/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk.. comp vil ikke starte
Fra : MaF1a
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 19-09-05 15:08

Jeg har lige sat en ekstra Harddisk i min computer så jeg nu har 2.

Men den vil ikke starte min computer. det skriver først:
Boot fra Cd

Error OS loading_

hvad kan det være,, for hvis jeg så hiver strømmen ud af den nye HD så vil den gerne starte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 15:13

Har du sat en som master, og en som slave?? den med windows skal være masteren, nogle stik kan også vende forkert

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-09-05 15:13

Har du sørget for at jumper indstillingerne bag på den nye harddisk er sat til "slave"... og ikke "master"??

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-09-05 15:14

hehe der var du lige lidt hurtigere Nordsted1

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 16:14

Ved ikke om det kun gælder FAT32 , men ellers må der også kun være en aktiv partition, dette ordnes fra et dosvindue med fdisk.

Hvis at kablet vender forkert er det tvivlsomt om der står noget som helst på skærmen, men det opdages ved at HD-lampen på pc'en
lyser konstant.