/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
fildeling mellem to ip-adresser
Fra : dr_blankk
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 20-09-05 15:21

hejza, kunne godt tænke mig at vide hvordan man med et program deler sine filer med en anden computer, UDEN at skulle gå på napster, kazaa og relaterede fildelingsprogrammer......altså lave et lokalt netværk mellem 2 computere over internettet (hvis det lader sig gøre)

på forhånd tak, oh altvidende orakel :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 15:37

Du kan kun lave en fildeling over nettet hvis du opretter en FPT server.

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 20-09-05 15:39

og hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 15:42

http://www.download.com/Quick-n-Easy-FTP-Server/3000-2165_4-10331730.html
her et er nemt program har jeg fået afvide og der står og lidt om det..

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 20-09-05 16:23

det er desværre ikke muligt for mig at bruge det program

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-05 16:34

Du kan jo også dele med andre via msn (men det er ikke lovligt, bliver jeg jo nød til at sige), hvorfor kunne du ikke bruge programmet?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-09-05 17:34

Hvis du har Win XP gå til START netværkssteder og opret et hjemmenetværk. HUSK at dele de mapper, drev mm på begge PC ´ere

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-09-05 17:41

Opret en arbejdsgruppe - nej Undskyld jeg skal gå nu. Måske kan jeg nå at vende tilbage til det senere i aften

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-05 18:10

Hey synes du skal prøve guild ftp her er linket
http://www.download.com/GuildFTPd/3000-2165_4-10268417.html?tag=lst-0-1

hvis du vil have hjælp til at opsætte programmet skal du bare add mig på msn

eller mail til mig, men det var nemmere hvis du havde msn

kenneth_jensen_24@hotmail.com eller mail til mig

Hey bja2 det du henviser til er det ikke til hjemmenetværk???(LAN)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-05 19:42

Se ind på http://medlem.jubii.dk/severino/ og klik på "filedeling"
Jeg har selv brugt dette program tit.
Hent fra alle tre links, og se om du kan bruge det.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 21-09-05 08:40

Jo jeg havde lidt for travlt og fik ikke læst ordentlig

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 21-09-05 12:29

okay, det var jo en masse svar på en gang...først og fremmest så har quick-n-easy-ftpserver programmet et problem når jeg starter det op, aner ikke hvad problemet er, men det lukkes med en fejlmelding...også efter jeg har installeret det flere gange...fildeling over msn er ALT for langsomt (!!!) også selvom man fjerner programmets automatiske sikkerheds-check (min maximale hastighed indtil nu er 12kb/s og jeg sidder med en 2mbit linie, modtageren med en 10mbit)

de to andre links checker jeg ud, brb :)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-09-05 13:11

det kan godt være du har en forbindelse på 2bit, men hvad med din upload gætter på den er 128 kbit

eller hvad???

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 21-09-05 13:24

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-09-05 13:26

ja så må jeg give dit ret, men prøv guild ftp

Jeg bruger det over lan og over internet. så det kan igvertfald godt køre hurtigt.

skriv på mailen hvis der er noget

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 21-09-05 13:27

kommer lige tilbage til guild....det er et host-program....skal man så bruge mirc til at connecte, eller er der andre metoder?

Godkendelse af svar
Fra : dr_blankk

Dato : 21-09-05 14:15

Tak for svaret dayworker24.