/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
lcd/plasma??
Fra : sonjajensen
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 26-09-05 13:04

Jeg har et spørgsmål vdrørende fladskærmsfjernsyn. Jeg kan se, der er både plasma skærme og lcd skærme.. er der nogen egentlig forskel, udover at det er bygget op på hver sin måde, og hvilken løsning er bedst?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-05 13:09

lcd er dyrest og også bedst. men finde lige nogle link til dig

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-05 13:11
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-05 13:14

ups der står plasma er dyrest tjah. men ikke hvis de skal være i samme størrelse.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-05 13:16

lig mærke til alle de link der står i bunden af dr s hjemmeside

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-05 13:35

Hej. Jeg lavede selv en resurche her for en 14 dagers tid siden og var inde på rigtig mange hjemmesider. Her er det svar jeg kom ud med:

Plasma er bedst fra 30" og opefter
LCD er bedst fra 28"og nedefter.
Det kan ikke svare sig at købe "no name". Kvaliteten var for ringe. Hold dig til kendte mærker.

hilsen tukols

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-09-05 14:40

Tukols kommentar er pt. den gældende forklaring.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-09-05 19:36

Kig på denne side, og du bliver klogere på fladskærme. http://www.flatpanels.dk/

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : phielip

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-05 22:36

plasmaskærme viser det skarpeste billede, men har en tendens til at skærmbilledet bliver uskarpt i hjørnerne eller helt forsvinder. Dette sker dog først efter nogle år, alt efter hvor meget det bliver brugt. Lcd-skærme holder længst i en god kvalitet. Emnet har lige været i et forbrugerprogram på DR hvor man konkluderede at de billigste fladskærme ikke var gode nok til at vise et skarpt billede når man så alm. tv-program fra eks. DR. Både SONY og PHILLIPS billigste fladskærme var ikke gode nok. SONY har valgt at fjerne deres billigste fladskærme fra markedet, men det har PHILLIPS ikke af hensyn til konkurrencen "som de siger" ???

Kommentar
Fra : rasmusel

Dato : 07-10-05 18:01

I kan også evt. følde med i denne tråd for konkrete bud og plasma/lcd snak:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=49

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-10-05 17:59

Tak for svaret phielip.