/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kagerest
Fra : lillegubbi
Vist : 2594 gange
100 point
Dato : 20-09-05 10:25

Jeg har en kage der smuldre og nu vil jeg gerne lave trøfler eller lignende ud af resten. Er der nogen der har en opskrift på trøfler med kagerester, eller opskriften på noget andet, man kan lave med en kagerest. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 10:28

MUMS sad og kom til at tænke på gammeldags studenterbrød ;)...... har aldrig lavet det selv - men der er flere opskrifter hvis du søger på for eks google. (brug kagen i stedet for mel )

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-09-05 10:29

Her i huset eksisterer begrebet kagerester slet ikke

Måske du kan bruge denne opskrift på romkugler? - de minder da lidt om trøfler...

http://www.anjasopskrifter.dk/showRecipe.asp?recipeID=1602&count=61

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 10:31

æws hvor fristende - nu går jeg i byen og køber.............................................. mælk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 10:51
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-05 10:53
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-05 11:12

Den bager her i området, der kan det dér med studenterbrød, er desværre holdt op

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 20-09-05 11:24

Hej. Bland æbelmos i den smuldrede kage. lidt rom essens og tril det til kugler som kan rulles i kokos mel eller krymmel.vel´be´kom.Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-05 12:39

Rom essens - adddr - kunstigt stads , næh du, hindbærsyltetøj og ingen essens.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 20-09-05 17:24

Hejsa lillegubbi
Jeg er dagplejemor og bare hver dag,så får ofte nogle rester(kanter olign.) som fryses.
Verdens bedste Romkugler/og nemmeste(uden rom eller essens)
Hvis du tager en kagerest på ca. 400g
marmelade(Hindbær/eller Jordbær) ca 50 g
lidt cacaopulver , hvis dejen er lidt lys.
Gerne 2-4 skiver toastbrød /eller boller hvis det er en kage som smuldrer meget.
1-2 dl juice(æble) eller rynkeby saftevand.
Blandes godt sammen gerne med røremaskine.
Stilles koldt,trilles til kugler som rulles i kokos.
Hvis de skal være lidt finere så dyppes de i overtrækschokolade før kokos.
Kan holde mange dage i køleskabet hvis de får lov.
God fornøjelse
eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 21-09-05 11:09

undskyld :bare=bager

Kommentar
Fra : snipski

Dato : 13-12-05 10:14
Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 27-04-06 11:16

hejsa lillegubbi
Har du prøvet nogle af dem?
mvh eskild

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 11:20

Jeg tror ikke der sker meget her.

lillegubbi har ikke været logget på kandu siden spørgsmålet blev stillet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-06 11:27

Mystisktt...

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 27-04-06 12:28

det må være en mega kagerest,bare lillegubbi ikke er blevet væk i den."ggg"
eskild

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 18:32

Der er da ikke meget mystik i denne tråd.

lillegubbi har fået svar og har ikke været logget på senere.