/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatere en harddisk
Fra : finvej
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 27-09-05 15:00

Min pc er gået død, og jeg har forsøgt at indlæse Windows XP igen fra en restore-cd, hvilket ikke kan lade sig gøre, da
jeg får en fejl: \systemroot\system32\ntdll.dll - "Unknown Hard Error"

Hvordan får jeg startet maskinen, så jeg kan køre en fdisk fra c:/ ??

Tænder jeg bare for møjet står der: NTLDR mangler.

Er der håb?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-05 15:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-05 15:48

Under opstart tryk f8, gå i fejlsikret tilstand, gå ind i start, gå ind i tilbehør, systemgendannelse, og vælg en dato et par dage tilbage

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 27-09-05 15:49

Hvis du vil formatere harddisken kan du starte fra XP CDen og vælge formatere før installationen. Du skal selvfølgelig huske at du mister alt hvad der er på harddisken.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-05 15:50

Nordsted1->Er det ikke lidt svært, når den har smidt partitionen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 16:03
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-05 16:05

peet49... da finvej skrev, at det var en restall cd han havde, syntes jeg det var et forsøg værd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-05 16:09

Ja selvfølgelig-disse systemer burde forbydes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 18:46

Har du selv lavet nogen partitioner, ud over dem der var fra starten.
Så kan det være at dit C: drev ikke er aktivt og din recivery ikke kan finde C: som XP skal ind og ligge på.
Her er en diskette fremstillet af en Kandubruger, som kan se på din HD

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

Dog forudsættes at din comp kan boote fra diskettedrev.

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 28-09-05 08:34

Tak for svaret peet49.
Dejligt med et direkte svar.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 08:50

Selv tak.