/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
DR2 til hele landet... hvornår?
Fra : palle22
Vist : 390 gange
200 point
Dato : 30-09-05 16:13

Hej
Jeg mener at DR da de åbnede dr2 lovede at hele landet indenfor en vis periode ville være i stand til at se dr2. Men der er ikke sket noget med udbredelsen siden... Nogen der ved hvornår folk der betaler samme licens begynder at få samme produkt?
MVH

Kommentar
Fra : litko

Dato : 30-09-05 16:22

Jeg ved ikke hvordan DR lovede det, men det vil da visse steder kræve en antenne og med en sådan i form af en parabol, kan du uden videre modtage DR2 overalt i landet.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 30-09-05 16:24

Ja, det er jeg klar over, men skal man investere i paraboler for at modtage public service tv? Underligt... kan man så få et nedslag i licensen?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-09-05 16:46

Tv-2, som licensbetalerne er med til at holde i live, ligger også og roder rundt med canal digital.
Jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan en licensbetalt kanal, kan have noget at gøre med en privatfinansieret
ditto.
Kanal Zulu og Charlie, og nu snart een til, bliver der vist reklamer for i TV-2, men hvordan det hele hænger sammen med TV-2, har jeg lidt svært ved at se.
Palle22:
Dit spørgsmål har også undret mig, men vær sikker på een ting, det er os som licensbetalere,
Der får en lang næse. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 16:49

Jeg kan godt huske at det blev lovet - men et løfte der ikke blev holdt

De reklamerede endda på tekstTV med 'DR2 til hele landet', jeg mener endda der blev skrevet at 'Hvis du endnu ikke kan modtage DR2, kan du henvende dig *husker ikke hvor*'.
Men AK - jeg kender osse nogen der ikke kan modtage denne, ellers så udmærkede, kanal. Af dén grund, har DR2, her i huset, fået et øge/kælenavn - nemlig
'Den hemmelige Kanal'

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-09-05 16:52

DR skriver 1. april 2006.
Men det kræver en ekstra boks til 500-800 kr.

http://kortlink.dk/dr/23nf

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : litko

Dato : 30-09-05 17:00

Ja, og i 2009 nedlægges hele det nuværende analoge sendenet, og så skal vi alle have en boks, hvis vi vil se TV fra en jordbaseret sender.
Jeg synes det er ufatteligt, at selv om alle godt kan se fordelene ved den nye teknologi (f. eks. MP3) og gerne ofrer penge på det, så er det så snart talen falder på en antenne til TV evt. i form af en parabol, næsten umuligt at overbevise folk om, at tiden ikke står stille og at det koster noget at kunne være med på den elektroniske vogn.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-09-05 17:12

litko:
Den har du forkert fat i, det er hvad DR har lovet licensbetalerne, vi skal prøve at holde dem fast i.
Jeg f.eks., har faktisk haft parabol inden den blev opfundet (næsten), men med alle de licenskroner der bliver betalt, skylder de os noget, og ikke bare en ny dum overflødig TV-By. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 30-09-05 22:42

Men kan nogen så forklare mig hvorfor forbrugerstyrelsen ikke har sagsøgt ***** ud af bukserne på dr's ansvarlige?? Mine forældre som bor i vestjylland ville have stor glæde af dr2, men de har ikke lyst til at købe en parabol. Jeg synes ærligt talt det er middelalderlige metoder dr anvender i jagten på økonomisk overskud