/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bestem hvilket filer typer iexplorer dow~
Fra : 75653
Vist : 324 gange
50 point
Dato : 26-09-05 18:27

Hvordan / hvor kan jeg definere hvordan internet explorer håndtere forskellige fil typer, som fx .txt
Jeg vil gerne have IE til at downloade .txt filer istedet for at åbne dem i browseren som gøres normalt.

Kan dette overhoved lade sig gøre ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-09-05 19:29

H.klik med musen på linket og vælg gem som.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-05 22:11

tjah - natmaden kan nok ikke skrive det enklere

(i rullepanelet får du yderligere valgmuligheder når du vælger " gem som ")

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 27-09-05 18:49

Det var jo ikke lige det mit Q gik på :P
Hvor i win definere jeg hvilket filer IE skal "aktivere" som downloads og hvilket filer IE skal håndtere "internt"

Ikke ved at højre klikke og sige glemsom

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 27-09-05 18:52

Øhh ved at gennem læse mit Q. kan jeg da godt se at det måske ike var så tydeligt formuleret som det bør være

Så sorry jeg skulle have penslet det lidt mere ud....

Kan jeg nogle steder i Windows definer lige præsis hvordan IE opføre sig når jeg klikker på en fil....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 21:01

Tja det kan du vel, men det bliver nok i registreingsdatabasen der skal 'rodes', farligt område for den uøvede.
jeg må lige kikke lidt på det, men kan kun hjælpe sådan lidt generelt 'måske',
da jeg kun kender min egen datatbase, og jeg bruger win-me.

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 13:34

Det blev der ikke noget ud af, så vi annulere