/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyden i Computeren
Fra : yearhouse
Vist : 421 gange
120 point
Dato : 27-09-05 17:05

Jeg har fået ny pc....skjønt.....men i den gamle, kunne jeg sætte rumklang, ekko...og masser af andre lydeffekter på (mener det hed noget med AC97)......Jeg savner nu disse effekter lidt, da jeg har noget musik, som ville lyde bedre i en "koncertsal".........

Er der noget jeg kan downloade...eller hva´?.....og helst på dansk

Venligst
TOM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-09-05 17:13

Hej TOM. Jeg tror det har noget at gøre med kvaliteten af dit indbyggede lydkort. Nu bruger jeg selv en LapTop og i en sådan er lydkortet endnu ringere. Jeg har derfor købt et eksternt lydkort til musikbrug når jeg er hjemme. Disse fåes også til indbygning i / erstatning for det dårlige lydkort der normalt sidder i en ny PC. Jeg bruger selv Creative Sound Blaster og er meget glad for kvalitetsforbedringen. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-05 17:29

Du har sandsynligvis stadig Realtec AC97 lyd i din komputer (er i 90% af alle) - det er nok programmet med indstillingerne du mangler.

Hvis du stadig har de gamle cder, kan du installere det derfra og derefter opgradere her

http://www.softwarepatch.com/utilities/ac97.html

Tjek lige i Enhedshåndtering om ikke det er der og det kun er programmet der mangler.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-05 18:45

Hej igen....

i min enhedshåndtering står der ikke noget om Realtec....Der er bare det sædvanlige "egenskaber for lyd, video...osv...Men NAVNET figurere ikke

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-05 18:45

Hej igen....

i min enhedshåndtering står der ikke noget om Realtec....Der er bare det sædvanlige "egenskaber for lyd, video...osv...Men NAVNET figurere ikke

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-05 18:53

Øhhhh.....der står foresten SIGMA tel-audio

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-05 19:34

AC 97 er en standard for mange lydkort og prøv at finde dine gamle drivere frem som der bliver foreslået.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-09-05 20:48

hej hent det her program:
http://www.lavalys.hu/downloads/everestcorporate220.exe
derpå skal du når du åbner det finde:
pc-opsummering- -- i ventra rude finder du -- multimedia der under står dit lydkort hold musen over og klik på med ventra der kommer en rubrik frem med -- henning af driver - hemt den.
nede ved uret eller i kontrol panel kommer der et ikon med lyd effekter.

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 120 point
Dato : 27-09-05 20:57

Hvis du vil have kocertsalslyd på din musik, så download Win amp, den har flere forskellige muligheder for at manipulere med lyden. http://www.winamp.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:12

Har du frontstik i dit kabinet med bundkort tilslutning så bør der stå AC97 på stikket

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 27-09-05 22:40

XOU....det var tæt på.....men jeg kan ikke finde oplysninger om drivere i programmet.....men har dog downloadet det....desværre uden at se hvad jeg SÅ skal.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-05 18:54
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-05 19:40

Tak Eyvind........Det ligner løsningen............men men men men: Når jeg skal downloade: "Siden kan ikke vises"......øv øv øv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-05 20:11

Så prøv at hente den her:
ftp://hirsenet.dk/realtek/
Og giv lige et pip når du har hentet den...............så jeg kan lukke igen.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-05 21:35

Jeg "bipper" lige...........den downloader.........men den tager sq tid......Jeg vener tilbage....forløbig tak for assistancen

TOM

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-05 22:38

UFFFFFFF........maskenen genstarter MIDT i downloadningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-05 17:25

Ja det er nok vores opload som kun er på 128

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-05 18:09

Tak for svaret Reset.....Jeg er nok ikke "dygtig" nok til at installere drivere. For lortet genstartede midt i det hele, og væk var AL lyd........
Jeg har nu opdateret den gamle driver....og vil lege lidt med win-amp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-05 18:38

Det er bedst at hente drivere og så indstallere bagefter.