/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hej. Hjælp til klaver noder??
Fra : ministie
Vist : 3580 gange
60 point
Dato : 30-09-05 21:47

Hej. Jeg har ledt og ledt men jeg kan simpelt hen bare ikke finde nogen som helst internet sider hvor man kan finde noder til klaver. Jeg ville virkeligt blive glad hvis der var en der kender eller kan finde en hjemmeside hvor man kan finder klaver noder til forskellige sange.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:53

hvis du henter midifiler og vil spille efter dem kan du bruge anvil studio - der viser noderne
http://www.hitsquad.com/smm/programs/Mstudio_win95/

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 30-09-05 22:57

Er det akkorder eller noder du vil have?
På denne side, findes der mange kendte numre:
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/
Godt nok står der tabs, men der er også chords altså akkorder, hvis det skulle være det du søger.
I hvertfald er der et godt udvalg.

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 23:08

Hej ministie.

Jeg tror det bliver svært at finde rigtige klavernoder på nettet, jeg har selv søgt mange gange...

MEN - prøv engang at gå på dit bibliotek, du vil bliver meget overrasket over hvor mange klavernoder de har der!!

Nu ved jeg ikke hvilken genre du søger - men hvis dte er danske sange, nye som gamle, så er der endnu større udvalg. Ligeledes har de hæfter med f.eks. ABBA, SHUBBERNE osv osv osv...prøv at kigge selv

Der er fke.s også Politikens Lystige Viser - jeg mener der er ca. 13-14 bind, alle med noder og ovenover noderne står becifringer til guitar.
God fornøjelse og god weekend

venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 30-09-05 23:54

På siden www.sheetmusic.com kan man finde alverdens nye klavernoder, som dog koster et mindre beløb pr. node - man kan dog altid printe første side af partituret ud gratis.
Ellers kan du kigge på linksene her: http://www.pianoworld.com/freepianomusic.htm - her skulle være noget, der kunne falde i din smag...

Kommentar
Fra : 25

Dato : 01-10-05 10:30

du kan også låne det på biblioteket!

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 01-10-05 11:05

Prøv lige at checke denne site: http://www.8notes.com/piano/

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 01-10-05 23:27

eller er det muligt at efterlyse det du mangler på
danskesange.dk der er altid hjælpere der

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 01-10-05 23:28
Kommentar
Fra : glow

Dato : 02-10-05 22:42
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-10-05 21:32

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 60 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : ministie

Dato : 20-10-05 12:45

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Christina2912

Dato : 04-02-06 15:14

heej...
du kan finde klavernoder på www.calzone.se
det er en god side jeg selv bruger...
men der er kun sange fra a-f også noget Beatles og Queen
håber du kan bruge den..