/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Yamaha Sting!! I stor nød!!!!! hjælp
Fra : yamahstinghelp
Vist : 929 gange
20 point
Dato : 26-09-05 20:05

Hej folkens, mit navn er søren og straks efter at jeg havde taget mit knallert kørekort omkring 16 års alderen (er 17½ nu) ville jeg have en knallert. Det skulle gå hurtigt, så jeg købte det første, men bestemt ikke det bedste. Det blev til en Yamaha Sting(er) som den senere blev kaldt i hele egnen.

Jeg blev GROTESK mobbet i skolen med den :P Det var voldsomt, og jeg bliver stadig drillet med den. Jeg tør ikke køre ind til større byer, i frygt for at støde på en bakke samtidig med at evt. bekendte er til stede.

Problemet er:

Den er simpelthen guddommelig svag i optræk, modvind og opad-bakke. Hvis ingen af førnævnte er til stede, plus lidt medvind, kører den på en god dag (iflg. speedom.) 30

Jeg blev for ikke længe siden udsat for at jeg skulle op af århus-bakken nær silkeborg i midtjylland, hvor jeg da blev overhalet af en ældre dame på cykel (bakken er ekstremt stejl). Hun grinte af mig og jeg blev temmlig harm indeni... hjælp

HVAD kan JEG gøre for at forbedre min knallert?? Jeg er med på stortset ALT bare det ikke indebærer større pengemæssige beløber da jeg er på lavbeholdning.
Please please please kom med nogle råd..
tuning.. hvordan gør man?
at pille plomben.. hvor sidder den og hvordan gør man?

jeg ved virkelig ikke en pind om moterer, men giv mig en chance....

END MY MISSERY! og ja du har sikkert også lyst til at sætte ild til den, spytte på den eller værre.. men selvom stingeren har forvoldt mig ballade, så elsker jeg den som min egen mormor.

Heeeeeelp.. jeg afventer spændt svar fra evt. garvet knallert entuasiast! eller bare en der ved lidt mere end mig..

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 26-09-05 21:18

Jeg har ikke noget svar til dig, men det ville måske hjælpe lidt at flytte dit spørgsmål over i "knallert" sektionen, og ikke "Musik"...

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 26-09-05 21:58

he he sjov historie du har der. en yamaha sting er sgu en sjov knallert nu har jeg haft 2 a dem, og du skal vide at det ikke er den nemmeste og tune men man kan da gøre lidt.. se evt på www.protuna.dk de har lidt til den... hvis ik du ved ret meget om knallerter skal du ikke begynde og pille plomben ud på den, men find en der kan hjælpe dig...
under alle omstændigheder får du den aldrig till og køre over 55 km/t.. men det er da os bedre end 30...

held og lykke med det...

tiemaster

Kommentar
Fra : yamahstinghelp

Dato : 26-09-05 22:14

shit... det er sq da musik det her!

hva laver jeg!!

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 26-09-05 23:15

Tjah... Nu har jeg selv en Yamaha Sting 1993. Det lyder jo godt nok lidt mystisk at den er så langsom i optrækket, hvis der ikk er gjort noget ved den...
Har du sikret dig at det ikke blot handler om formalia fx forkert motor-olie/manglende motor-olie, benzintype eller måske noget skidt i kaburatoren/benzintilførselen??? Hvis du ikke har tjekket de ting, så gør det lige inden du overvejer at købe og monterer alt muligt...!!

tiemaster> Det passer ikke at man ikke kan få en sting op over 55 km/t... Jeg har ikke gjort andet v min end at skifte den almindelige gearing ud m. en stor gearing, og min kan køre ca. 65-70 km/t.

Mvh. Musen

Kommentar
Fra : yamahstinghelp

Dato : 28-09-05 18:32

måske putter vi for meget olie på.. kan det være det?
Hvordan skal jeg checke om det er skidt i karburator/benzintilførelse´?

check denne side www.christianshede.net/sting

her er billeder af den. se evt. udstødningen.. den er lidt hjemmebrygget af ejeren før mig.

mvh søren

Kommentar
Fra : yamahstinghelp

Dato : 28-09-05 18:34

fejl.. er:

http://www.christianshede.net/sting.htm

så virker det