/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Tegning af en hest
Fra : Wheel
Vist : 2061 gange
200 point
Dato : 22-09-05 21:34

Jeg mangler en tegning at en hest, eller bare en dfx fil med en hest.
Skal lave til min datter........................

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 21:36

http://images.google.dk/images?q=heste&hl=da&btnG=S%C3%B8g+billeder

Her er en tegning, og så kan du selv klikke videre på de næste sider.

mvh dova

Kommentar
Fra : princessM

Dato : 22-09-05 21:44

du kan finde mange smukke billeder af heste rundt omkring.. nu skrev du ikke hvilken slags det skulle være men prøv at søge under en race på et af følgende links og se hvilket du bedst ka lide.. der er enormt mange!:

http://search.msn.dk/images/results.aspx?FORM=IRIR&q=

http://www.google.dk/imghp?hl=da&tab=wi&q=

og held og lykke..

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 22-09-05 22:33

Desvære ........................ Der skal være en tegning af en hest, og den skal være laver i AutoCAD, derfor er ?? også stillet under AutoCAD
(Sorry.................)

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-05 00:15
Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-09-05 00:28

du kan da bruge en converter
feks. denne http://www.1000files.com/Multimedia_and_Design/CAD/BMP_to_DXF_18424_Review.html
eller en anden form for converter

eller du kan importer dit billede til autocad / inventure

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 23-09-05 10:05

Har du selv autocad? For så kan du jo selv lave den. Det er ikke så vanskeligt hvis du har lidt grundlæggende viden om programmet. Har selv tegnet hovedet på en hest i autoCAD engang da jeg ville lave nogle skakbrikker i stor størrelse i metal. Bare nogle cirkler og kurver lavet efter et billede. Har dog ikke DFX-filen liggende længere da det er et par år siden.
Hvorfor skal du have den i dfx? Skal den skæres ud på CNC?

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 23-09-05 21:59

Ja KimOtto jeg skal skære den ud på en maskine, Jeg ardejder på ege tæpper og skal prøve at lave den i et stykke gulvtæppe, skal så muligvis limes på et eller ander og op på vægen. Det er til min datter, for hun er helt skudt, med heste, så det ville jo være noget hvis hendes far nu lige kunne lave noget med en hest til hende, hun er 6½ år, så det vil jo gøre lykke.
Jeg har selv AutoCad, men kan slet ikke tegne,jo tegninger på cadén er ok, jeg er maskinarbejder og har kørt CNC-dreje i ca.14 år
God Week-end

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 25-09-05 11:37

Ja det ville da helt sikkert gøre lykke!
Så jeg lige tegnet en hest til dig i nat. Du kan jo lige smide mig en mail på CAD(snabel-a)KOLT.info så kan jeg sende den til dig.

(snabel-a) er selvfølgelig @ men det er bare lige for at undgå at spamsider skal finde den på google.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 09-10-05 20:25

Hej Kim Otto. Jeg er vanvittig nysgerrig efter at se, hvordan du har gjort. Er der mulighed for at få tegningen??

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 09-10-05 20:25

Hej Kim Otto. Jeg er vanvittig nysgerrig efter at se, hvordan du har gjort. Er der mulighed for at få tegningen??

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 09-10-05 21:41

tjaa jeg fandt en stregtegning af en hest på google og så tog jeg den ind i mit tegneprogram (Vectorworks 11.5) og så tegnede jeg bare oven på stregerne. Bagefter slettede jeg billedet og tilbage var mine streger. Enkelt nok egentlig.
Hvis du vil se hesten kan du bare smide en mail på min addresse der står ovenfor. Det er en dxf-fil, men hvis du vil have den i et andet format skriver du bare.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-10-05 05:55

sjovt nok leder jeg efter en tegning af et heste hoved til samme formål..skal fræse ud af et stykke spejl, så jeg følger lige lidt med på sidelinien...

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 18-10-05 16:34

Jeg han bare sende dig billedet og så kan du jo nøjes med at skære hovedet ud

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-10-05 16:43

jeg tror jeg har sendt en mail til dig.. har ihvertefald sendt en til den mail adresse som du har oplyst
..ellers er min
ClausChristensen20(snabela)hotmail.com