/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Oversættelse
Fra : Sillepigen
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 22-09-05 16:37

Hej!

Ved nogen, hvordan man kan komme til at oversætte tekster, fra engelsk til dansk for eksembel.
Lige meget om det er over nettet eller i hånden.

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-05 16:42

hvis du vil arbejde med det så skal du uddanne dig til translatør og have certificat

er det hvad du mener ???

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 22-09-05 16:47

Jeg ved ikke noget om det, men synes det kunne være meget spændende. Ved du noget om uddannelsen osv.?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 16:52

Du må nok igang med at nærstuderer "Hvad kan jeg blive"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-05 16:59

prøv at søge på google - ordene translatør - tolk - oversætter - korrespondent - osv - så finder du oplysninger

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 17:36

Det eneste rigtige er at låne bogen "Hvad kan jeg blive 2005" på biblioteket!

Der står ALT!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-09-05 17:37

Pis.. den er brugt..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-05 17:43

Der er også dette link, du kan læse på

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?menu_id=UVM-428319

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-09-05 19:04

Hvad er din nuværende baggrund/uddannelse/alder?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 22-09-05 20:31

Jeg vil lige kigge på hjemmesiden og finde bogen på biblioteket.

Backtee: Jah, jeg er jo ikke nået så langt endnu. Jeg er 18 år og går på gymnasiet, 2. g.
Så der går nok et par år inden det bliver aktuelt, men jeg oversatte en tekst for en italiensk ven til hans hjemmeside, og fandt ud af, at det faktisk var sjovt.
Min anden drøm for fremtiden er noget i stil med sangskriver og forfatter, så det kunne være rart at have noget "stabilt" inden for samme emne.

Tak for alle jeres go'e råd!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 24-09-05 01:45

Næste skridt er at komme ind på Handelshøjskolen, du kan enten gå den traditionelle vej og læse korrespondent, eller læse Cand.linq.merc men være indstillet på, at du under alle omstændigheder skal vælge to sprog

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 30-10-05 10:41

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-05 11:21

Selv tak