/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
At bygge sin egen båd, men hvor?
Fra : pdae_01
Vist : 1105 gange
200 point
Dato : 26-09-05 22:18

Hej, på nettet har jeg fundet flere firmaer der sælger tegninger så man kan give sig ikast med at bygge sin egen båd, tænkte nu mest på at forsøge mig med en lille jolle til at starte med, mit spørgsmål er så, tit ser man både der er lagt op på kajen i div havne er det mon muligt at leje sådan et lille stykke ved havnen hvor man kan gå og arbejde på båden? eller er det noget man automatisk får tildelt når man har en havneplads?

ps bor i københavn.

Mvh

Pdae_01

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-05 22:47

forsøg dog at snakke dig til at få lov lige at leje lidt plads ved at henvende dig hvor du mener du kan komme til -

hvis du har mulighed for at komme nemt et godt stykke væk fra kbh er der mange der sikkert ikke har noget imod det mod lidt betaling.

ps.. op langs strandvejen er der mange muligheder - kender i hvertfald et par steder hvor nogen netop har lejet sig ind via bådelauget eller lign.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-05 22:57

OG.... i og for sig er det jo hamrende ligegyldigt hvor du bygger båden - det med vand kommer jo først til sidst

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 01:23

Hvor stor skal båden være, har nogle tegninger, hvordan man laver en båd/jolle i glasfiber.
Og det med kaj/havne plads, DET KOSTER...
mvh

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-09-05 08:51

hvis det bare er for at komme ud at sejle, du vil bygge din egeg båd, kan det ikke betale sig.
du kan finde en million både til en billigere oris end det det koster at bygge den.
men hvis det er fordi du vil kunne sige , at den har jeg selv bygget, skal du sætte dig grundigt ind i emnet først. der er mange ting man skal vide og tænke over ved sådan et projekt.
og hvis du mener noget, så find et sted indendørs. det bliver til alt for lidt hvis du står under åben himmel. og det er også rart at man kan efterlade nogle materialer og værktøj, uden at få det stjålet. det kostersikkert lidt, men mange landmænd har en lade eller et maskinhus de ikke benytter, så gør det for din egen skyld,
jeg har selv prøvet det nogle gange, men var så heldig selv at have plads til det.

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 23-11-05 11:57

At bygge sin egen båd kan være en stor fornøjelse, ikke at kunne sige "DEN HAR JEG BYGGET" nej glæden ved at arbejde med et materiale og se det gro, at det bliver formet som man ønsker, og til sidst ender med et færdigt og brugbart projekt.

Det kaldes SKABER GLÆDE.

Jeg har selv bygget en jolle for mange år siden, vi var 2 mand om det og byggede den i en garage.
Det er hvad jeg vil foreslå dig. Har du ikke selv den nødvendige plads, så lej en garage eller lej dig ind hos en med overskudsplads, som foreslået ovenfor.
Du skal ind og stå, du kan sikkert sagtens leje en plads på havnen. med finish kræver tørvejr, og det er en mangel i Danmark.

Om man bliver tildelt en landplads i en havn, tror jeg er forskellig fra havn til havn.
Der hvor jeg har bådplads skal man tilmelde sig (og betale) både landplads og havneplads.