/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
3Com Access Point 2000
Fra : renekure
Vist : 422 gange
250 point
Dato : 24-10-02 10:09

Hej
Jeg har et eksisterende lille netværk bestående af 3 PC´er der deler Internet forbindelse igennem en Cisco 677 Router - der er forbundet til en Intel 4-port Fast HUB, hvorpå de 3 pc´er er tilkoblet.

Nu er der så kommet en bærbar ind i huset, som jeg gerne vil bruger Internet (og det lokale netværk) på.
defor har jeg købt en 3Com Access Point 2000
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3CRWE20096A
som skulle være meget simpel at installerer !!

Men....

Når jeg tilsutter den, med det medfølgende krydsede kabel, til en ledig port i HUB´en - så sker der INTET.
Jeg kan ikke komme i forbindelse med den, i det medfølgende program : "3Com Wireless Infrastructure Device Manager"

Men.....

Hvis jeg kobler Access Pointen direkte på en stationær maskine´s netkort, så kan den godt finde den, og jeg kan kommunikerer imellem den stationære Pc og den bærbare. Det skal lige nævnes, at jeg her brugte et "ikke-krydset" kabel imellem Access Pointen og computeren.
Men dette giver jo kun mulighed for kommunikation imellem de to maskiner, og ikke Internet og det øvrige netværk.

Gode råd modtages med kyshånd

efter hvad jeg har snusset mig frem til i tidligere indlæg her i NG, skulle man godt kunne sætte Access Pointen op på en Hub, i lighed med enhver anden PC.

fortsat god dag til alle

René

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-10-02 10:30

Hej Rene,

har du prøvet med et lige/"ikke krydset" (straight) kabel, imellem Access Pointen og Hubben for at se om det virker?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 24-10-02 10:45

Hej Strarup

Er du også her

Jeg har prøvet med et "lige" kabel - uden resultat.

Som du nok kan se, har jeg mange glæder med min nye bærbare.
Jeg fik ikke set så meget på det andet problem i går, men hvis jeg får tid idag, skal jeg prøve at se, om jeg kan gen-installer XP, via en ny partition. - Men det hører du nok om senere

mvh René

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 19:02

> Når jeg tilsutter den, med det medfølgende krydsede kabel, til en ledig
> port i HUB´en - så sker der INTET.
> Jeg kan ikke komme i forbindelse med den, i det medfølgende program :
> "3Com Wireless Infrastructure Device Manager"

Jeg har det samme AP og har ingen problemer. Er der lys i link lampen på din
HUB ?

mvh

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 25-10-02 06:40

Hej ZipZap

der er 4 lamper på Hub´en - en for hver port (formoder jeg) - og der kommer ikke lys i den lampe, der gælder for den port, som jeg tilslutter Access Pointen i. - Det har jeg faktisk først bemærket nu, hvor du spørger om det.

Men alle portene på Hub´en virker fint, når jeg tilslutter en af de staionære computere til Hub´en.

Jeg har prøvet at sætte et nyt krydset kabel imellem HUB´en og Access Pointen, for at se om det evt. skulle være kablet det var galt med, men det var det ikke.

håber at du har en ide, om hvad det kan være, der er galt

mvh René

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-10-02 14:52

Hej René,

hvis du ska' ha' fat i ZipZap som er nyhdesbruger, ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" før din besked bliver sendt ud til nyhedsgruppen så han ka' læse den...
der står lidt mere om det i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

men virker den f.eks. fra en af stationære eller er det det samme resultat?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-10-02 15:28

Hej René!

Min datter har en Compaq med en lignende tilslutning, når vi tilslutter til mit netværk, (bruger alm. deling af netværk med Switz), så foregår det med lige kabel. Krydset kabel mener jeg, at man kun bruger imellem 2 PC'ere uden Hub, Switz eller øvrigt..

