisk (vha. Windows Media Player) sank den generelle lydstyrken pludselig til ca. det halve. Det gælder både lyd afspillet via CD, lyd fra harddisken og computerens "egne" lyde. Jeg har kørt virus- og spywareprogrammer, og jeg har været inde i alle de instillingsmuligheder jeg har kunne finde - uden resultater.
Når alle lydmarkeringer står på max. er lyden stadig lavere end "almindelig" anvendt lydstyrke.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at afklare hvad der kan være sket? Er det et hardware- eller et softwareproblem?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 00:47

Hej
Prøv at åbn media player, gå ind i funktioner/ kopier musik og se hvordan den afspiller lydkvaliteten.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 00:48

Det skulle være<<<<<<
Prøv at åbn media player, gå ind i funktioner/ indstillinger/kopier musik og se hvordan den afspiller lydkvaliteten.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 00:49

Eventuel format,,,,bedste kvalitet, samme sted.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 00:51

Stil den til Media lyd uden tab

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:23

kontrolpanel - lyde og lydenheder - stil den på høj med skyderen - klik på øverste avanceret og indstil den der - klik på lydstyrke for højtalere og indstil den der - og klik på avanceret ved siden af og indstil den der.
EVT... gendan standarder !

Hjalp på den jeg fik fikset i hvertfald - så jeg tror ikke det er VMP den er gal med

Kommentar
Fra : Bir

Dato : 02-10-05 11:01

Hej.

Tak for diverese gode råd - det ændrer desværre ikke på problemet.
Jeg tror heller ikke at det er WMP der er synderen, for som sagt er computerens egne dyt og båt-lyde også dæmpede.

Problemet er til stede hvad enten jeg bruger hovedtelefoner eller højtalerene.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 11:06

hvad det nu end er for en pc du har - så ring/skriv til producenten :)

mikrobløds bud umiddelbart er blot: "
Hvis du vil have den bedst mulige lydkvalitet, bør du begynde med at kontrollere, om du har de nyeste drivere til computerens lydkort. Du bør også kontrollere, at højttalerindstillingerne i Windows XP stemmer overens med den type højttalere, som du bruger."

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 03-10-05 16:01

bruger selv WMP10 - kan ikke afgøre om årsag/virkning er samme - jeg oplevede en tilsvarende ´lydhalvering´ - prøvede altmuligt, men uden held - geninstallerede WMP10 (uden forudgående afinstallering) og lyden var tilbage med ´sædvanlig styke´ - alt var igen perfekt ! - jeg ved ikke hvorfor ...