/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Japansk Spids
Fra : MissXX
Vist : 7663 gange
50 point
Dato : 21-09-05 12:26

Hejsa

Min kollega ønsker sig en japansk spids. Og hun var på DKK-udstillingen i weekenden for at forhøre sig og møde hundene. Umiddelbart var der ingen der, der havde nogle hvalpe eller hvalpe i vente i løbet af efteråret/vinteren.

Er der nogen her der kan hjælpe hende med at få en hvalp inden for nærmere fremtid?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 12:30

jamen, jeg tror der er en lille fyr her

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=424

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-05 12:34

Nope, desværre!

De er solgt! Og det skal helst være en tæve, beklager at jeg ikke fik skrevet det i første omgang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 12:45

Japansk Spids Kirsten Oure Tlf. 56 26 00 08 dette er repræsentanten for klubben, hvis i ikke har talt med hende, kunne i jo prøve

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 21-09-05 13:18

Ellers vend blikket mod Sverige.

http://japanska-spetsklubben.vovve.net/

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-05 13:28

Beklager, men vi har både kigget i Sverige og talt med Kirsten Oure.

Der er ingen tævehvalpe i Sydsverige, umiddelbart. Og køre mellem 1200-2000 km hver gang man skal besøge hvalpen, er måske lidt meget.

Men hører I om nogen tævehvalpe i Sydsverige, vil det være perfekt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 14:12

Japansk spidshund , rigtig kærlig og sød hvalp på 12 uger, med alle vaccinationer, stambog og chipning, vant til kat, 7 kg. foder og halsbånd/line medfølger, sælges p.g.a. personlige problemer, 3.000,- 10.09.05 24901325
Email

Der står ikke om det er han eller tæve??

dette stod under www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-05 15:03

Hej Nordsted1

Det er et dejligt stykke arbejde, du har gjort. Og vi ringede straks til sælgeren. Hvalpen er desværre solgt, så vi fik heller ikke af vide om det var en han eller tæve.

Vi blev henvist til en opdrætter ved Ribe, hvor hvalpen formodenligt kommer fra. Dog bliver vi nok lidt kræsne igen, da det er en DRU-opdrætter. DKK-opdrætter fortrækkes.

Og vi venter gerne på den rigtige hvalp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 15:53

Nu har jeg lige kikket på fotos af sådan en spidshvalp, ej hvor ser den dog nuser ud.... jeg har fundet et link (nok engang) med klubber i Sverige og Tyskland, sådan hvis i ikke lige kan finde en dansker

http://home4.inet.tele.dk/davinel/links.htm

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 21-09-05 16:33

Hej MissXX
Har fundet denne norske side.
http://www.dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=1&id=138537
Japansk spisshundvalper
Vakre,hvite,små bamser- født 3.9. Begge foreldrene er sunne og har kjempeflott gemytt.Valpene vokser opp sammen med flere hunderaser.Leveres med helseatt.,stamtavle, teppe,børste og kam. Vil gjerne hjelpe til og følge opp valpen om dere ønsker det..Ring oss ofte og kom gjerne innom
Pris 8500,-
Navn MARIT BJORNSTAD ERIKSEN
Sted Østfold
E-post pe-eri2@online.no
Telefon 69227703
Mobil 41469805
URL http://home.online.no/~pe-eri2

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 21-09-05 17:41

Hej igen
Her er adressen til den Norske klub
Norsk Japansk Spisshundklubb
Adresse: Storenubben 4
Postadresse: 4340 Bryne
Telefon: 51484810
E-post: akido@online.no
Prøv om de kan hjælpe jer.
MVH Martin

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 21-09-05 19:14

Hej Martin

Tak for din hjælp, men Norge bliver for besværligt. Jeg ved godt at man må ofre sig, men Norge er for langt væk.

Sydsverige eller Danmark er klart at foretrække.

Kommentar
Fra : mnistad

Dato : 21-09-05 20:19

Hej igen
Måske har de kontakter en af de nævnte steder, eller måske i nord Tyskland. Du kan jo altid sende dem en mail og spørge.
De snakker jo meget sammen i de kredse.
MVH Martin