Jeg mener, at du skal bruge samme kabeltype (lige ?) som de øvrige PC'ere, som du har tilsluttet din Hub og samme opsætning.

Har du taget højde for firewalls den indbyggede i XP og evt. øvrige.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 19:36

"renekure" <renekure.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:LKNt9.174464$Qk5.5991703@news010.worldonline.dk...

> Når jeg tilsutter den, med det medfølgende krydsede kabel, til en ledig
> port i HUB´en - så sker der INTET.
> Jeg kan ikke komme i forbindelse med den, i det medfølgende program :
> "3Com Wireless Infrastructure Device Manager"

Nu er jeg ikke ekspert, men hvorfor bruger du et krydset kabel fra HUB?
Krydset kabel bruges da kun direkte mellem to maskiner?

Andre må rette mig hvis jeg tager fejl:...

Mvh. Søren Rohde

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-02 08:04

>
> Nu er jeg ikke ekspert, men hvorfor bruger du et krydset kabel fra HUB?
> Krydset kabel bruges da kun direkte mellem to maskiner?
>

Fordi at sådan har 3COM lavet dette access point, det skal køre krydset til
en HUB.

> Andre må rette mig hvis jeg tager fejl:...

Hermed gjort ...
>

Mvh

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-10-02 12:28

Hej Alle

Jeg har både prøvet med "krydset" og "ikke-krydset" kabel imellem HUB´en og Access Pointen - og ingen af delene virker.
Der er som sagt ikke lys i dioden for pågældende port på HUB´en.

Iflg 3Com, skal der bruges et "krydset" kabel imellem HUB og Access Point !!

Programmet "3Com Wireless Infrastructure Device Manager" der skal styre Access Pointen, har jeg installeret på PC1 (stationær) og programmet kan som sagt ikke finde access pointen. Når den søger efter denne, kan jeg kun få den til at lede på PC1´s netkort.

Hvis jeg tilslutter Access Pointen direkte på PC1´s netkort, kan programmet godt finde Access Pointen - og jeg kan nu kommunikerer imellem PC1 og den bærbare computer. Til denne tilslutning brugte jeg et "ikke-krydset" kabel !
Men så er de to computere jo isoleret fra det øvrige netværk og Internettet - og det var jo ikke lige meningen med det hele

jeg tror at problemmet skal findes i HUB´en, så derfor har jeg checket alle 4 porte med Access Pointen - og det gør ingen forskel !
Men alle 4 porte virker fint så længe jeg kører "kabel-netværk" på dem !

HUB´en hedder "Intel InBusiness 4-port Fast Hub"

Håber at disse oplysninger evt. kan hjælpe nogen til at hjælpe mig med en løsning på mit problem.

God weekend til alle

René

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 250 point
Dato : 26-10-02 11:35

On Sat, 26 Oct 2002 10:27:35 GMT, "renekure" <renekure.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej Alle
>
snip
>
>HUB´en hedder "Intel InBusiness 4-port Fast Hub"
>
>Håber at disse oplysninger evt. kan hjælpe nogen til at hjælpe mig med
>en løsning på mit problem.
>
Det er fordi din hub er 100Mbps hub og dit AP er 10Mbps, det vil ikke
fungere.

Se her der står at den fast kører 100Mbps:
http://www.intel.com/support/inbusiness/hubs/30699.htm

Byt til en 10/100 Switch den koster 3-500 kr, se evt nogle af de tråde
der har været om billige switche.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 30-10-02 18:40

Hej Arne

Det var lige der hvor skoen trykkede
Jeg har nu skiftet Hub´en ud med en Netgear switch -
Og det hele fungerer bare perfekt Nu.

Tak for hjælpen

René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 30-10-02 18:41

Tak for svaret Arne Keller.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 20:11

On Wed, 30 Oct 2002 17:40:57 GMT, "renekure" <renekure.news@kandu.dk>
wrote:

>Tak for svaret Arne Keller.
>
Selv tak

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk