/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
nephew's byens hotel
Fra : jeko80
Vist : 708 gange
50 point
Dato : 23-09-05 11:24

Jeg har lige hørt nephews version af det klassiske larsen-nummer "byens hotel", og undrer mig lidt... Til sidst - som en slags outro - bliver der sunget en "ny" linie et par gange. Det lyder som noget med: "...det var nok bare en ?????"

Jeg kan simpelthen ikke høre, hvad det er, ham der Simon Kvam siger... Er der nogen, der ved det eller har et bud?

Accepteret svar
Fra : ujbv

Modtaget 60 point
Dato : 23-09-05 11:28

Hej Jeko80

jeg har også lige siddet og lyttet til det nr. men jeg bemærkede ikke lige at de sang det omtalte i slutningen af sangen (måske er jeg blevet afbrudt) men de ord du henviser til - er de ikke fra en anden Kim Larsen sang hvor de lyder som "... det var nok bare ... en forkert besked"? - jeg ved det ikke 100% men det er mit bud. Jeg vil da bestemt lytte efter næste gang nephews synger.

Vi får se hvad der ellers bydes på af tip til dit spørgsmål

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 23-09-05 11:35

Fandt lige et link her .. hvor teksten står .. Det ser ud til at jeg havde ret

http://www.nephewsupport.dk/tabs/byenshotel.htm

Den er hammer-god fortolket syntes jeg.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 23-09-05 11:40

Det er en reference til Kim Larsen's sang "Guleroden" også fra Værsgo' albummet

Godkendelse af svar
Fra : jeko80

Dato : 23-09-05 11:48

Tak for svaret ujbv.... så behøver jeg ikke undre mig længere

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 23-09-05 12:01

Tak Jeko80 - og også tak til Nebis - Kender du ikke det med at man godt kan dele af teksten og melodien men fuldstændig har glemt hvad titlen på nr. er - Sådan havde jeg det lige med "guleroden" Selvtak for info