/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tv på pc
Fra : timeglas
Vist : 722 gange
200 point
Dato : 24-09-05 10:39

Hej

Er der nogen der ved hvordan jeg kan se tv på min pc? Jeg har Windows 2000 og bredbånd. Har hørt noget med at man kan se det via antennestik?
Og hvordan er det lige med Licensen, skal man betale licens når man ser tv via pc?

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-05 10:46

Du skal betale licens, hvis din PC indeholder en tv-tuner, ellers ikke, der findes muligheder for, at se tv på nettet.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-09-05 10:51

du skal have antenne til din TV tuner, og så skal du have en kabel fra din TV out på grafikkortet til dit TV...samt en driver der kører det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-05 10:52

Spørgsmålet var vist om du kan se tv på din komputer og hvordan....

Du skal blot have et TVkort i din maskine og forbinde den til din antenne.
Programmet til indstillinger osv. følger med kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-05 10:55

PS...

Win. version og bredbånd har intet med det at gøre.

Du behøver IKKE være online for at se TV

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-09-05 11:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-05 11:02

Ydermere - hvis husstanden i forvejen betaler licens - skal du ikke betale - ellers SKAL du.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-05 11:12
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-09-05 12:30
Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 24-09-05 19:41

Du kan se nogen tv kanaler på nogen web side eller skal du måske ha` tv kort in plug; tror jeg. så kan du tilslutte tv stik til tv kort og brug din skærme som fjernsyn.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-12-05 16:48

Hejsa

Har selv fundet ud af det i mellemtiden. Man skal ikke betale licens når tv modtages via PC. Dette er indtil der evt. vedtages noget nyt i folketinget.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-12-05 16:51

timeglas-> Det er ikke korrekt, det gælder kun tv fra internet, ikke fra tuner.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-12-05 17:14

Hej Peet49

Jeg har fundet flg. på Licenskontorets hjemmeside via DR.dk

DR har besluttet aktuelt ikke at opkræve licens for pc’er, mobiltelefoner m.m., som kan modtage radio- og tv-signaler. Denne beslutning er bl.a. truffet under hensyn til det forholdsvist begrænsede omfang, radio og TV brug har haft på fx nettet. DR har endvidere ønsket en politisk beslutning om, i hvilket omfang licensen udbredes til at omfatte andre apparater end de ”traditionelle” radio- og fjernsyns-apparater.
Med udbredelse af apparater som pc’er, mobiltelefoner og lign. som kan modtage radio- og tv-signaler, kan det ikke udelukkes, at licensen på sigt også kommer til at omfatte disse apparater.

Det opfatter jeg som om at man godt må. Der står som kan modtage radio og tv-signaler, det må da være med en tuner.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-12-05 17:22

timeglas-> Du kan selvfølgelig opfatte det, som du vil, det ændrer ikke på bestående regler. En tuner sidestilles som et TV. Men det hele kan måske være ligmeget, hvis de kommer igennem med deres nye i regeringen, de vil opkræve licensen via skatten.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 31-08-06 13:32

Tak fordi I prøvede at besvare mit spørgsmål alle sammen, jeg ved godt at I har brugt tid og tanker på det, men da jeg ikke synes nogle af jeres kommentarer kunne bruges, vælger jeg at annullere spørgsmålet!

M.v.h. timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 15:51

Annuler bare - nu har vi jo svaret på det hele