/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Mangler en der vil læse
Fra : Sillepigen
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 25-09-05 11:49

Hej.

Jeg er en pige på 18 år, som altid har været glad for at skrive, men med stakkevis af lektier på gymnasiet, er det langsomt gået i stå med at skrive "for sjov".

Derfor vil jeg gerne høre, om der skulle være en herinde fra, som kunne have lyst til at læse noget af det, som jeg skriver (vi kan evt. bytte). Hvis jeg har en til at give kritik og gode råd, tror jeg det vil være nemmere og sjovere at skrive en tekst. Tidligere skrev jeg meget om unges (dvs. min egen "generation ;) problemer, meget med følelser. Men siden da, tror jeg at fantasy-genren har overtaget lidt. Det kunne være en prøvelse.

Håber at høre fra en modig person - men skriv ikke af pligt - kun hvis du har lyst.

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-05 12:27

Joeh... dét vil jeg da gerne , men mon ikke du er bedre hjulpen ved at henvende dig til :

http://www.forfatterskolen.dk/

..ellers er jo altid både :

http://www.litteratursiden.dk/

..og :

http://www.ideerdeterbumbumbum.dk/item3mortensforfatterskole/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 25-09-05 12:41

Du kan osse få kritik på http://fyldepennen.dk

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-09-05 13:49

Jeg ved ikke hvad du helt har tænkt på i denne sammenhæng -er det noget du har tænkt at udgive ?? Er det egne tanker rundt hverdagen? Er det spørgsmål du gerne vil ha besvaret objektivt?? Eller er det bare for at få tilbage melding på dine skrive kunster??
Jeg vil gerne læse noget af det du har skrvet men er nok ikke selv den helt store forfatter -og som jeg kan se ud af dit indlæg har du vel heller ikke tid til at læse så mange andres skriblerier når du er travl med lektier.
Sverola

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 26-09-05 20:19

Hej alle.

Tusinde tak for jeres svar og interesse.
Molekyle: Jeg tror det sidste link har fanget min interesse, lol. Vil prøve at sende en ansøgning inden jul. Jeg er formentlig færdig med skolen, når jeg får svar på om jeg er optaget ;)

Sverola: Jo, jeg har da en drøm om at få noget udgivet en dag, men ikke dette her. Det er kun for sjov og for at blive bedre.
Det er opdigtede historier.
Selv om lektier og skole taget tid, mener jeg godt, at jeg vil kunnne finde tiden til at læse, hvad andre har skrevet. Man må jo prioitere.
Du må meget gerne læse noget af det, men som sagt skal du kun gøre det hvis du har lyst og tid.

Mvh Kathrine c",)

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-05 20:22

hej igen Kathrine.
Jo da jeg vil gerne læse lidt og komme med en uprofessionel bedømmelse af det jeg har læst.............Hvis du en dag drømmer om at få ting udgivet er det jo ikke så helt fejl at "sådan en almindelig mand" som jeg læser det -det er jo trods alt dem der er flest af og vil blive dine kunder/kritikere.Jeg vil så til gengæld ikke love dig at jeg skriver en roman du kan bedømme sidenhen men jeg skal nok give dig min ærlige mening...........
Jeg vil dog sige at jeg har en drøm om engang at skrive en bog/novelle/roman----kald det hvad du vil ---- om hele mit liv .Alt det jeg husker helt tilbage fra min spæde barndom.Jeg har snakket med min datter om det og hun synes at det ville være en god ide.Jeg har hørt så meget fra min far men havde han nu skrevet alt det ned han huskede fra sit lange ( 83 år ) liv ville jeg have ladet dette gå videre til mine efter kommere .Selv om det er almindelige mennesker som skriver deres memoirer kan det jo selvfølgelig også være spændende læsning samtidig med at det er historie og autentisk...

Mvh Robert

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 30-10-05 10:37

Tak for svaret sverola. Hvis du sender en mail til sillepony@hotmail.com sender jeg det første eksperiment. :D

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-10-05 18:59

Tak for accepten ........Kathrine....
Mail sendes straks

mvh Robert

Kommentar
Fra : Thilde96

Dato : 30-06-07 17:49

Jeg vil da gerne læse noget af det du har skrevet. - Også kan du læse noget af mig